Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:51
Sinds eergisteren ben ik in het bezit van een Samsung UE40B7020 led tv en een Samsung HT-BD7200 homecinemaset (deze kon ik er voor een mooi prijsje erbij krijgen). Nu wil het feit dat zowel de tv als de homecinemaset gestreamde video's kunnen ontvangen (hetzij beperkt). Wat ik nu wilde proberen is een iso van een AVCHD dvd op dvd wil gaan branden en deze afspelen op de blu-rayspeler van de homecinemaset.

Op http://www.hometheatersys...uray-home-theatre-system/ is te lezen dat de blu-ray speler AVCHD ondersteund. Ik heb een AVCHD iso op dvd gebrand met imgburn en deze in de speler gedaan. Hij kwam er weer uit met de melding dat de schijf niet herkend werd.

Iemand toevallig met deze set of een soortgelijke speler die dit wel werkend heeft gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Binnetie: “AVCHD-DVD’s op BD7200 afspelen”. Na enig experimenteren is mij nu duidelijk welk soort AVCHD-DVD’s in de Samsung BD7200 kunnen worden afgespeeld om van de 1920x1080 beeldresolutie en superieure geluidskwaliteit te kunnen genieten (“blue-ray kwaliteit op een DVD”). Allereerst het type schijf: alleen DVD-R, DVD-RW en DVD+RW kunnen worden gebruikt als AVCHD DVD in de BD7200. Een DVD+R kan niet worden afgespeeld in het AVCHD formaat! (dit is trouwens geheel conform de AVCHD DVD specificaties). De BD7200 houdt zich heel precies aan de AVCHD specificaties, waardoor vele AVCHD varianten die op internet circuleren niet zomaar op DVD kunnen worden gebrand (alhoewel sommige iso bestanden, met het (gratis) programma imgburn weggeschreven naar AVCHD-DVD, wel konden worden gelezen door de BD7200). Eigen videomontages, geproduceerd met het programma van Magix (VideoDeluxe 16), zijn prima in hele hoge resolutie af te spelen in AVCHD-DVD formaat op de BD7200. AVCHD bestanden gedownload van internet gaven bij mij eerst problemen, maar met behulp van het (gratis) programma MultiAVCHD heb ik tot nog toe elk gedownload bestand in AVCHD-DVD formaat kunnen afspelen op de BD7200. MultiAVCHD checkt of de BDMV folder met video/audio/subtitle informatie voldoet aan de AVCHD specificaties ( optie “stricter AVCHD folder format”) en schrijft via imgburn (optie “branden met imgburn”) een correcte BDMV folder naar DVD, die de BD7200 kan afspelen). Op de site van MultiAVCHD (http://multiavchd.deanbg.com/ ) staat een uitgebreide handleiding inclusief omschrijving van ondersteunde formaten en de mogelijkheid om menu’s toe te voegen. Als je afziet van menu’s en geen verandering wilt aanbrengen in de resolutie/taalkeuze etc. is het gebruik van MultiAVCHD wel heel eenvoudig: de BDMV folder van de AVCHD-download van internet inlezen in MultiAVCHD, de zojuist genoemde opties aanvinken, media split (op tabblad Author) groter dan de DVD grootte zetten en tenslotte op ”start” knop klikken. De nieuwe AVCHD BDMV folder wordt nu in enkele minuten aangemaakt (snel, omdat geen transcode nodig is) en vervolgens met imgburn naar DVD geschreven. Deze DVD-R, DVD-RW of DVD+RW’s kon ik in de BD7200 in 1920x1080 formaat afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:06
Ik move dit topic even naar Mediaspelers en HTPC's aangezien het hier specifiek op de Blu-ray speler gaat en het afspelen van de AVCHD. Blu-ray spelers en dergelijke apparaten mogen tegenwoordig namelijk in dat forum besproken worden :)

Van AUD naar MSH

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.