Toon posts:

rootfolder ontbreekt!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoihoi,..

Ik enkele jaren geleden een conceptronic ch3wnas 500 gig wireless mediastore aangeschaft.

Nooit aan de praat gekregen! Wanneer ik het ea aansluit, wordt er niets gevonden!!!
Dus ik dacht;

Ik haal de harddisk eruit en plaats deze in mijn oude olidata mobile video player.
Uiteraard werkt dit niet omdat het een en ander van conceptronic software op de hd staat en overigens de software (rootfolder) van olidata ontbreekt.

Heb dus 2 opties;
Of ik zorg ervoor dat de ch3wnas werkt,..maar heb geen idee hoe!!

of

Ik kan op een of andere manier de gegevens bemachtigen die normaal gesproken in de rootfolder van de Olidata hd zitten,...( hier gaat mijn voorkeur naar uit)

Baal er wel aardig van. Heb de ch3wnas nu al bijna 2 jaar hier liggen voor 270€ en ik heb er nog niets mee gedaan omdat het niet lukt!!!!

Graag uw hulp/advies/raad.

Bedankt zover

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Je kunt de GPL sources van van de NAS hier downloaden. Mogelijk kun je de firmware dan zelf builden?

Verwijderd

Topicstarter
Ehm,..

Mijn dank voor jouw respons!

Ik moet je alleen te kennen geven dat ik werkelijk een leek ben en het enige dat ik kan 'builden',....een muurtje van cement is/ een gipswand o.i.d.!!!

Sorry,..
Gaat me dus, ben ik bang, niet lukken!

Misschien een hele domme vraag:
Maar is het trouwens wel nodig om het e.a. voor de ch3wnas te downloaden?
Alles staat waarschijnlijk gewoon op de hdisk alleen....ik zal waarschijnlijk iets verkeerd doen waardoor ik hem niet aan de praat krijg! :? z(en ik hem ook niet als schijf op de pc herken!)

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 16:04
Als het goed is staat de software van het apparaat niet op de hdd maar op het vaste geheugen van het apparaat.

Hier is de handleiding: http://download.conceptro...H3WNAS/CH3WNAS_MAN_ML.pdf

Daar staat vast wel in hoe het moet.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, maar dank je wel!

( Exact zoals in het boekje staat....maar het mag niet baten!!)

• Mijzelf
  • Niet online
Als je de handleiding waar bredend naar verwees volgt, waar *exact* loop je dan vast, wat zou er moeten gebeuren, en wat gebeurd er?

Verwijderd

Topicstarter
Eigenlijk al meteen nadat ik alles (volgens het boekje) heb aangesloten. Niet rechtstreeks op de pc maar via een router. ( Wat is een dhcp router, als ik vrasgen mag?)

Nadat alles is aangesloten stop ik de cd in de drive. Vervolgens start ik het progamma op en druk op de knop search device.

Hier gebeurt helemaal niets.( hij vindt niks)!

Zou het dan misschien mijn router zijn...dat een "dhcp" router moet zijn, en het waarschijnlijk dan niet is????

Ik zou het niet weten!

• Mijzelf
  • Niet online
Een DHCP router is een router die IP adressen uitdeelt via het DHCP protocol. Dat doen vrijwel alle routers standaard. Of je er een hebt kun je testen: (ervan uitgaand dat je PC Windows draait) Open een command prompt, en type 'ipconfig /all <enter>'. Wanneer je een DHCP router hebt staat er ergens een DHCP server in het lijstje.

De ch3wnas staat aan, neem ik aan. Brand er een ledje bij de netwerkaansluiting, zowel op de NAS als op de router? En gaan deze uit als je de netwerkkabel eruit trekt?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, het lampje op de router is actief en de nas staat aan.....het lampje 'LAN' knippert!

Nu heb ik dus vervolgens de cd opgestart en "SEARCH DEVICE' aangeklikt!
Nog steeds vindt hij niets.

Als je gaat naar 'MIJN COMPUTER' kun je ook niets terugvinden over de aanwezigheid vd nas!
Ga ik met de muis op mijn computer staan en ik klik met rechts, dan staat de nas wèl in de lijst!!??

Verwijderd

Topicstarter
herstel op bovenstaande:

Ook in 'computerbeheer' wordt de ch3wnas niet herkend!!!

• Mijzelf
  • Niet online
Ik ken deze specifieke NAS niet, maar het is niet gebruikelijk als je hem vindt in computerbeheer. 'Mijn netwerkomgeving' is een meer voor de hand liggende plek.

