''Metadata'' en ''footer'' probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkCreative
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 15:53
Hey tweakers,

Ik ben bezig met een wordpress-blog theme, maar ik heb 2 problemen.
Allereerst, de test-site kun je HIER vinden

De Problemen
1. De ''metadata'' (volgens mij) onder de post komt niet goed te staan.
De schrijver van de post komt een regel onder de ''Tags'' te staan.

2. De footer gaat niet over de hele breedte van mijn scherm.
Waarom de header wel dan? > ik heb de afbeelding buiten de container gezet. Dit gaat alleen niet met 2
afbeeldingen weet iemand hoe ik het kan fixen voor beide (zodat header gewoon in mn headercontainer staat en footer gewoon in de footer) en dat hij dan over de hele breedte van je scherm gaat.
  • link fixed
  • HTML en (link naar) CSS zijn in de broncode te vinden.

[ Voor 10% gewijzigd door ThinkCreative op 18-10-2009 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raynman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:41
Je link werkt niet, dus kan ik niet veel meer dan zeurentips geven over de opmaak van je TS :P

[list]
• Onderstrepen van kopjes moet je alleen doen als je op een typemachine werkt of zoiets. Hier kun je het gewoon vet maken als je per se een kopje wilt.
• Dat cursieve en die afbreekstreepjes voor de regels maakt het ook niet makkelijker te lezen en het voegt verder niets toe.
• Je kunt met UBB-code een lijst maken i.p.v. handmatig te nummeren.

Reageer ontopic of reageer niet... We hebben niet voor niets een Topic Report knop bovenin!

[ Voor 10% gewijzigd door BtM909 op 18-10-2009 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkCreative
Oké ik de link is gefixt.

[reactie op hierboven]
over de streepjes, ik wou eigenlijk gewoon dat de tekst wat verder naar rechts stond. Maar je kan hier geen [indent]'s gebruiken en spaties worden weggehaald.

[ Voor 8% gewijzigd door ThinkCreative op 18-10-2009 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raynman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:41
  1. In je probleembeschrijving lijk je de schrijver en datum wel tot de metadata te rekenen, maar in de HTML staan twee losse elementen: eerst een paragraph met class="postmetadata" en dan een div met class="entry-date". Prutsend met Firebug lijkt het te werken als je die div binnen de paragraph zet. Anders kun je ook de div met de schrijver voor de andere metadata zetten, dan komt hij er met float:right wel naast op dezelfde hoogte (maar je hebt nu die lijn gecreëerd door een border-top op de paragraph, dat gaat dan waarschijnlijk niet helemaal goed; wat dat betreft is het eerste logischer). Van het eerste weet ik niet of het in alle (recentere) browsers werkt (tweede wel dacht ik) en misschien zijn er ook nog wel betere manieren.
  2. Probeer het ene plaatje als background op het html-element te zetten en de andere op de body. En als dat weer problemen geeft met browsers die je wel wilt ondersteunen, zul je misschien toch een extra div binnen de body moeten zetten (en dan geen background meer op het html-element).

[ Voor 8% gewijzigd door Raynman op 18-10-2009 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkCreative
Ik heb verschillende dingen geprobeerd. Maar ik krijg het maar niet voor elkaar.
Is er geen andere manier op iets buiten de container te laten verdubbelen dan het in de body/html element te zetten?
En wat de metadata betreft, ik krijg het
  • niet op dezelfde hoogte maar wel rechts
  • of helemaal niet recht maar wel iets minder hoogte verschil