Toon posts:

utp netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey mensen

heb nu in me huis een k40 plintgoot van attema met stopcontacten en data kastje

hier linkje naar systeem:
http://www.attema.nl/cgi-...node=I00090&previous=ITOP
data aansluiting :
http://www.electroshop.nl...252daansluitpunt-wit.html

nu heb ik bij me modem een router staan zodat ik alles wat op internet kan der op zou kunnen
heb een belking router :
http://catalog.belkin.com...process?Product_Id=473178

alleen heb ik een probleem heb de cat5e wcd van attema er op zitten aangesloten met eencat5 kabel die moet ik in me router zetten heb daar een rj45 connector op zitten en de kabel zit aan gesloten als
EIA/TIA 568 B.

en op de utp doos zit het aangesloten volgens het schema van de wcd
helaas heb ik daar geen plaatje van nog niet(A)

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:17

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Misschien kun je een foto maken en er bij zetten wat wat is en waar het probleem ligt?

www.maartendeboer.net

Verwijderd

Ik snap geen barst van wat er nou in de OP staat..

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-03 01:41
Verwijderd schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 13:15:
alleen heb ik een probleem heb de cat5e wcd van attema er op zitten aangesloten met eencat5 kabel die moet ik in me router zetten heb daar een rj45 connector op zitten en de kabel zit aan gesloten als
EIA/TIA 568 B.
Misschien dat iemand bovenstaande zin kan vertalen, ik kan er geen touw aan vast knopen?

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:56
in je UTP WCD zal iets van 1 tm 8 zitten bij je aansluit klemmen.
En volgens de B standaard zou je het als volgt aanmoeten sluiten:
1: Oranje wit
2: Oranje
3: Groen wit
4: Blauw
5: Blauw wit
6: Groen
7: Bruin wit
8: Bruin.

(als het goed is ziet je RJ 45 stekker wanneer er ook zo uit wanneer je het koper naar je toe gericht hebt en van je af. )

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:05

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

klaasbram schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 13:30:
(als het goed is ziet je RJ 45 stekker wanneer er ook zo uit wanneer je het koper naar je toe gericht hebt en van je af. )
Op zich heb je gelijk, maar die zin staat er een beetje raar. :P Je bedoelt vast met de koperen contactjes aan de bovenkant, en met het verende lipje aan de achterkant.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

Topicstarter
het staat er beetje onduidelijk (A)

maar heb een cat5 kabel in me plintgoot weg gestopt en op de goot een data aansluitpunt gemaakt deze is van attema en is op manier aangelsoten van 568-B

daarnaast gaat de andere kant van de cat5 kabel naar een router toe deze rj45 connector is op de zelfde manier aangesloten

alleen nu doet het internet het niet op die manier maar als ik de aansluit doos weg laat en dan gewoon een rj45 plug er op knijp doet hij het wel

mischien wel duidelijker zo(A)
Pagina: 1