Vraagjes over Mandrake 8.0

Pagina: 1
Acties:

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik ben Linux-newbie, dus het zal vast een domme vraag zijn, excuses daarvoor.

Ondersteunt Mandrake 8.0 (beta 1) ook mijn Fasttrack100 (UDMA100) IDE-RAID kaart? En zo niet, wel de gewone Promose Ultra100 controller?

7.2 deed dat namelijk nog niet, en aangezien ik dus newbie ben kon ik daar verder niks mee... kernelcompilen wil ik op dit moment écht nog niet aan beginnen, first things first.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

de nieuwste kernal zit erin, dus je zal toch nix op schieten door een nieuwe te kompilen ;), er is met deze distributie veel meer hardware ondersteund, ik zou zeggen probeer het eens :)....

of kijk op www.linux-mandrake.com

• wildhagen
  • Niet online
Oké, bedankt. Ik zal het eens gaan bekijken.

Iemand nog meer ideeën/tips?

Virussen? Scan ze hier!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:05
2.4 kernels hebben wel support voor ultra 100/fastrak 100 zolang je geen RAID gebruikt
met raid zit je vast aan de promise beta driver welke ik niet aan het werk krijg (zie mijn topic ;)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• wildhagen
  • Niet online
Op maandag 05 maart 2001 16:05 schreef nitenite het volgende:
2.4 kernels hebben wel support voor ultra 100/fastrak 100 zolang je geen RAID gebruikt
met raid zit je vast aan de promise beta driver welke ik niet aan het werk krijg (zie mijn topic ;)
Nou het werkt dus niet... hij zegt eerst keurig: 3 harddisks gevonden (dat klopt), maar in het volgende scherm zegt-ie dat-ie geen schijven kan vinden :? :?

Virussen? Scan ze hier!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Enige kernel waar wij een werkende raid config mee kregen was de 2.2.14 kernel..

We hebben laatst een systeem geinstalleerd met redhat7, en na allerlei upgrades naar nog nieuwere kernels etc etc.
Kwamen we er achter dat die module van promise alleen (?) op een 2.2.14 kernel werkt!?!
Lekker nutteloos dus. En die diskette voor de installatie van redhat7 werkte ook niet...

Het ergste is dat de scsi code ergens in de 2.2.15 of 2.2.16 behoorlijk omgeschreven is, waardoor die module zelfs al niet met 2.2.15 etc werkt...
Laat staan 2.4 ...

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 17:16

admiral866

The King Personality Disorder

heb ik ook een vraagje:
is er iemand die em heeft en wil branden. En de cd vervolgens naar mij wil sturen?
tegen een vergoeding uiteraard.

• Logic
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 22:01

Logic

SmartOS:Love at First Boot

Op maandag 05 maart 2001 23:34 schreef admiral het volgende:
heb ik ook een vraagje:
is er iemand die em heeft en wil branden. En de cd vervolgens naar mij wil sturen?
tegen een vergoeding uiteraard.
Waarom niet wachten tot de officeele cd's uitkomen?
Als je hem echt wilt wil ik em wel naar je toe sturen..
Het zijn twee cd's..
Stuur maar een berichtje met icq

If it bleeds, it can be killed!

• Ricochet
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-06 11:38

Ricochet

Ing. Vliegtuigvouwkunde

ACM, wat je zegt vind ik een beetje eenvreemde bevinding van je. Ik heb namelijk mijn fasttrack 66 onder RedHat 6.0, 6.1, 6.2 en 7.0 aan de praat gekregen. Ligt dus niet aan de kernel. Die nieuwste drivers van Promise kun je gebruiken voor zowel versie 6.2 als 7.0. Je moet ff de aanwijzingen lezen en dan zo'n device flop maken. Gaat erg goed, als je het goed doet staat ie daarna keurig in het lijstje bij de SCSI controllers. Probeer het nog eens zou ik zeggen.

I think, therefor I am.....I think.

Pagina: 1