Verwijderd

Topicstarter
Heey,
ik heb ff een vraag met een inleidend verhaal.

ik had 8800GTS in SLI set-up tot er 1 kapot ging die heb ik op gestuurd naar BFG en daar krijg ik een gloed nieuwe GTX 285 1GB OC2 voor terug maar omdat ik 2 kaarten heb mag ik mijn 2de ook nog opsturen en krijg daardoor dus 2x 'GTX 285 1GB OC2' :O Maarr volgens Bolletje92 bottlenecked mijn set-up die SLI set-up maar ik wil hierover een second opinion.

mijn Specs

PSU : TX950Watt
Moederbord : XFX 780i SLI
Processor : Q8200 @ 2333Mhz
Fysiek geheugen : 2x 2048 DDR2-SDRAM ( das ocz PC2-8500 (DDR2-1066) maar dan runt hij op PC2-6400)
Hardeschijf : Sausmung 250GB
hardeschijf extern : Seagate 1500GB
DVD-rom stations : DROM en DVDRRW
MONITOREN : 19 inch en 24 inch dual screen

wat er nog bijkomt is dus
GFX 1 : BFG GTX 285 1GB OC2
GFX 2 : BFG GTX 285 1GB OC2

die ram geheugen kan ik volgens mij op 8500 laten draaien dor een instelling van me moederbord iets van EPP maar weet niet precies hoet het zit

en me CPU kan ik gemakkelijk overclocken naar 2,8 en voor 3,0 moet ik nog ff opzoeken want bij 2,81 of hoger loopt hij instant vast. 1x 3,15 gehad stable

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2009 19:19 ]

• Anonnymous!
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-03-2025

Anonnymous!

Are You Man or Mouse?

Met die setup mag je in je handen wrijven, als je je cpu een beetje overclocked (puur om de mhz'tjes die je in games nodig heb) dan moet het wel gaan hoor.
3Ghz is genoeg, en als je je geheugen op 8500 laat draaien dan is het wel redelijk gebalanceerd denk ik zo.
Maar ik denk dat idd je kaarten overkill zijn, er is en zal altijd een bottleneck blijven, als je hier al ontevreden mee ben dan moet je het zelf weten maar als ik jouw was zou ik niet investeren in een betere cpu/mem maar in hdd performance.
Een leuke ssd raid opstelling bijvoorbeeld, daar zou je met deze setup veel meer aan hebben.

Verwijderd

Topicstarter
oke maar dus niet zo overdreven nodig als bolletje92 zegt? om heel me basis setup weg te 'pleuren'
ff die cpu overclocken naar 3ghz en die ram op 8500 laten lopen hoe dat ging moet ik ff opzoeken ;)
nou bedankt voor de info

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-02 17:24

M2M

medicijnman

Voor het overklokken van je processor is het misschien verstandig je eerst in te lezen in het overklokken. Maar de meeste recente intel processors kunnen zonder veel moeite 15-20% sneller draaien dan stock.

Enfin, wat voor een spelletjes speel je voornamelijk met je systeem? Dat bepaald of iets een bottleneck gaat zijn of niet. (voor supreme commander kun je bijvoorbeeld nog wel twee extra videokaarten in je systeem plaatsen, maar dat gaat geen effect hebben. Een dikkere processor en meer geheugen wel).

-_-

Verwijderd

Topicstarter
Cod4 WoW cod6 ;) voornamelijk en wat er nog uit mag komen en dat cod4 en 'cod6 is dan high skill hea dus ik moet strakke fps hebben zodat ik niet lagg tijdens het gamen

ik heb wellis eerder overclocked steady naar 3,15ghz

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2009 19:32 ]

• Anonnymous!
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-03-2025

Anonnymous!

Are You Man or Mouse?

Het gaat er hier niet om wat een spel van je systeem vraagt maar of er een bottleneck is, als je je pc op games gaan aanpassen kan je altijd wel blijven upgraden, daar gaat het nu niet om.

