Sinds kort heb ik een Asus 1101HA. Prima ding, maar ik open dit topic natuurlijk niet-voor-niets. 
Vanaf het begin viel me op dat sommige downloads niet goed binnen kwamen, sommige downloads die het op moment X niet goed doen doen het op moment Y soms wel goed. De foutmelding komt na het downloaden op het moment dat ik het gedownloade bestand uit wil proberen, de melding heeft altijd met corruptie te maken. De omvang van het bestand is overigens exact de omvang die het moet zijn. Ook het bijwerken van mijn Logitech Harmony One kan niet, ik krijg soortgelijke meldingen.
Wat ik al geprobeerd heb:
• verschillende browsers, zowel Chrome als IE geven hetzelfde probleem
• bijwerken van wifi-drivers, lost niets op
• bekabeld downloaden ipv via wifi, probleem blijft hetzelfde
• virusscanner (AVG9 free) uitzetten, leek te helpen maar was maar eenmalig
• bestand op andere computer downloaden en op netbook openen, dit gaat wel goed (ook via wifi)
• bestand op netbook downloaden, daarna op andere computer openen; wederom corruptie
• een memtest-achtig iets gedraaid, toont geen problemen
• MTU verhoogd naar 1500, maakt ook niets uit
• het valt op dat de browser soms netwerk-errors geeft, terwijl het wifi-icoon wel verbonden blijft
• geen BSOD's of andere rare zaken als er veel geheugen wordt gebruikt
• diverse drivers bijgewerkt naar nieuwere versies
Kortom: ik ben door mijn opties heen. Iemand een idee wat dit kan zijn en dan met name hoe ik het op kan lossen?
Vanaf het begin viel me op dat sommige downloads niet goed binnen kwamen, sommige downloads die het op moment X niet goed doen doen het op moment Y soms wel goed. De foutmelding komt na het downloaden op het moment dat ik het gedownloade bestand uit wil proberen, de melding heeft altijd met corruptie te maken. De omvang van het bestand is overigens exact de omvang die het moet zijn. Ook het bijwerken van mijn Logitech Harmony One kan niet, ik krijg soortgelijke meldingen.
Wat ik al geprobeerd heb:
• verschillende browsers, zowel Chrome als IE geven hetzelfde probleem
• bijwerken van wifi-drivers, lost niets op
• bekabeld downloaden ipv via wifi, probleem blijft hetzelfde
• virusscanner (AVG9 free) uitzetten, leek te helpen maar was maar eenmalig
• bestand op andere computer downloaden en op netbook openen, dit gaat wel goed (ook via wifi)
• bestand op netbook downloaden, daarna op andere computer openen; wederom corruptie
• een memtest-achtig iets gedraaid, toont geen problemen
• MTU verhoogd naar 1500, maakt ook niets uit
• het valt op dat de browser soms netwerk-errors geeft, terwijl het wifi-icoon wel verbonden blijft
• geen BSOD's of andere rare zaken als er veel geheugen wordt gebruikt
• diverse drivers bijgewerkt naar nieuwere versies
Kortom: ik ben door mijn opties heen. Iemand een idee wat dit kan zijn en dan met name hoe ik het op kan lossen?
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||