Toon posts:

DIR-655 en Tele2: WLAN snelheid traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatieschets:
Ik heb de DIR-655 icm de Davolink modem van Tele2. Deze staan in de meterkast.
In de huiskamer staat een HTPC rechtstreeks aangesloten op een van de LAN poorten van de DIR-655 voor stabiele verbinding. Voor de rest heb ik twee laptops draadloos verbonden (met N-adapters ingebouwd).

Probleem:
1. Als ik een iso-bestand (4,7gb) wil kopieren van de HTPC naar laptop dan mag ik blij zijn als ik max 1,7MB/s (Megabyte) haal.
2. Als ik de laptop rechtstreeks op de DIR-655 aansluit net als de HTPC dan haal ik bij het kopieren van hetzelfde iso-bestand zo'n 40MB/s en dit zakt dan vervolgens tot 26MB/s naarmate het bestand bijna klaar is.

Vraag:
1. Wat zijn de meest optimale instellingen om de WLAN->LAN verbinding te verbeteren, 1,7MB/s is volgens niet echt snel
2. Hoe kan ik de snelheid stabieler maken als ik alle apparaten wel rechtstreeks op de router aansluit. 40MB/s is naar mijn mening nog traag :?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2009 11:27 ]

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-01 06:52

Younes

Wie, Wat, Waar?

Hoe is de snelheid als je een meter van de router met een van je laptops een bestand overpompt? Als je dit probeert, zorg dan dat er geen obstakels tussen de router en de laptop zijn. Vrij zicht dus...

...en waarom?

• TMon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-03 16:01
de Dir-655 is nogal kieskeurig als het om N netwerkkaarten gaat. Met mijn Intel 4965AGN kaart kan ik nooit hoger dan 130mbit, omdat Dir-655 alleen 2.4ghz ondersteund en geen 5 ghz.
Je snelheid zou zowieso hoger moeten zijn, ga eens naast de router zitten met je laptop en probeer het dan eens?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik naast de router met de laptop ga zitten gaat de snelheid (bij het overpompen van 4,7gb) ietsjes sneller (van 1,7MB naar 2 MB) maar hoger gaat niet.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:21
Al eens gekeken naar de optie "trafficshaping"? Deze functie wil nog wel eens de doorvoersnelheid knijpen om andere services (surfen, media) voldoende bandbreedte te geven.
Tweede optie, zet de optie only N aan ipv. mixed mode en update je intel wlan drivers naar de meest recente versie. Dikke kans dat dit ook gaat helpen, bij mixed mode blijft namelijk de 2.4ghz band actief. De dir-655 heeft maar 1 mode en dat is mixed of geheel N, het is geen dual band zoals een aantal routers tegenwoordig wel kan uitzenden.

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 11:08
1) The router and adapter are both D-Link 802.11N products and are using the latest firmeware/drivers. Ensure that the 802.11 Mode of the router has a 802.11N mode selected. Also if you have issues with mixed mode, try locking the 802.11Mode to either 802.11N Only or 802.11G/N.

2) If you are using encryption the router must be configured to use AES cipher. In some firmware versions/models, the only way to get the AES cipher is to run WPA2. If you can not select the Cipher, selecting WPA2 only will force this cipher type.

3) The channel width needs to be set to 20/40Auto, if it is not, the adapter will report a connection speed of 130Mbps. This is a feature that was added for compatibility with Intel 802.11N adapters, as they only operate on a channel width of 20.

D-Link reccomends that you use the D-Link Wireless utility, however the Windows Zero Config will also work.

Assuming you have met all of these conditions, you should see a 300Mbps connection speed with either the D-Link Utility or WZC.

Note: Not all Intel adapters are the same as D-Links' N line. Some Intel adapters do not support the broader 40 Channel Width option. This (by design) limits their connection speed to 130. Check the specifications of your Intel adapter to ensure that it is capable of bonding on the 40Mhz range to achieve the full 300Mbps
http://forums.dlink.com/index.php?topic=616.0
Pagina: 1