Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuw systeem gebouwd met de volgende onderdelen:

MSI X48C Platinum MOBO
GeiL 4 GB DDR2-800 Kit RAM
Intel Core 2 Quad 3.00 Ghz CPU
Cooler Master Silent Pro M 500W voeding
Samsung SH-S223L DVD-brander
Cooler Master CM 690 behuizing
Western Digital WD1001FALS HDD
Diversen Card Reader 54 in 1
Asus EN9600GT/DI/1GD3 Videokaart
Logitech Keyboard Internet 350
Logitech Performance Mouse MX

Nu heb ik alles aangesloten. En ik kreeg maar geen beeld. Dus heb ik de RAM veranderd naar Kingston DDR3 - 1066. En toen kreeg ik wel beeld maar hij kwam dan niet verder dan de MSI menu van de MOBO. en dan kan ik op TAB en DEL drukken maar als ik dat doe gebeurd er niks. weten jullie misschien wat er mis mee kan zijn?

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-01 15:30

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Mijn eerste gok is een unsupported cpu.
Denk dat je eerst bios update nodig hebt.
Hier:
http://eu.msi.com/index.p...derby=cpu_name%20ASC#menu
is de enige quadcore 3.0 GHz cpu supported vanaf bios 7.2,
Kijk, als het kan, na welke versie jij hebt..

[ Voor 9% gewijzigd door DaLoona op 18-10-2009 15:27 ]

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

Verwijderd

Topicstarter
heb geen idee welke versie ik heb. ikkan dat niet zien. iik heb de Intel Core 2 Duo E8500 in gedaan en die gaf mij het zelfde. ik kan helemaal niks na of tijdens het menu van MSI

• chocolade-reep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-04-2023
Heb je het geheugen in de goede sloten? Ik had ook een keer bij een MSI bord het geheugen in de verkeerde sloten, moet je even in het boekje van het mobo kijken.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Boot eens met 1 dimm en stel het geheugen goed in.
Staat dit geheugen op de QVL van je mobo?

Verwijderd

Topicstarter
Het geheugen zit op de juiste plek dat heb ik al gezien. En ik heb al getest om met 1 DIMM te booten maar dat doet die ook niet. een BIOS reset heb ik ook al gedaan. mja ik kom niet eens in de BIOS.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Het geheugen dat je nu gebruikt, staat dat op de QVL van dit bord?

Verwijderd

Topicstarter
QVL ???

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02-2025

neliz

GIGABYTE Man

Qualified Vendor List.. m.a.w. wordt het gesupport?

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Verwijderd

Topicstarter
dat weet ik niet. maar het lijkt me erg onzinnig om te zeggen dat het DDR2 800 support maar dan specifiek van sommige vendors.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 18:34:
dat weet ik niet. maar het lijkt me erg onzinnig om te zeggen dat het DDR2 800 support maar dan specifiek van sommige vendors.
Dat is niet onzinnig, dat is gewoon een feit. Genoeg DDR2 wat niet op jouw bordje zal gaan werken.
Dus pak de QVL erbij op de site, kijk of jouw geheugen erop staat en zo niet, pak dan eens mem dat er wel op staat.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles terug naar de leverancier gestuurd. En het bleek uiteindelijk dat de DDR3 1066 geheugen kit defect was. De DDR2 - 800 geheugen kit is werk wel naar behoren maar daar kreeg ik dus totaal geen beeld bij. Maar dat kan komen omdat de moederbord (2 de zelfde en op allebei getest) |:( defect bleken te zijn. En nu maar hopen dat als ik alle onderdelen weer terug krijg dat alles weer werk.

Mensen bedankt voor jullie hulp.

• Daniozi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-02 17:37
Heb je die 'DDR2/DDR3 Turbo Cards' die je erbij krijgt ook in de slots gedaan? Moet namelijk per se bij de X48C Platinum.

http://xtreview.com/images/MSI%20X84C%20platinum%2004.gif
Pagina: 1