Toon posts:

Welk apparaat is beste repeater, voor Fritzbox 7010 ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op dit moment een fritzbox 7010 en een fonera wifi access point.

Beide zitten op een andere wifi SSID, dat is eigenlijk niet handig, en ik wil dus 1 groot wifi netwerk maken zonder dat ik steeds hoef over te schakelen naar de betere SSID (boven 1 op zolder, en 1 op de begane grond)

Dit kan naar wat ik heb gelezen met een repeater. De fonera kan dit wel, maar dan moet ik echt gaan hacken in dat ding, dus liever koop ik iets kant en klaar.

Nu is mijn vraag wat ik moet kopen van welk merk (en model) om dit snel en makkelijk aan de praat te krijgen.

Het apparaat dat ik moet kopen mag tussen de 50 en 100 euro kosten.

Ik hoop dat iemand thuis dit dus goed werkend heeft met een fritzbox 7010 en mij kan helpen bij de aankoop van het juiste apparaat.

Alvast bedankt !

Verwijderd

Topicstarter
Goed, ik ben zelf maar gaan zoeken... en laat gelijk even weten hoe en of wat.

Vorige week heb ik een linksys WRT120N WRLS-N Home router / wifi ding gekocht bij de mediamarkt.

Thuisgekomen, bleek dat ding dus niet te werken met mijn Fritzbox als repeater. (hij kon gewoon niet als repeater ingesteld worden)

Eigenlijk had ik wel gehoopt dat elke linksys dat zou kunnen. Dus terug dat ding.

Maar ik geef niet zo maar op... linksys schijnt toch het betere werk te zijn... dus nog maar eens een linksys kopen.

En nu de WRE54G. Dit is een echte repeater.. dus geheel geschikt voor wat ik wil.

De installatie er van was en ging al niet zo makkelijk als op de doos stond.

Eindelijk had ik hem aan de praat via diverse sites met uitleg van mensen die er ook problemen mee hadden.

Echter op de helft van mijn zoektocht zag ik dat ik de firmware moest updaten naar de nieuwste versie. Ik schrok nogal toen ik zag dat de laatste firmware uit 2006 was..... tja..... 3 jaar oud dus dit ding (zo niet langer)

Maar ik heb hem aan de praat... en ik moet zeggen... wat een ge-wel-dig-e MISKOOP !

Echt... het maakt geen (lelijk woord) verschil of ik hem nu aan of uit zet.

Dus...... deze gaat ook terug naar de mediamarkt..... maar wat dan ?