Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een airport extreme gaan kopen om in mijn zaak een draadloos netwerk te hebben. Nu heb ik de vraag: ik wil dat de personen die binnenkomen gerust op het internet kunnen surfen maar ik wil niet dat ze eindeloos gaan downloaden via rapidshare of andere dergelijke programmas zoals torrents of limewire. Nu is mijn vraag hoe ik dit best ga doen. Ik heb al eens rondgekeken en men zegt dat je naar je ip van je router moet surfen maar dit lukt niet: ik kan niet verbinden. Ook staater dat apple airport een parental control heeft maar deze blijk ik ook maar niet te vinden.

Enige Hulp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Sites blokkeren kan niet in de airport omdat 't puur een accesspoint/router is. Om sites te blokkeren heb je iets nodig dat een laagje hoger werkt, binnen HTTP. Een voorbeeld zou zijn een proxy server.

Maar ik zou me geen zorgen maken over mensen die 'eindeloos downloaden' hoor. Ik heb ook een open netwerk voor gasten en ik merk eigenlijk nooit dat iemand dat doet.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CyBeR schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 15:54:
Sites blokkeren kan niet in de airport omdat 't puur een accesspoint/router is. Om sites te blokkeren heb je iets nodig dat een laagje hoger werkt, binnen HTTP. Een voorbeeld zou zijn een proxy server.

Maar ik zou me geen zorgen maken over mensen die 'eindeloos downloaden' hoor. Ik heb ook een open netwerk voor gasten en ik merk eigenlijk nooit dat iemand dat doet.
Ok hartelijk dank