Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Topicstarter
Hallo

Enkele dagen geleden ben ik "trotse" bezitter geworden van deze breedbeeld monitor.
Nu heb ik hem vandaag pas kunnen aansluiten en heb ik wel enkele "problemen/onregelmatigheden" moeten vaststellen die me niet geheel duidelijk zijn.

De kabel is geconnecteert met een dvi kbel tussen mijn scherm en een Geforce GTX275
Wanneer ik echter in resolutie's ga kijken nergens de meest efficiënte resolutie, namelijk 1920x1080 (Full HD 1080p). In de instellingen van Nvidia kan ik wel een resolutie toevoegen, maar als ik die apply gebeurt er niets. (zie screenshot: http://image.stijn-dhaese.be/samsungscreen.png) Ik heb voorlopig nog geen drivers van Samsung geïnstalleerd, mijn vorige 19" scherm was ook een Samsung en als je daar de driver installeerde waren de kleuren echt lelijk. Deze had trouwens geen driver nodig om correct te werken. De eerste keer dat ik hem trouwens opstartte toonde mijn scherm een boodschap dat dit niet de optimale resolutie is.

Edit: weer iets vreemds ontdekt, als ik de kabel even aansluit op mijn oude monitor en vervolgens op de nieuwe, dan detecteert hij al de PC resoluties en kan ik prefect overgaan naar full hd. :?

Een ander vreemde vaststelling is dat hij bij de opstart van de PC geen BIOS scherm toont en er pas iets zichtbaar is wanneer de cursor van vista op het scherm komt. Dit is niet echt vervelend omdat ik eigenijk nooit in het BIOS moet zijn, maar wanneer de dag eens komt dat ik in het BIOS moet zijn heb ik niet echt veel zin om een ander scherm aan te koppelen. Is dit dus normaal?

thanks

[ Voor 6% gewijzigd door IStealYourGun op 18-10-2009 14:07 ]

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Topicstarter
Kleine bump + extra info

Ondertussen een kennis aangesproken die blijkbaar het zelfde scherm heeft en ook een nvidia kaart (wel een ouder model).

Deze heeft hem alleen moeten inpluggen en moeten rebooten, dus ik vermoed dat het scherm gewoon stuk is :( Ze gaan mij daar graag zien komen, had het scherm gekocht toen ik een ander stuk hardware in garantie liet vervangen. :-p

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cilo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-08-2022

cilo

V MAX, live life to the max

heb je toevallig het scherm gekocht bij Komplett, zo ja dan heb je misschien het scherm wat ik eerst had, ik had namelijk precies hetzelfde probleem en heb dit scherm teruggestuurd (scherm was/is niet goed) had het probleem op zowel mijn pc als laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Topicstarter
Ik heb het bij Tones gekocht, blijkbaar geen alleenstaand probleem.
Blijkbaar iets wat wel wat vaker voorvalt bij Samsung, we hebben op ons werk 19" Samsung schermen en die sneuvel hier één voor één met het zelfde probleem.

Thanks voor de bevestiging :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Topicstarter
Gisteren de monitor binnengebracht. Werkte daar natuurlijk zonder problemen, hun conclusie: vermoedelijk 3d-kaart. Iets wat ik eerlijk gezegd moeilijk kan geloven, maar goed, mij die avond eens bezig gehouden met un-installen en updaten van de drivers. Nadat dit gebeurt was heeft het scherm wel 1 keer correct gewerkt.

Nu weer het zelfde probleem. -_-

Heb het ondertussen ook eens geprobeerd op een 32-bit xp installatie met een andere 3d kaart en daar blijkt het te werken. :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:45
Dus je 3D kaart met de 64-bits drivers. Tadaa :)

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Topicstarter
cailin_coilleach schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 08:57:
Dus je 3D kaart met de 64-bits drivers. Tadaa :)
De correcte drivers zij geïnstalleerd. :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:45
Nee, snap ik... Maar blijkbaar werkt die combinatie niet lekker met je scherm? Omdat ie het in 32bits mode wel deed.

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Topicstarter
Lijkt me echt vreemd :-s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:14
heb een vergelijkbaar probleem gehad met mijn samsung 226bw. Wilde van de een op de andere dag niet meer hoger dan 1024x768... Drivers geuninstalled opnieuw geinstalleerd windows opnieuw geinstallleerd niks wou helpen. Uiteindelijk heb ik de instellingen in ccc gereset naar de fabrieksinstellingen en dat hielp! Don't ask me why maar hij deed het :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Topicstarter
Craven87 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 10:41:
heb een vergelijkbaar probleem gehad met mijn samsung 226bw. Wilde van de een op de andere dag niet meer hoger dan 1024x768... Drivers geuninstalled opnieuw geinstalleerd windows opnieuw geinstallleerd niks wou helpen. Uiteindelijk heb ik de instellingen in ccc gereset naar de fabrieksinstellingen en dat hielp! Don't ask me why maar hij deed het :P.
ccc? Explain.

PS: k'zou het eigenlijk vandaag een uitsluitsel willen hebben wat er juist mis is, vrijdag is de laatste dag dat ik hem kan omruilen in de winkel, anders moet ik hem opsturen en daar heb ik geen zin in. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:14
ccc= catalyst control center. vergelijkbaar met nvidia control panel. maar dat is wel het laatste wat ik nog kan bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:26

The Eagle

I wear my sunglasses at night

IStealYourGun schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 10:48:
[...]

ccc? Explain.

PS: k'zou het eigenlijk vandaag een uitsluitsel willen hebben wat er juist mis is, vrijdag is de laatste dag dat ik hem kan omruilen in de winkel, anders moet ik hem opsturen en daar heb ik geen zin in. :(
Dan ga je toch vandaag terg naar de winkel en ruil je hem om?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Topicstarter
The Eagle schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 12:38:
[...]

