[Windows 7] Harde schijven uitschakelen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
Ik heb het nu heerlijk voor elkaar met mn Windows 7 bakkie moet ik zeggen, hij wordt gebruikt als servertje en kan alles delen en heb het precies ingesteld zoals ik wil, het enige wat ik nog wil bereiken is dat ik de harde schijven binnen Windows kan uitzetten (geen stroom en geen verbruik dus) maar ook weer aanzetten, dus zodat ze nog wel zichtbaar zijn bij "Computer".
Ik weet dat Windows een eigen tooltje heeft (waarschijnlijk onder verbruik bij control panel) dat schijven na een tijdje van geen gebruik uitschakelt, kan ik dit niet handmatig doen? Ik krijg tot nog toe niks teruggevonden via google dus ik gebruik of de verkeerde termen (shutting down drives windows 7 powering off, etc etc) of het is te simpel voor woorden?

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
'Disable' in Device Manager?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je kan ze eruit halen, volgens mij is Sata perfect hotswappable. Maar ik zou het windows echt handmatig laten doen, werkt prima hier.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Nu online
@ anandus:
Hmm ik zocht iets simpelers voor op de taakbalk oid (zoals verwijderen van usb-apparaten) iig uitzetten via Apparaatbeheer was niet wat ik voor ogen had, het is wel een oplossing idd.

@Tsurany:
Je bedoelt automatisch neem ik aan ja kan maar ben beetje controlfreak en wil het ook gewoon zelf uit kunnen zetten :p, schakelaartje in de stroom toevoer solderen is een optie maar is dat wel veilig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:21
bokkow schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 17:39:

, schakelaartje in de stroom toevoer solderen is een optie maar is dat wel veilig?
neen, dat zou ik niet doen, is wel 'ok' maar normaal doe je de SATA kabel 'uitschakelen' en dan de power ipv de rotatie.

je moet gewoon een SATA bay nemen. Die hebben sleuteltjes waarmee je de hd bay kunt locken & unlocken

unlocken +> stroom etc af..

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Nu online
Hmmm ja ok maar zodra ik vanaf een andere plek dan thuis bij mn files wil dan gaat dat dus niet werken, ik moet dus een software mogelijkheid vinden om mn schijven aan en uit te zetten, via device manager gaan ze btw niet uit maar zijn ze alleen niet meer zichtbaar in "Computer" als je ze disabled

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik zit puur even theoretisch te denken, maar je zou misschien met 'powercfg' het powerschema kunnen aanpassen zodat je harddisk na 1 minuut al in slaap gaat en dan ook met powercfg dit weer wijzigen als je niet wil dat de harddisk al zo snel uitgezet wordt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin-S
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-03-2024
Revosleep is echt perfect. Ja kan kiezen welke hdd je aan en uit wilt zetten.

Gebruik het vooral als ik op vakantie ga en de pc alleen maar naar de 1e en 2de hdd hoeft te schrijven voor evt tv opnames. De andere 4 hdd's zet ik dan uit. Voorkomt ook dat je hdd's constant lopen te powercyclen als windows weer eens besluit om je hdd's te indexeren/scannen

Getest op XP en Vista.

[ Voor 16% gewijzigd door Martin-S op 18-10-2009 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Nu online
Ja dat is een perfect tooltje idd, alleen het werkt niet lekker met een nForce chipset, raadt ns waar ik gebruik van maak :p? Nja ik zoek wel verder, bedankt voor de tip iig!

Pagina: 1