Native resolutie display wordt niet goed weergegeven

Pagina: 1
Acties:

• typhon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-04-2024

typhon

Nooit in één keer...

Topicstarter
Beste mensen. Via de search kon ik geen dergelijk probleem vinden. Het is spontaan ontstaan na een ochtend opstarten.

Ik heb sinds jaar en dag al een compaq v6000 laptop via een d-sub aansluiting achter een belinea 22w artistline lopen, op 1680x1050 @ 59hz. Sinds een week (het kan zijn na een auto-update via windows Vista?) geeft hij verkracht beeld: de startbalk valt onderin beeld weg en het beeld is ten gevolge van dit langrekken ook onscherp geworden. Ik heb het even geprobeerd met een andere laptop en die geeft wel een goed signiaal op 1680x1050, dus aan de monitor ligt het dan niet (toch?). Ook de laatste .inf file van Belinea heb ik geinstalleerd, maar dat mag niet baten.

Vraag: Waar ligt het aan dat de output van dezelfde resolutie nu ineens verkeerd wordt weergegeven, en hoe kan ik dit oplossen?

Het enige verschil dat ik zie is dat ik nu geen andere optie heb dan 60hz, eerst kon ik ook 59hz draaien maar is nu geen optie meer om te selecteren. Ik vind het geen probleem om het gehele systeem opnieuw te installeren, maar het zou zonde zijn als dat het probleem niet is en ik alles voor niets doe.

specs: Compaq V6346ea @ Vista

* Accelerator Information *

Accelerator in Use: Mobile Intel(R) 945 Express Chipset Family
Video BIOS: 1284
Current Graphics Mode: 1680 x 1050 True Color (60 Hz)
Monitor Belinea 22w artistline

Ik dank u bij voorbaat _/-\o_