Dan ga je toch vandaag terg naar de winkel en ruil je hem om?
Zodat ze het nog eens kunnen testen en zeggen dat hij perfect werkt?
Daarvoor ga ik niet weer 35 km rijden zonder eerst 100% zekerheid te hebben.

In de winkel hebben ze me trouwens aangeraden de PC volledig binnen te brengen om te testen. Maar dat betekent dat ik mijn PC minimum 3 dagen kwijt ben en dat kan ik nu niet opbrengen. Om nog maar te zwijgen dat niemand zaken heeft met de data op mijn PC. Als mijn vriendin zelfs geen toegang krijgt, waarom zou ik dan een vreemde toegang geven.

Edit: Samsung gebeld, misschien dat die mensen wat raad weten, krijg je iemand aan de lijn zonder technische achtergrond, die enkel kan voorstellen om de PC op te komen halen voor reparatie. M.a.w als die fuckers het testen op een xp installatie werkt alles natuurlijk naar behoren. :(

[ Voor 17% gewijzigd door IStealYourGun op 21-10-2009 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cilo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-08-2022

cilo

V MAX, live life to the max

ben blij dat ik de monitor on-line had gekocht, heb gewoon gebruik gemaakt van de wettelijke "herroepingsrecht" (monitor binnen 14dagen na aanschaf zonder enige opgaaf van reden teruggebracht en netjes mijn geld terug ontvangen)

heb nu een acer H243H en die werkt perfect!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Topicstarter
*eindelijk na 3 dagen de echte oorzaak gevonden.
DVI input = fail
VGA input = succes. Dus de DVI is naar de kloten. -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedBull0079
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-08-2021
Hoe heb je de bios opgelost? Zou ik wel graag willen weten =)

Zelf krijg ik hem niet 'normaal' op 1920x1080 (als ik dat doet, trilt de beeld, ik begreep dat ik Hz moet fixen, het verspringt naar 29 Hz, maar ik kreeg de optie om dat te veranderen niet mee)

En trouwens, ik vind de mijne teveel naar voren leunen (dus niethelemaal recht) hoe fix ik dit? :S

[ Voor 82% gewijzigd door RedBull0079 op 28-11-2009 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedBull0079
Bump

Na veel geklooi eindelijk via nvidia op 1920x1080 kunnen zetten en 50Hz. (al zou het 60Hz moeten zijn, als ik t op 60 Hz zet, geeft me tft weer een waarschuwing dat de reso/Hz niet correct is ingesteld)
Nu werkt ie prima. Echter, alle spellen (Css, Hl2, TF2, Aion) geven geen 1920x1080 optie weer. En zelfs Pc raadt 1024x768 aan (aanbevolen).

Vergis ik me of is P2370 nou echt een mislukkeling? :/ (Nvidia drivers meest recent, evenals TFT drivers)

Ik draai op win 7 64 bits overigens.

Zou heel blij zijn als er wat suggesties binnenkomen =)

[ Voor 13% gewijzigd door RedBull0079 op 29-11-2009 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Topicstarter
Het gebeurt wel vaker bij samsung dat er een serie mankementen vertoond.
Wij hebben op ons werk een serie 19", "17 en "15 schermen en de 19" schermen zijn bijna allemaal met de zelfde symptomen stuk gegaan. Onze "17 en "15 hebben daar geen last van.

Vermoedelijk is dit het laatste scherm dat ik van heb gekocht.

Gewoon binnen brengen en nieuw scherm vragen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT888
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 16:30
De P2370 is een 23inch scherm geen 19 inch ;)

Ik heb hem hier voor me staan sterker nog ik lees de berichten hier ermee.
Alleen nog niet de native res kunnen gebruiken aangezien de Nvidia FX5200 die in de bejaarde pc zit die ik momenteel gebruik de native res niet aan kan hehe

zit nu op 1280x1024 resolutie is goed te doen ondanks dat dit niet native is
Vergis ik me of is P2370 nou echt een mislukkeling?
P2370 een mislukking voor 128 EUR nieuw uit de winkel vind ik het een fijne monitor om erbij te hebben 8)

[ Voor 20% gewijzigd door JT888 op 29-11-2009 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 08:27
JT888 schreef op zondag 29 november 2009 @ 21:34:
P2370 een mislukking voor 128 EUR nieuw uit de winkel vind ik het een fijne monitor om erbij te hebben 8)
Hoezo kom je voor 128€ aan die monitor??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT888
Hoezo kom je voor 128€ aan die monitor??
Hier in Asia waar ik hem heb gekocht en gebruik kost de P2370 omgerekend 128 EUR >:)

[ Voor 25% gewijzigd door JT888 op 30-11-2009 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedBull0079
DVI kabel was kapot, en nu heb ik n andere erin en het werkt perfect! Staat nu op 1920x1080 zoals het hoort

Alleen die bios kwestie zou ik wel graag willen oplossen, hoe kan k bios erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT888
Uh je hoeft helemaal niets te zien om in het bios te komen gewoon een paar keer op DEL, F10 of F12 drukken als het beeld zwart als je de pc opstart. Je komt dan vanzelf in de bios van je pc terecht.

Welke knop je exact moet indrukken ligt aan de bios van jouw moederbord dit verschilt namelijk nog weleens per bios type.
DVI kabel was kapot
Had je die nieuwe DVI kabel en of VGA kabel die er bij zaten niet gebruikt of waren die juist stuk ?

In ieder geval goed om te horen dat je problemen verholpen zijn.

[ Voor 43% gewijzigd door JT888 op 01-12-2009 16:07 ]

Pagina: 1