Toon posts:

2 monitoren op hd3870 weigert.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van de week mijn 2e beeldscherm binnen gekregen.
Nu ik hem aan sluit op mijn MSI HD3870 met een DVI-D kabel geeft hij alleen een zwart scherm. Mijn andere beeldscherm die ook is aangesloten met een DVI-D kabel werkt wel gewoon.
het gaat om een: Samsung syncmaster P2250 (werkt niet) en een Samsung syncmaster 226CW.
Ik heb inmidels al uitgesloten dat het aan de kabels ligt, aangezien ik meerdere DVI-D kabels heb geprobeerd. Tevens werkt een DVI-D ----> VGA wel.
Aan de drivers ligt het niet, heb al verschillende drivers geprobeerd.

kan iemand mij hier mee helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:59

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je moet het scherm wel inschakelen in je (beeldscherm)eigenschappen.

Rechtsklik op bureaublad > eigenschappen > bij het tweede scherm zorgen dat het vinkje komt te staan bij 'Bureaublad uitbreiden naar'

Verder nog even je Besturingssysteem en de drivernummers noemen die je geprobeerd hebt ;)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-04 15:57

Rye

Stel je wel in bij windows dat hij het tweede scherm moet gebruiken dan?
Misschien een standaard vraag, maar ik lees er niks over in je ts.

www.ping-win.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry inderdaad vergeten te vermelden, zowel windows als CCC vind het beeldscherm niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wiethoofd schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 13:18:
Je moet het scherm wel inschakelen in je (beeldscherm)eigenschappen.

Rechtsklik op bureaublad > eigenschappen > bij het tweede scherm zorgen dat het vinkje komt te staan bij 'Bureaublad uitbreiden naar'

Verder nog even je Besturingssysteem en de drivernummers noemen die je geprobeerd hebt ;)
Ik gebruik nu Windows 7 64 bit. (geen beta) onder windows xp werkte hij ook niet.

Ik gebruik nu deze driver: ATI Catalyst™ 9.9 Suite for Windows 7 (64 bit) (8.650.0.0)

verder heb ik 3 a 4 oudere versies geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:18

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Wel de goeie input gekozen op je beeldscherm (wat hij normaal automatisch zou moeten doen)? Anders lijkt het er op dat de DVI input op je beeldscherm kapoet is :/

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:59

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 13:20:
Sorry inderdaad vergeten te vermelden, zowel windows als CCC vind het beeldscherm niet.
Wissel ze eens om, probeer een andere grafische kaart, test het scherm eens los.
Wat heb je allemaal al geprobeerd, we hebben geen glazen bol om te zien wat je al geprobeerd hebt ;)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb grafiche kaart al in een ander slot op mijn mobo geprobeerd, kabels omgewiseld. Heb het beeldscherm ingesteld op digital dat zou moeten werken. maar hij krijgt geen signaal. Heb geen andere grafiche kaart om te testen, ook geen ander mobo.

Persoonlijk denk ik dat het een insteling is aangezien vga kabel wel werkt ligt het dus niet aan mijn grafiche kaart maar zou het een instelling moeten zijn van het beeldscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
kun je in het menu die instellingen niet resetten dan?

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zover ik weet niet, ik heb inmidels de aansluiting ook al nagekeken maar die ziet er gewoon goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Vaak valt er aan zo'n aansluiting ook niks te zien, er gaat niet zo'n hoge stroom doorheen dat ze uit fikken ofzo. Kan zijn dat er op de printplaat iets mis binnenin, heb je nog garantie?

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb nog garantie, maar alles ziet er goed uit. Maar daar ligt het ook niet aan, windows en CCC herkennen het hele beeldscherm niet als ik hem op DVI aansluit. terwijl ze de driver wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Terwijl ze de driver wel zien? Wat bedoel je daar mee? Want je had toch al geprobeert de beeldschermen om te wisselen op de outputs?

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja heb alle mogelijke combis al gebprobeerd met de kabels, maar windows vind de driver wel onder aparaatbeheer dat ziet er gewoon goed uit. Maar in CCC ziet hij er maar 1, en resolutie instellingen van windows vind hij ook maar 1 beeldscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Ja ok dat is normaal, daar had ik het ook niet over ... de driver en alles zal wel in orde zijn omdat je CCC ook kan gebruiken. Dat zeg ik (gamma) .. nee maar dan lijkt het er op dat je beeldscherm gewoon kapoet ist :)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het begint er wel op te lijken inderdaad, maar op 1 of andere manier krijgt hij wel singaal want hij geeft niet aan NO SIGNAL CHECK SIGNAL CABLE. maar hij geeft alleen zwart beeld. Dan zou het toch een instelling moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Het kan zijn dat het EDID Wikipedia: Extended display identification data niet goed door komt, het kan ook een instelling zijn of een firmware fout in je beeldscherm, al gegoogled of meerdere mensen dat probleem hebben?

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wel meer mensen hebben dit probleem, maar dan vooral met een televisie op een HDMI kabel.
Pagina: 1