Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[W7] Externe HD stopt met werken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na enkele maanden te hebben gewerkt met een externe harde schijf onder windows 7 kreeg ik vorige week uit het niets de melding: You need to format the disk in drive I: before using it

Nu wil mijn schijf het nergens meer doen, ook niet op xp computers en wordt hij overal gemount als local disk ipv externe schijf. Ik heb op google al meer mensen gevonden met dit probleem maar geen oplossing ervoor. Het schijnt een foutje in w7 en vista te zijn na het installeren van een bepaalde update.

Ik heb oa al geprobeerd de disk aan een andere drive toe te wijzen in disk management, zonder resultaat helaas.

Iemand enig id? Er staat nogal wat belangrijke data op namelijk.

gr

Rene

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-11 16:52
hmmmm, da's zorgwekkend. Ik heb geen antwoord, maar wil dit even volgen...

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik gebruik zelf ook Windows 7 met ook een aantal externe disken en heb absoluut geen last van dit probleem. Wat voor meldingen zie je over deze disk in je Event Logs?
Kun je de disk wel zien met diskpart?
 diskpart 

list disk 

Kun je een checkdsk draaien over disk, dus zo:
 chkdsk /r /f I: 

Je zou ook even snel een Linux machine kunnen installeren in een VM o.i.d en kijken hoe die daar reargeert, of als je een Mac hebt hem daar in stoppen.

[ Voor 195% gewijzigd door Turdie op 18-10-2009 23:58 ]

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Welk merk schijf is het? Anders even met een tooltje van de fabrikant checken.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een 500 gb schijf van Freecom (met zo'n rubberen hoesje om de schijf heen)

Windows 7 ziet de schijf wel in diskmanagement maar geeft aan dat hij helemaal leeg terwijl dat niet zo is.

Ik heb ook een mac geprobeerd maar helaas zonder resultaat. Hopelijk heeft iemand een oplossing voor dit vervelende probleem!

gr

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de oplossing gevonden en die bleek verdomd simpel te zijn:

het programma File recovery van PCInspector deed wonderen en wist al mijn date terug te vinden.

Hoe ik dit in de toekomst kan voorkomen weet ik alleen nog niet!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 16:51:
Ik heb de oplossing gevonden en die bleek verdomd simpel te zijn:

het programma File recovery van PCInspector deed wonderen en wist al mijn date terug te vinden.

Hoe ik dit in de toekomst kan voorkomen weet ik alleen nog niet!
je schijf was dus corrupt en dat hoeft niks met windows7 te maken hebben gehad. helemaal voorkomen doe je dat nooit... backups hebben is het devies.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-11 12:07

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Houd in ieder geval je eventviewer in de gaten. Als windows fouten vind op de schijf krijg je daar soms "An error was detected on device %" maar merk je pas dat je data kwijt bent als je die probeert te lezen.

Houd er rekening mee dat de schijf in combinatie met die computer fouten zal blijven geven...

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1