zondag.. geen garages open?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-09 07:34
Ik heb een klein probleempje. Ik heb m'n auto vanavond nodig, en volgensmij zijn m'n remblokjes versleten. Als ik rem piept hij, en ik hoor hem vervolgens echt naschuren als ik een stukje rij..

Het probleem is dat het zondag is en m'n eigen garage dus niet open is.. Ik moet vanavond weg, en kom woensdag terug en kan dat niet met deze remblokjes doen...

Ik woon in Aalsmeer, weet iemand een garage in de omgeving die open is en het eventueel ook nog kan vervangen? Gaat om een mazda mx-3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Ben bang dat je dat niet gaat lukken.Weet je zeker dta ze versleten zijn? Ziet er misschien niets vanst tussen je schijf en je blok?

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimic
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Ik zou even een auto lenen van een vriend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:51
Het lijkt me erg stug dat je een garage vindt die niet alleen vandaag open is, maar die vervolgens ook nog eens de tijd heeft om zonder afspraak je remblokken te gaan vervangen. :X

Ik zou op zoek gaan naar een autoverhuurder die op zondag open is, lijkt me realistischer.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:22
Of probeer de ANWB. Als ze niet druk zijn willen die nog wel eens uitkomst bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:55

Destruction

(ex-)Automonteur

* Destruction is garagist. En gesloten vandaag :) Morgen weer :)

Sowieso heb ik weinig/geen voorraad :) Bougies/oliefilters etc heb ik altijd wel, maar remblokken.. Sja..

In het begin werkte ik 6 dagen in de week, dan nog de administratie/boekhouding, etc.. Daar begin ik niet meer aan. 5 dagen in de week ben ik van smorgens vroeg tot 's avonds laat bezig (op afspraak ook geopend), maar op zaterdag en zondag doe ik in principe niks. Moet ook een beetje aan mn ontspanning denken :)

Succes though :) Denk idd dat je beter een auto kunt lenen/huren :) Hiermee doorrijden zou ik niet doen, ijzer op ijzer remmen is niet bevordelijk voor je remschijven ook..

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Kijk het gewoon even na, remblokjes controleren kan iedere leek

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Kijk eerst eens of ze echt versleten zijn. Mijn remmen piepen ook, maar op die blokken zit nog 60% voering.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Je had natuurlijk ook gewoon gisteren even naar de garage kunnen gaan.... die blokjes verslijten namelijk niet van de een op de andere dag, dus als ze nu versleten zijn, waren ze dat gisteren waarschijnlijk ook al.

En anders huur je gewoon ff een auto bij Hertz of Avis ofzo? Probleem ook opgelost.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:52
wildhagen schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 14:38:
Je had natuurlijk ook gewoon gisteren even naar de garage kunnen gaan.... die blokjes verslijten namelijk niet van de een op de andere dag, dus als ze nu versleten zijn, waren ze dat gisteren waarschijnlijk ook al.
Ik ben ook redelijk flabbergasted :) Volgens mij zie je dit al maanden van tevoren aankomen?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:17

DropjesLover

Dit dus ->

remblokjes doen er maanden over om te verslijten, die paar dagen extra kunnen echt wel er bij. zolang je nog gewoon kan remmen is er niets aan de hand. wel ergens komende maand een afspraakje maken, remblokjes zijn nogal afhankelijk van het merk en model van de auto.
overigens, met een beetje inlezen vervang je ze gewoon zelf, dat kan iedereen met een dopsleutel set. en ff blokjes kopen bij de dealer, of bij een automaterialenzaak zoals heuts of brezan. ook imitatie is gewoon goed. of ff kijken op ebay voor preformance blokjes zoals fedanza 2500 (dacht ik), maar dat is vaak overrated.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
DiedX schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 14:54:
Ik ben ook redelijk flabbergasted :) Volgens mij zie je dit al maanden van tevoren aankomen?
Remvloeistof niveau wordt te laag en het lampje gaat branden. Dus dat was al een waarschuwing.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Hmmm... even op de brug gehad bij een kennis.. ze zijn wel versleten achter, maar niet dusdanig dat ik er al last van moet hebben.. paar keer flink geremd net, en het geluid is weg.. misschien toch een vuiltje?