Je kan het ook testen, gebruik 3Dmark vantage bijvoorbeeld en test je cpu/gpu score, klok vervolgens je cpu over en bekijk bijde scores nog eens.
Als dan je cpu plus gpu score omhoog gaat zie je dat de gpu beter gaat presteren door een snellere cpu, gaat alleen je cpu score omhoog weet je dat je gpu in verhouding trager is (in games!)

• M2M

M2M

medicijnman

helaas is vantage niet altijd representatief voor alle games. Waarschijnlijk voor COD wel :). Dus je processor overklokken en COD spelen zal voor de TS waarschijnlijk beter zijn. Maar dan heb je dus geen scores om mee te vergelijken (of heeft cod een benchmarkfunctie?)

-_-

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
een q8300 zal niet eens het maximale uit 1 gtx285 halen, games maken nog niet allemaal gebruik van alle cores, dus in het slechtste geval moet je het doen met 1 core van 2,33 GHz om mee te gamen, dus een 2e erbij is idd heel erg overkill, dus ik sluit me wel aan bij bolletjes advies, om het maximale uit je gtx285 setup te halen zul je zeker een op 4 GHz geklokte q9*** serie of i7 moeten nemen..

als ik zo hoor wat je voor spellen speelt, dan denk ik dat een enkele gpu icm je huidige systeem je genoeg performance geeft om perfect te kunnen gamen.

maar, als je je oude gts kosteloos mag omruilen voor een gtx285......DOEN natuurlijk! je SLI setup uitproberen kan altijd, mocht het niks zijn, lekker die gtx285 verkopen.... is dat alvast een begin van een niewe setup...

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik SLI wil runnen alleen ff een i7 nemen ? is de grootste aanrader?

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Verwijderd schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 20:29:
Dus als ik SLI wil runnen alleen ff een i7 nemen ? is de grootste aanrader?
Dat kunnen wij niet voor jou beslissen. Zoek zelf benchmarks, problemen, opmerkingen, enz, en baseer daarop je mening.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kijk eerst wel of ik tevreden ben over me kaartjes ;) duurt nog wel ff voor ze binnen zijn. teminste ik hoop deze week binnen te krijgen g15 keyboard + 950Watt voeding + 1x Gtx 285 en dan over 2 weken de 2de GTX 285. als ik dan niet tevreden ben en de verschillen in 3dmark zijn niet veranderd of nauwelijks ga ik er sparen voor een i7 :P ik ben nou wel een beetje broke

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
je zal wss in 3dmark06 weinig verschil zien, dit is zo cpu limited.. dus vorm je mening niet daarop. test het met spellen en knal lekker veel aa en af erop, dan krijgen je kaarten iig nog wat te doen..

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• Adramalech
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-04-2025
je kunt ook ipv een i7 kopen gewoon een q9XXX pakken, hoef je geen nieuw mobo en geheugen te kopen, bespaar je wel al snel 300 euro. De i7 moet je wel hebben (en dan vooral de x58 chipset) voor 2 x16 lanes voor je graka's, maar dat is zelfs met een gtx285 niet nodig.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu me Q8200 clocked naar 3,15Ghz dat moet wel redelijk gaan werken hoop ik

;) want ik heb die Q8200 pas 6 maanden ofzo

• M2M

M2M

medicijnman

houd je temperatuur en het voltage in de gaten. Dan kun je in ieder geval op korte termijn je processor niet om zeep helpen :)

-_-

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Licht er ook echt aan wat voor spel je speelt of het een bottleneck is. Crysis op very high met 8xAA gaat namelijk echt wel het maximale uit je twee graka's trekken, zelfs met een licht ge-OC'de Q8200. Bij (aardig wat) andere spellen is de CPU inderdaad een bottleneck maar een bottleneck houd je toch altijd wel. Zo kan je in ieder geval zeker zijn dat je de mooiste games (a là crysis) in ieder geval goed kan spelen ;)

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Pagina: 1