• Rotty
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-02-2024
Wederom even een exchange vraagje... Nu over de address tab bij een SMTP connector (Exchange 2003). Voor zover mij bekend maak je een eventuele connector aan als je bijvoorbeeld emails naar een bepaald domein wil dwingen een bepaalde route af te leggen. Bijvoorbeeld je wilt emails voor ABC.NL via een andere SMTP server laten lopen of als je afwijkende settings wil zetten voor emails naar dat domein (in het address tab zet je dan bijvoorbeeld *@ABC.NL.

Nu mijn vraag; ik zag onlangs bij een bedrijf een connector waarbij alle eigen interne domein in het tabblad addresses opgenomen was. Ik kan helaas nergens vinden wat hier de reden voor zou kunnen zijn. In mijn beleving ga ik er namelijk vanuit dat de adressen in dit tabblad is voor externe email adressen (of interne als je meer domainen hebt en je wilt van de ene naar de andere mailen met afwijkende settings). Of werkt dit tabblad twee kanten op ? Kan je bijvoorbeeld via die connector ook afdwingen dat mailtjes afkomstig van de adressen die je daar aangeeft een bepaalde route aflegt (bijvoorbeeld naar een bridge ahead) ? Ik kom op internet en op MS alleen maar situaties tegen die het hebben over externe emails die je afwijkend wilt routeren.

Enlight me please..

**MCSA**MCSE**CCNA**VCP4**VCP5&CCNP in progress

• DoleBole
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-01 13:51
De interne routing wordt bepaalt door AD sites en site connectors (de totale cost van de route, waarbij de goedkoopste wordt gebruikt.)

• SirDarkAngel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-01 08:15
Wordt er gebruik gemaakt van een 3th party programma? Dat is de enige reden die ik kan bedenken dat dit zo geconfigureerd is.

@DoleBole: Ik denk dat jij in de war bent met Exchange 2007 :)

Wilde altijd al iets over computers weten