Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en ik heb een probleempje/vraag..

Ik wil via mijn laptop films afspelen op mijn plasma tv. Deze zijn met een HDMI met elkaar verbonden. Nu zie ik, als er snelle beelden worden weergegeven, dat het beeld af en toe stottert. Ik dacht dat het aan de hdmi kabel zou liggen, maar ik had hier op het forum gelezen dat het daar niet aan zou liggen omdat er blokjes te zien zouden zijn als het beeld niet goed zou worden weergegeven.
De stotteringen zijn alleen op mijn TV te zien en niet op mijn laptop. De mediaplayer waar ik het mee afspeel maakt ook niet uit, ik heb er verschillende geprobeerd.
De videokaart van mijn laptop is een NVIDIA GeForce 8600M GS en de televisie is een 100HZ full HD plasma van panasonic (Panasonic TH-46PZ85).

Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen, en nog belangrijker wat de oplossing is?
Alvast bedankt!

Groeten Bart

• Unique
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05-2025
Das redelijk moeilijk werkend te krijgen. Ligt aan je windows versie, drivers, player, settings, geluk, stand van maan etc.

Maargoed basic guideline:
Zet tv op 23 of 24hz, gebruik videokaart acceleratie voor decodering (MPC home cinema player etc), ac3filter voor spdif passthrough, vind goede film rips.

Op me ati 4870 werkt het alleen als volgt (voor de mensen die dit probleem ook hebben met een ati):
1) Overclock ati zodat clocks altijd op 3d staan, tijdens switchen tussen 3d en 2d clocks krijg je namelijk judder. (en tijdens film kijken deed die ati van mij dat om de zoveel seconde)
Bios flashen met zelfde clocks voor 2d en 3d werkt ook niet, telkens als kaart "veranderd" naar 2d clocks heb je problemen.
2) Elk OS heeft andere settings waarmee het werkt. Ik gebruik standaard KMPlayer, maar elke andere fatsoenlijke player zou het ook moeten doen.
Winxp: Overlay werkt, rest teart.
Vista: Overlay was kapot in ATI drivers (corruption), echter werkt VMR9 mode.
Win7: VMR werkt niet goed, overlay werkt wel weer.

Met MPC homecinema heb ik niemeer probeerd gezien deze het in vista niet deed met de ati. (en dus wel met een nvidia..)
Nouja goodluck }:O

[ Voor 62% gewijzigd door Unique op 19-10-2009 00:24 ]

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-02 12:12
Unique schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 00:09:
Maargoed basic guideline:
Zet tv op 23 of 24hz, gebruik videokaart acceleratie voor decodering (MPC home cinema player etc), ac3filter voor spdif passthrough, vind goede film rips.
De output van de computer moet op 24Hz staan hè. Als deze op 50/60/xxxHz staat zal je judder krijgen, wat je verder ook instelt of voor afspeelprogramma gebruikt. MPC gebruiken op 50/60/xxxHz = judder = schokken.

Nickname does not reflect reality

• Unique
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05-2025
Ja output naar tv moet op 23 of 24hz (ligt beetje aan nvidiot driver welke setting het goed doet).
Staat ergens in control panel van nvidia kaart.

Daarnaast moet je TV het ook ondersteunen.
Bij mijn panasonic 42pz85 werkt het goed.
Bij een samsung series7 led tv met 24 p support werkt het niet en blijf je lichte judder houden om de zoveel seconde.

[ Voor 41% gewijzigd door Unique op 19-10-2009 12:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor de reacties. Het is me nog niet gelukt, kan ik dit alleen instellen wanneer de laptop is aangesloten op de tv? Nu kan ik alleen kiezen voor 60hz. Ik moet het nog proberen als de tv is aangesloten. Ik laat t ff weten..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de tv out op 23 en 24 hz gezet, ik heb het idee dat het alleen maar erger is geworden dan dat ik hem op 60 hz had staan.
Misschien dat ik iets niet goed doe.
Nvidea-configuratiescherm --> Resolutie wijzigen -->vernieuwingsfrequentie --> 23 of 24 hz
Ik kan de TV out alleen wijzigen als ik het laptop beeldscherm wijzig. Het is of allebei of geen één.

Ik vind het vreemd hij bij de panasonic 42pz85 wel goed doet en bij die van mij niet. Terwijl het dezelfde tv is maar alleen iets groter.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2009 10:59 ]

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-02 12:12
Verwijderd schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 10:55:
Ik vind het vreemd hij bij de panasonic 42pz85 wel goed doet en bij die van mij niet. Terwijl het dezelfde tv is maar alleen iets groter.
En de overige instellingen op de 42 en 46 inch televisies staan verder gewoon helemaal identiek!? Geen vorm van beeld"verbeteraars" of een andere setting op één van de beide tv's anders ingesteld? Als ze gelijkwaardig staan ingesteld zou je toch verwachten dat het resultaat op beiden even goed (of slecht) is hè :/

Nickname does not reflect reality

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de tv op de standaard instellingen staan. Misschien dat deze op een bepaalde instelling moet staan, dat weet ik zo niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nog steeds met het zelfde bovenstaande probleem. Heeft iemand misschien een oplossing hiervoor?

Groeten Bart

Verwijderd

Stel je de resoliutie gewoon in of gebruik je de optie voor hdtv's in je control panel van je videokaart drivers? Geloof dat die er is? Gaf in ieder geval een oplossing toen het niet helemaal wilde werken tussen mijn Panasonic beamer en een ATI kaart (nu met nvidia geen problemen meer, maar misschien helpt het jouw wel).
Pagina: 1