Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentette
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-06 18:57
Ik heb gezocht naar een dergelijk topic maar niet gevonden

Hoeveel down- en upstream verbruikt een gemiddeld android device?
En met gemiddeld bedoel ik: een paar apps geïnstalleerd, af en toe google maps gebruiken, gebruikelijke dingen

Dit ter informatie om te zoeken naar een geschikt pre paid plan (in belgie) voor mobiel internet.

Merci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Hangt puur van je eigen gebruik af en over welke applicaties het je dan hebt. De een zoekt vaker verbinding met het internet dan het ander. In ieder geval lijkt prepaid me geen fatsoenlijke optie bij een smartphone, omdat je voor veel dingen waarschijnlijk gebruik wil maken van internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat is onmogelijk te zeggen. Google maps straten of sataliet weergave zit al een verschil in. En een paar apps, is dat 4 of 8? Is theoretisch alweer het dubbele.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Dentette schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 11:42:
Ik heb gezocht naar een dergelijk topic maar niet gevonden

Hoeveel down- en upstream verbruikt een gemiddeld android device?
En met gemiddeld bedoel ik: een paar apps geïnstalleerd, af en toe google maps gebruiken, gebruikelijke dingen

Dit ter informatie om te zoeken naar een geschikt pre paid plan (in belgie) voor mobiel internet.

Merci
Het verbruik is niet echt afhankelijk van het besturingssusteem wat op je telefoon zit, maar hangt af van de applicaties die data-verkeer genereren. Slurpers zij alle streaming apps. Zoals hierboven al gezegd. Een gemiddeld verbruik is niet echt aan te geven. Dat is sterk afhankelijk van wat je allemaal wilt gaan doen met je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentette
Ik zoek ook geen specifieke nummer maar in de grootheid van:

10 MB
100MB
1GB
(per maand)
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59483

Dentette schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 12:49:

10 MB
100MB
1GB
(per maand)
?
Android is onvoorspelbaar. Aangezien Android continu verbinding heeft met internet, kan het zijn dat hij de ene keer meer binnen haalt dan de andere keer.

Ik zou dus eigenlijk voor een 1 GB bundel gaan, dan speel je gewoon safe, want anders sla je je zelf achteraf voor je kop omdat je telefoon meer dataverkeer heeft verbruikt dan dat je eigenlijk had, en tja dat kan een dure grap worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentette
Thanks, pretty much solves the problem

mag lock op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Dentette schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 12:49:

10 MB
100MB
1GB
(per maand)
?
Zoals al aangegeven, dat is geheel afhankelijk van je gaat doen met je telefoon. Als je b.v streaming-radio gaat luisteren op je telefoon op 128Kbits. Dan genereer je in 10 minuten ongeveer 10MB dataverkeer.

128 Kbps = 128 Kilo Bits per seconde.

Is gelijk aan 16 Kilo byte per seconde.

= 960 KByte per minuut (~ 1 MB).

Doe je dat elke dag een uurtje dat zit je al snel aan de Gigabytes.

Als je alleen maar mail checkt en wat aan het surfen bent dan heb je minder dataverkeer.

Abstracte getallen zijn er dan ook niet te geven.
Anoniem: 59483 schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 13:07:
[...]

Android is onvoorspelbaar. Aangezien Android continu verbinding heeft met internet, kan het zijn dat hij de ene keer meer binnen haalt dan de andere keer.

[...]
Android zelf heeft niet constant verbinding met het i-net! Applicaties hebben dat, en dat is allemaal instelbaar.

[ Voor 21% gewijzigd door 210667 op 18-10-2009 13:19 ]

Pagina: 1