Kun je in de admin pagina van je router komen? Zo ja, kijk dan eens of je router hem ziet, en zo ja wat het toegewezen IP adres is. Vul dit ip adres in in de adresbalk van je browser, en kijk of je browser hem vindt.

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-02 12:23
In computerbeheer komt zowieso niets te staan, het is een apparaat wat je op het netwerk aansluit, niet een die je op je pc aansluit.

Zou je mss wat meer info over je netwerk kunnen geven? bijvoorbeeld wat voor internet abbo je hebt, welke type/merk router er tussen hangt, hoe alles is aangesloten, ipadres van je computer?

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-02 02:29
Gebruik je windows firewall of een andere firewall die misschien het programma geen toegang tot het netwerk geeft waardoor de NAS niet gevonden kan worden?

Verwijderd

Topicstarter
Wat super dat jullie allemaal zo behulpzaam zijn...superrr, en ooo zo bedankt!

Dat wou ik eerst even kwijt.

Welnu...

(Uitgaande van het feit dat ik dus echt eeln leek ben en dingen zoals 'ADMIN PAGINA', mij vrij weinig zegt;

kan ik melden dat na enig geklungel zoals draden verplaatst/vervangen en de firewall uitgeschakeld....ik ineens een 'herkenning' krijg van het apparaat.

Zal waarschijnlijk aan de firewall gelegen hebben , hoewel ik zeker weet dit eerder te hebben gedaan....en toen deed'ie het toch echt niet!!! Ik weet dus ook niet, mocht het aan de firewall liggen....hoe ik dit in Eset voor elkaar kan krijgen dat deze de nas gewoon doorlaat. Nu heb ik namelijk de firewall uitstaan....ook niet handig dus!

Anyway,....hij is nu herkend ( is ook al eens gebeurd maar toen kwam ik ook niet verder...en ineen swas'ie weer weg!!??) en ga er even naar kijken of ik het nu wel voor elkaar krijg.

Zoja,....ontzettend bedankt voor alle hulp zover.

En zo nee,...dan horen jullie nog, bedankt.

Ik hou jullie zowiso op de hoogte hoe of wat

Nogmaals dank,..
Randy

Verwijderd

Topicstarter
Weet alweer wat bij de vorige keer het probleem was;

ben nu dus zover dat het apparaat is herkend.

Eenmaal zover moet ik enkele handelingen verrichten waaronder web configuratie. Dit is het eerste dat ik MOET doen voordat ik mappen kan delen.

Hiervoor zijn 2 opties.

optie 1. Klik op de button connect to web-page.

deze optie werkt niet omdat om een of andere reden, deze knop is gedeactiveerd op het moment dat de hdd werd herkend..........erg vreemd.

Dussss.....door naar

optie 2. start een webbrowser en voer het standaard ip adres "192.168.0.30" als url in en druk op enter.

Helaas ,..ook dit werkt niet en tevens staat er in google het e.a. vermeld over dit probleem!

Hier kom ik dus vast te zitten en kan ik niets meer. De ch3wnas moet immers geconfigureerd worden voordat ie ook maar wat doet!!

???

Verwijderd

Topicstarter
Ben nu alles weer kwijt en kan hem ook niet meer vinden.

Heb als eerste de ip/subnet/gateway gegevens uitgezocht via cmd.

deze gegevens heb ik ingegeven in het applicatiescherm vd ch3wnas....vervolgens na op enter gedrukt te hebben verdween alles weer en kan ik tot nu toe, niets terug vinden!!!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:47
Kun je het volgende doen op de pc zelf?

Start -> Uitvoeren -> cmd (Enter)

In het command venster vervolgens: icponfig /all (Enter)

En het resultaat hier even copy/pasten?

Het probleem is waarschijnlijk dat je ch3wnas een vast ip-adres heeft wat niet in dezelfde range ligt als je normale netwerk.

Verwijderd

Topicstarter
Zoals gevraagd:

Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\Randy>ipconfig/all

Windows IP-configuratie

Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:
Knooppunttype: . . . . . . . . . .: onbekend
IP-routering ingeschakeld. . . . .: ja
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee
DNS-achtervoegselzoeklijst. . . . : deven1.ov.home.nl

Ethernet-adapter LAN-verbinding 1:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: deven1.ov.home.nl
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
NVIDIA nForce Networking Controller #3
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-1E-8C-21-17-36
DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld. : ja

Lease verkregen . . . . . . . . . : maandag 19 oktober 2009 15:18:21
Lease verlopen . . . . . . . . . : maandag 26 oktober 2009 12:55:28

C:\Documents and Settings\Randy>

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2009 17:13 ]

• Mijzelf
  • Niet online
Wat voor router heb je?

