Asus 1101HA heeft last van corrupte downloads

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Sinds kort heb ik een Asus 1101HA. Prima ding, maar ik open dit topic natuurlijk niet-voor-niets. :)

Vanaf het begin viel me op dat sommige downloads niet goed binnen kwamen, sommige downloads die het op moment X niet goed doen doen het op moment Y soms wel goed. De foutmelding komt na het downloaden op het moment dat ik het gedownloade bestand uit wil proberen, de melding heeft altijd met corruptie te maken. De omvang van het bestand is overigens exact de omvang die het moet zijn. Ook het bijwerken van mijn Logitech Harmony One kan niet, ik krijg soortgelijke meldingen.

Wat ik al geprobeerd heb:
• verschillende browsers, zowel Chrome als IE geven hetzelfde probleem
• bijwerken van wifi-drivers, lost niets op
• bekabeld downloaden ipv via wifi, probleem blijft hetzelfde
• virusscanner (AVG9 free) uitzetten, leek te helpen maar was maar eenmalig
• bestand op andere computer downloaden en op netbook openen, dit gaat wel goed (ook via wifi)
• bestand op netbook downloaden, daarna op andere computer openen; wederom corruptie
• een memtest-achtig iets gedraaid, toont geen problemen
• MTU verhoogd naar 1500, maakt ook niets uit
• het valt op dat de browser soms netwerk-errors geeft, terwijl het wifi-icoon wel verbonden blijft
• geen BSOD's of andere rare zaken als er veel geheugen wordt gebruikt
• diverse drivers bijgewerkt naar nieuwere versies

Kortom: ik ben door mijn opties heen. Iemand een idee wat dit kan zijn en dan met name hoe ik het op kan lossen?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Je zou eens een bootable Ubuntu USB-stick kunnen maken en kijken of het daar ook mee misgaat. Dan kun je wellicht ook gelijk memtest86+ draaien (mocht die ook op de stick worden gezet).

Ik ga toch eerder denken aan een probleem met de AV oid. Op mijn laptop had ik onlangs ook hetzelfde vreemde probleem met de browser die dienst weigert (constant moeten refreshen) terwijl er wel internet is. Dat was ook AVG9. Grote kans dat dat ook jou probleem geeft. Het heeft te maken met de scanner voor al het internetverkeer. Ik zou zeggen, zet die eens uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik had de virusscanner al uitgeschakeld, maar heb hem nu maar helemaal verwijderd. Ik had net een redelijk WTF-moment toen bleek dat een grote download (nieuwe firmware voor Xtreamer) wel succesvol uit kan worden gepakt. Uiteraard ga ik verder zoeken in deze hoek, en wss ga ik ook meteen op zoek naar en andere virusscanner. ;)

Het lukt nog niet om mijn Harmony bij te werken, maar dat kan in theorie ook een andere oorzaak hebben (eerste sync op deze netbook, zou meer tijd kunnen kosten).

Ik kom er uiteraard nog op terug. Eerst nog wat verder spelen. Uiteraard dank! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01:52

Wiethoofd

Broadcast TOM

Gisteren zag ik dit topic voorbij komen: Corrupte/beschadigde bestanden na downloaden wel geen EEE, maar een soortgelijk probleem.

Controleer of je chipsetdrivers (als die onder de 'diverse' valt) up to date zijn en doe eens een error scan met HD Tune van je harde schijf.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Nadat ik AVG9 heb verwijderd, lijken de grote downloads wel goed te gaan. Typisch dat ik blijkbaar niet de enige ben met deze ervaring. Wat me nog niet lukt is het bijwerken van mijn Harmony One, dat is heel erg traag en geeft uiteindelijk bij 80% een foutmelding.
Wiethoofd schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 13:40:
Gisteren zag ik dit topic voorbij komen: Corrupte/beschadigde bestanden na downloaden wel geen EEE, maar een soortgelijk probleem.
Ik kan me niet voorstellen dat het met I/O-achtige zaken te maken heeft, als ik het bestand op een andere computer download en dan naar de netbook kopieer dan werkt het wel. Ook dingen als ISO's die ik vanaf een andere computer overhaal werken probleemloos (voor de zekerheid heb ik er een verify overheen gegooid).
Controleer of je chipsetdrivers (als die onder de 'diverse' valt) up to date zijn en doe eens een error scan met HD Tune van je harde schijf.
Chipsetdrivers ga ik nog controleren, harde schijf lijkt me niet echt nodig?

Hoe-dan-ook: ik ga sowieso nog een grondige memtest draaien, eens kijken of het daar echt niets mee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
In de tussentijd heeft er een 'spontane' BIOS-update plaats gevonden en sinds die tijd lijkt alles opgelost. AVG9 gebruik ik niet meer, daar is Avast voor in de plaats gekomen. Daarnaast kan ik mijn Logitech Harmony One weer updaten. Ik heb geen problemen meer met deze netbook! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01:52

Wiethoofd

Broadcast TOM

Voor de test zou je nog wel AVG9 weer kunnen installeren en kijken of de BIOS update de oplossing was of dat het echt aan AVG ligt.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik heb Avast verwijderd en AVG weer geinstalleerd, het resultaat was dat sommige websites niet laden en dat grote bestanden corrupt raken tijdens het downloaden. Kortom: ik heb Avast er maar weer op gezet. :)

Pagina: 1