Ervaringen eBay (Trading) API

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NS_5
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Ik ben bezig een webshop te maken. Ik wil dat die webshop min of meer gesynchroniseerd word met eBay. Dus als ik een product toevoeg op in mijn webshop word deze ook automatisch op ebay gezet. Klanten kunnen vervolgens kiezen via waar ze betalen, via ebay met paypal of mijn webshop met iDeal.

Ebay heeft voor dit soort dingen een API maar de documentatie daarvan is zéér slecht! Ik wil dus graag weten of hier mensen zijn die al iets vergelijkbaars hebben geprobeerd of mij een stukje op weg kunnen helpen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Het lijkt me handig als je dan even vermeldt waar je vastloopt en wat je al hebt geprobeerd, gezocht, gevonden, gelezen etc. Concrete code waar van toepassing is ook wel zo fijn.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NS_5
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Het is moeilijk om het probleem te begrijpen als je nog nooit in aanraking bent gekomen met het developer programma van eBay. Het is namelijk (voor mijn iig) een doolhof van documentatie en sample scripts.
De documentatie dateert bijvoorbeeld uit 2005. Elk antwoord op een veel voorkomende vraag eindigt op een link naar een volgende pagina. De standaard samples werken niet! Elke tutorial mist een deel wat volgens een andere tutorial juist heel hard nodig lijkt te zijn.

En zo kan ik vast nog wel even doorgaan. Ontzettend moeilijk te doorgronden als je het mij vraagt.

Hoe ver ben ik? Ik heb een account op http://developer.ebay.com (daar ziet het er nog eenvoudig uit) . Die is gekoppeld aan een account voor de sandbox omgeving, die is gekoppeld aan een normaal ebay.com account. Ik heb de keys en "user token" gemaakt.

Ik ben dus nog niet heel ver. Wel klaar om te beginnen. Maar dat is het hem nou juist. Ik heb niet echt een probleem als in foutmelding. Ik zou alleen echt niet weten hoe ik nu verder moet. Daarom is mijn vraag: Zijn hier mensen met ervaring, die mij een stukje op weg zouden kunnen helpen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Als die mensen er zijn dan hebben ze meer aan een goed geformuleerd probleem. Bovendien is het probleem goed formuleren ook voor jezelf heel handig: dan zet je nl meteen voor jezelf op een rijtje waar je bent, waar je naartoe wilt en wat de stappen daartussen zijn. Dan kan je dus bijvoorbeeld heel gericht een paar dingen uitproberen.