En volgende week maar ff naar de garage dan, en alsnog laten vervangen. In ieder geval bedankt voor de hulp :) .. en ik zie een gat in de markt (A) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Hij remt verder netzo als anders? dan zou ik er gewoon mee gaan rijden... en morgen meteen even een afspraak maken om woensdag bij de garage te kijken wat er aan de hand is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Ja volgensmij remt hij gewoon weer hetzelfde... geen gekke geluiden meer.. Dus ik ga er wel gewoon mee weg vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik heb zo een keer en kiezel gehad tussen mijn velg en remblokken.

wiel los gehaald en, tadaa een half afgevijzelde kiezel.
scheelt je weer een trip naar de garage

Maar je hebt een kennis met een brug, je weet dat de garages dicht zijn en toch post je dit topic :?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Die kennis zou eerst niet thuis zijn vandaag, maar belde me uiteindelijk alsnog.
Maar die kennis heeft geen remblokjes thuis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:53

Ace

Happy Happy Joy Joy

Gamepie56 schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 15:59:
Hmmm... even op de brug gehad bij een kennis.. ze zijn wel versleten achter, maar niet dusdanig dat ik er al last van moet hebben.. paar keer flink geremd net, en het geluid is weg.. misschien toch een vuiltje?

En volgende week maar ff naar de garage dan, en alsnog laten vervangen. In ieder geval bedankt voor de hulp :) .. en ik zie een gat in de markt (A) :P
Het gat in de markt zou zijn een veer + bokshandschoen in het dashboard kastje die ruim van te voren een klap op je smoel geeft ten teken dat je je blokken moet vervangen.

En niet gaan lopen panieken op een zondag omdat dan "opeens" je blokken versleten zijn.

Echt, sommige mensen......

[ Voor 78% gewijzigd door Ace op 18-10-2009 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:56

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Dat piepen zullen de piepplaatjes zijn achter je blokken.
Die waarschuwen dus doormiddel van piepen dat je blokken bijna op zijn.

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Koop gelijk een extra set remblokken bij de automaterialenhandel. Dan kun je de volgende keer zelf onder zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Golf heeft nu een remslijtindicator waardoor je kan zien.

Nou mijn Mazda 3 staat al voor dit gezeur bij de garage. Ik had het al 2 maanden geleden gezien bij mijn remmen voor dat het vrij gevaarlijk werd maar heb het eigenlijk voor mijn gevoel teveel uitgesteld (zat te wachten op een kleine beurt, schade moest gemaakt worden, nieuwe ruitenwisser en voorruit moest vervangen worden) maar ja ze waren nu echt helemaal op. Als je goed kijkt weet je het eigenlijk al ver van te voren hoeveel maanden je nog kan.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ace schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 16:20:
[...]

Het gat in de markt zou zijn een veer + bokshandschoen in het dashboard kastje die ruim van te voren een klap op je smoel geeft ten teken dat je je blokken moet vervangen.

En niet gaan lopen panieken op een zondag omdat dan "opeens" je blokken versleten zijn.

wtf is wrong with you ?

Hoeveel mensen zijn uberhaubt in staat om vooraf te controleren of hun remblokjes in orde zijn?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Ace schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 16:20:
[...]

niet iedereen heeft zoveel verstand van auto's... en als je dan een eind moet gaan rijden, en je hoort wat, dan is het een klein beetje paniek ja... sorry hoor.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 21:19

Elwood Blues

87167191

Gewoon je auto netjes periodiek onderhoud (laten) geven, dan weet je hoe dergelijke slijtagedelen ervoor staan en hoef je niet zo te schrikken :) Op zich vind ik het wel een gezond idee om niet zomaar met je auto de weg op te gaan als je denkt dat je remmen niet in orde zijn: "dat zouden meer mensen moeten doen". Maar 't is wel een beetje een last-minute-call idd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

fish schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 18:02:
[...]

wtf is wrong with you ?

Hoeveel mensen zijn uberhaubt in staat om vooraf te controleren of hun remblokjes in orde zijn?
Hier heb je best een punt, mijn vader heeft stalen velgen met nogal dichte wielschelen erop, no way dat je de remblokken ziet zitten.

foto van google:
Afbeeldingslocatie: http://www.schadeautos.nl/autos/21/319667.a.jpg

Zie je dus niets van.

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:53

Ace

Happy Happy Joy Joy

Jellabie schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 18:38:
[...]

