Toon posts:

Compaq mini 730 bios reset (AMI 08' 2009)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Iemand heeft per ongeluk een bios paswoord op mijn compaq mini 730 gezet en ik krijg het er niet meer af want hij herinnert zich het paswoord niet meer. Ik heb al backdoor passwords geprobeerd, maar deze werken niet. Ook het loskoppelen van de CMOS batterij heeft niets uitgehaald omdat deze een bios backup heeft. Het enigste wat ik nog kan doen is de jumpers resetten, maar denken jullie dat dit lukt? Het lijkt me niet gemakkelijk om mijn laptop open te krijgen. Indien dit niet werkt, wat zijn dan nog opties?
Mijn bios is van het merk AMI en heeft een versie van 08 2009.
Alvast bedankt,

naf10

• Jarno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-02 22:20
Resetten door zonder de voeding/ accu aangesloten en dan de powerbutton 10 seconden vasthouden? Geen idee of dat bij de nieuwe modellen ook nog werkt, maar wie weet.. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Jarno schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 21:55:
Resetten door zonder de voeding/ accu aangesloten en dan de powerbutton 10 seconden vasthouden? Geen idee of dat bij de nieuwe modellen ook nog werkt, maar wie weet.. ;)
Niet gelukt, toch bedankt! :)

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Laptops hebben doorgaans geen jumper om te resetten, onder andere met de redenen dat het dan iets moeilijker is door dieven om een volledig werkende laptop te hebben.

Dit is ook het lastige om dat hier te bespreken... enige echte oplossing is om contact op te nemen met HP/Compaq en het probleem uit te leggen. Als jij een aankoopbon kan overhandigen zullen ze waarschijnlijk wel het wachtwoord kunnen verwijderen.

Met oude laptops kunnen idd tools worden gebruikt om oa de CMOS te resetten, maar tegewoordig wordt deze info ergens anders opgeslagen.

C:\>_