Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XL 2003] Lettertype verkleinen als cel inhoud niet past

Pagina: 1
Acties:

• MrPepper
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-11 22:42
Hey tweakers,

Ik heb voor op het werk hier (een verhuisbedrijf) een excel bestand waarin op page 1 alle informatie over een nieuwe verhuisopdracht ingevoerd moet worden.

(Denk aan naam, laadadres, losadres, en andere dingen). Deze informatie komt dan terecht in een opdrachten formulier (sheet 2), druk op de print knop en je bent klaar.

Probleem is dus dat er soms idioot lange adressen zijn welke dan weer niet geheel weergeven worden op dat kopietje van sheet 2. Mijn vraag is dus, is er een mogelijkheid om in de celeigenschappen oid in te stellen dat de inhoud van die cel automatisch een lettertype moet krijgen waardoor het wel past op bladzijde 1?

Ik ben benieuwd of jullie iets weten! :*)

Als het gemakkelijk was had iemand anders het wel gedaan!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:28

Reptile209

- gers -

Celeigenschappen > Alignment > Shrink to fit, en dat toepassen op de relevante cellen op sheet 2. Als het een heel lang adres wordt, ben je waarschijnlijk beter af met het vakje erboven: wrap text. Dan loopt de tekst door op de volgende regel als het niet meer past.
Test wel even met wat extreme waarden of je zo niet je hele opmaak verpest...

Zo scherp als een voetbal!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Nog beter is kijken waarom men een extreem lang adres invoert en dat adres dan opsplitsen in onderdelen (zoals een apart veld voor 'linksaf bij de benzinepomp dan rechts bij de McDonalds).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• MrPepper
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-11 22:42
Reptile209 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 19:25:
Celeigenschappen > Alignment > Shrink to fit, en dat toepassen op de relevante cellen op sheet 2. Als het een heel lang adres wordt, ben je waarschijnlijk beter af met het vakje erboven: wrap text. Dan loopt de tekst door op de volgende regel als het niet meer past.
Test wel even met wat extreme waarden of je zo niet je hele opmaak verpest...
Precies wat ik nodig had, bedankt! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
F_J_K schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 20:46:
Nog beter is kijken waarom men een extreem lang adres invoert en dat adres dan opsplitsen in onderdelen (zoals een apart veld voor 'linksaf bij de benzinepomp dan rechts bij de McDonalds).
Huh? Wat bedoel je daarmee? Een adres is toch gewoon een adres? Geloof me, er bestaan de meest rare straatnamen ;)

Bedankt!

Als het gemakkelijk was had iemand anders het wel gedaan!