• at00mb0m
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-02-2023
HALLO
Ik zat gisteren lekker the gamen (cs 1.6) toen opeens me pc gwn uit het niets ging afsluiten ""(normaal afsluiten via start)"". De computer gaat uit en ik klik hem weer aan , de computer start op en ik ging internet explorer openen gaat me pc vervolgens weer uit alsof iemand op de uit knop heeft gedrukt. Nu waneer ik de stroom kabel in de stopcontact douw gaat me pc aan en uit aan en uit etc. Ik zie dat het lichtje bij de uit knop hele tijd groen knippert

Weet iemand misschien een oplossing?

bedankt

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zie het blauwe topic Hangen en Opstartproblemen troubleshooter bovenaan. Je zult moeten gaan testen, al klinkt dit als een voedingprobleem. Maar aan de slag dus.

Het zou bij dit soort vragen wel helpen als je informatie over je computer geeft, welke hardware, voeding etc. Men is niet helderziend hier.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-02 21:38
Begin maar eens met de aan-uit knop los te halen en de kabel van de reset-knop op de aan-uit aansluiting te zetten.

Heb dit probleem ook gehad met mijn aan-uit-knop.

Ik gebruik nu dus alleen de reset-knop voor het aan en uit zetten van de computer.

Normaal gebruik je een reset-knop toch nooit.

• Vorak
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
nieuwe pc? pc die het al jaren doet?
Tikt de computer ook bij het opstarten?
Al eens opengemaakt en schoongestoft?

• at00mb0m
Vorak schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 12:57:
nieuwe pc? pc die het al jaren doet?
Tikt de computer ook bij het opstarten?
Al eens opengemaakt en schoongestoft?
Het is niet een pro pc maar hij is wel nieuw :P

hp 330D
2.6ghz p6
1.5gb ram 400
6200 a le 256mb video
120gb schijf

• at00mb0m
roches schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 12:56:
Begin maar eens met de aan-uit knop los te halen en de kabel van de reset-knop op de aan-uit aansluiting te zetten.

Heb dit probleem ook gehad met mijn aan-uit-knop.

Ik gebruik nu dus alleen de reset-knop voor het aan en uit zetten van de computer.

Normaal gebruik je een reset-knop toch nooit.
Lijkt me een goed idee alleen de pc heeft geen reset knopje xd

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-02 12:57
Begin dan met de aan/uit knop los te halen (het stekkertje op je mobo) en de pc te starten door met een schroevendraaier de pc aan te zetten. Dit doe je door even kortsluiting te maken tussen de 2 contactjes waar je normaal je aan/uit knop op aansluit.

[ Voor 56% gewijzigd door Racemol op 18-10-2009 13:06 ]

• at00mb0m
Racemol schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 13:05:
Begin dan met de aan/uit knop los te halen (het stekkertje op je mobo) en de pc te starten door met een schroevendraaier de pc aan te zetten. Dit doe je door even kortsluiting te maken tussen de 2 contactjes waar je normaal je aan/uit knop op aansluit.
Ik heb de kast opengemaakt en zie dat er een aantal draadjes zijn verbonden met het lichtje+knop

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

at00mb0m, er zijn op GoT zat mensen die je graag willen helpen, maar wij kunnen hen alleen helpen als jij jezelf (en ons) ook helpt :o

Achtereenvolgens is aangeraden dat je een kijkje neemt bij Hangen en Opstartproblemen troubleshooter (wat je blijkbaar volledig genegeerd hebt), dat je volledige specs geeft (wat je niet gedaan hebt, je noemt geen enkel onderdeel bij naam), dat je bekabeling nakijkt (constateren "een aantal draadjes" is niet nakijken of ze vastzitten en zo ja op de juiste plek), dat je de boel openmaakt en ontstoft, en zo nog wat dingen.

Als je om te beginnen geen gebruik maakt van de info die wij je geven (die troubleshooter), vervolgens geen relevante info geeft (volledige specs en wat je zelf allemaal mbv troubleshooter geprobeerd hebt) in je topicstart en dan tenslotte niets doet met de suggesties van anderen, heeft een topic geen zin, en gaat hij bij dezen ook dicht.

Ik zou je willen aanraden om eerst en vooral uit te zoeken exact wat voor hardware je hebt (dus exact welke CPU, welk moederbord, welke geheugenrepen, welke videokaart, welke hardeschijf etc), en daarna met behulp van de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter stap voor stap dingen uit te sluiten.

Wij kunnen niet ruiken wat er mis is aan jouw systeem, het heeft dan ook geen zin om een topic te openen voor je de troubleshooter helemaal doorgelopen hebt, want dan kunnen we niets anders doen dan anderen tot nu toe gedaan hebben, namelijk de tips die er al in staan nogmaals voor je voorkauwen. En dat is nergens voor nodig: we hoeven het wiel niet steeds opnieuw uit te vinden.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.