Hier heb je best een punt, mijn vader heeft stalen velgen met nogal dichte wielschelen erop, no way dat je de remblokken ziet zitten.

foto van google:
[afbeelding]

Zie je dus niets van.
Daar hebben ze nou slijtage indicators voor uitgevonden, dan gaat er ruim van te voren een lampje branden ten teken dat ze aan vervanging toe zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Jellabie schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 18:38:
[...]

foto van google:
[afbeelding]

Zie je dus niets van.
4 wielmoeren losdraaien is idd ook een hoop werk

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues

Elwood Blues

87167191

Overschat de gemiddelde mens niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

-tom-562 schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 19:07:
[...]

vastdraaien op het juiste moment wel... (vooral als je dat nog nooit gedaan hebt met een normale sleutel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues

Elwood Blues

87167191

En je moet er een krik voor hebben (hebben we die? oh in de kofferbak. Oké. en nu?), dan moet je de auto netjes recht zetten en op de handrem hebben/in de versnelling zetten/blokje voor of achter een wiel, de moeren alvast los maken met de auto op de grond, hem omhoog brengen (hoe dan? oh met dat draaiding), de moeren helemaal los maken, wiel eraf (pas op je rug, je nagellak en je witte broek), vervolgens de remblokken identificeren (veel mensen zouden ze niet onderscheiden van een pak yoghurt, laat staan dat ze in kunnen schatten wanneer ze te ver versleten zijn) en de hele boel weer terug zetten in omgekeerde volgorde en inderdaad niet vergeten ze op het juiste moment vast te zetten.

Geloof me: dat doet bijna niemand. Mensen brengen hun auto naar de vertrouwde garage voor de grote/kleine beurt of APK en that's it.

[ Voor 7% gewijzigd door Elwood Blues op 18-10-2009 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ace schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 19:01:
Daar hebben ze nou slijtage indicators voor uitgevonden, dan gaat er ruim van te voren een lampje branden ten teken dat ze aan vervanging toe zijn.
Bij sommige merken moet je dan meteen de sensor ook vervangen ;)
Doe je dat niet dan werkt het lampje de volgende keer niet meer :+

[ Voor 9% gewijzigd door Chevy454 op 18-10-2009 21:16 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09 10:05

Ikke!

aka Netfinity

Mijn Alfa uit '91 heeft ook slijtageindicatoren, zitten in de remblokken verwerkt, gewoon een stekkertje eraan dus. Of het werkt is een tweede :+

Hoe doen de mensen het dan als ze langs de kant van de weg staan met een lekke band? Je moet toch onderweg een wiel kunnen wisselen. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Ikke! op 18-10-2009 21:51 ]

Klik mee voor GoT!........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:47

4x2

lộn xộn quá

anwb/routemobiel/etc

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

[...]

maar om het met vier moeren te doen moet je eerst je as vervangen en met spatje dure velgen werken.
als je as inderdaad vast zit met één moer. heb je wellicht al wat meer afiniteit met remblokken enzo omdat de noodzaak voor het snel verwissellen kennelijk heel hoog is wat toch samenhangt met een auto sport :P

Maar zolang je meestal 16 of 20 moeren hebt valt het toch vaak tegen ;)

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

Ikke! schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 21:51:
Mijn Alfa uit '91 heeft ook slijtageindicatoren, zitten in de remblokken verwerkt, gewoon een stekkertje eraan dus. Of het werkt is een tweede :+

Hoe doen de mensen het dan als ze langs de kant van de weg staan met een lekke band? Je moet toch onderweg een wiel kunnen wisselen. ;)
Ik heb zelfs geen reservewiel bij :P

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:59
[...]

Ik heb er 5 per wiel, dat is dus nog méér werk.

Ik kan het overigens wel, want het al 2x een wiel moeten vervangen, één keer heb ik de handeling 2x moeten doen want ik had het verkeerde wiel vervangen }:O (was nog vroeg, maar baalde wel als een stekker toen alles terug netjes in de koffer stak en ik merkte dat het te vervangen wiel er nog onderstak).

Maar ik ga nooit mijn remblokjes vervangen, daar moet de garage voor zorgen natuurlijk.
Mijn auto gaat elke 30.000 km binnen (iets langer dan een half jaar) en als ze dat niet meer halen meoten ze maar vervangen worden.

PS.: Het nakijken van remvoeringen van de trommels is nog veel meer werk, volgens mij moet de trommel daar toch echt voor open. Ik heb wel 4 remschijven, maar auto's met trommelremmen worden volgens mij nog altijd verkocht.
Pagina: 1