Oh, en *zet je firewall weer aan* voorlopig.

[ Voor 51% gewijzigd door Mijzelf op 19-10-2009 15:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Aanvulling op bovenstaande:

Wat je daar zegt,...dat dacht ik dus ook (na er iets over te hebben gelezen). Vervolgens heb ik het ip adres en de rest dat standaard in de nas stond, veranderd in wat hier onder staat:

Had ik dus niet moeten doen want nu ben ik alles weer kwijt, en word de nas wderom niet gevonden!

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2009 17:13 ]

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Aan het IP adres te zien heb je geen router er tussen zitten. @home (Ziggo nu) geeft tegenwoordig maar één networkdevice toegang (een IP adres). Wanneer je meerdere apparaten in hetzelfde netwerk wilt hebben moet je een router hebben en daarna kunnen ze elkaar zien. Die router krijgt dan van Ziggo het IP adres om naar de buitenwereld te connecten.

Mocht er wel een router tussenstaan dan staat hij misschien als Bridge ingesteld.

[ Voor 11% gewijzigd door Kixtart op 19-10-2009 15:42 ]

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Topicstarter
Een sitecom 5port 10/100mbps switch

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 15:42:
Een sitecom 5port 10/100mbps switch
Dit is dus het probleem. Een switch is geen router.

☻/
/▌
/ \

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:47
En haal eventueel even je hostname en ip-adres uit je overzicht, vooral als je nog steeds je firewall down hebt.

Verwijderd

Topicstarter
zie je wel,....

Zei toch dat ik "dom was"!!!!

Welliswaar niet met die woorden maar,...... |:( |:( |:( !!!

Met andere woorden:

Ik heb dus eigenlijk gewoon een soort van splitter ertussen gezet ipv een router!

Dan even het volgende :

---------------------
Volgens het boekje:Als je de nas rechtstreeks aansluit op de pc,....dan moet je een statische ip adres aanmaken!
---------------------

Is dat dan niet waar het nu eigenlijk op neer komt!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, maar.....

hoe verwijder ik bep zaken uit het overzicht??
Kan dit nergens vinden Hoe het moet!!

• Mijzelf
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 15:49:
zie je wel,....

Zei toch dat ik "dom was"!!!!

<...>

Dan even het volgende :

---------------------
Volgens het boekje:Als je de nas rechtstreeks aansluit op de pc,....dan moet je een statische ip adres aanmaken!
---------------------

Is dat dan niet waar het nu eigenlijk op neer komt!
Heeft niets met dom te maken, maar alleen met gebrek aan kennis. Je kunt niet alles weten.

Je zou je PC een statisch IP adres kunnen geven, maar dan heb je geen internet meer. De meest probleemvrije oplossing is echt die switch vervangen door een router.

• Mijzelf
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 15:54:
Sorry, maar.....

hoe verwijder ik bep zaken uit het overzicht??
Kan dit nergens vinden Hoe het moet!!
Bij je berichten staat een 'Edit' knopje. Hiermee kun je je bericht achteraf nog aanpassen.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry,...

Kan geen edit-knop vinden.

In elk geval;
Ontzettend bedankt voor je welcome hulp!
Ik zal ditmaal een router aanschaffen, haha!

Randy

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Die rechtsboven elk bericht van jezelf: Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif

☻/
/▌
/ \

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 16:06:
Ontzettend bedankt voor je welcome hulp!
Ik zal ditmaal een router aanschaffen, haha!
Vergeet dan niet wanneer je de router hebt aangesloten je modem even een paar minuten van de stroom af te halen. Anders krijg je geen internet.

Verwijderd

Topicstarter
Aah, sorry 'Mijzelf en Kixtart"....

Was niet ingelogd en had zodoende het edit-knopje niet!!!!

(raar dat ik, ondanks dat ik niet was ingelogd, toch kon reageren!!??)

Hoe dan ook....ontzettend bedankt.
Ben weer een stukje "minder dom"!
( wordt nog eens een 'wijs man', haha)
Ben daar ooit eens achter gekomen, ja....haha!
Pagina: 1