Nieuwe laptop aanschaffen

Pagina: 1
Acties:
  • 195 views

• ThinkCreative
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-12 23:17
Beste tweakers,

Sinds kort wil ik een laptop om gewoon simpel het schoolwerk en photoshop te kunnen doen.

Waarom een laptop?
Zodat ik overal kan gaan zitten.

Waar ben ik naar opzoek:
- De goede specs voor Windows 7, Office 2007 en Adobe Photoshop.
- Als het kan een lange ''houdbaarheidsdatum'' (dus dat hij niet over 3 jaar al bij het vuilnis hoeft)
- Een (redelijk) lage prijs > ong. 300 euro streef ik naar.

De laptop hoeft dus heen high-end gaming systeem te zijn, maar hij moet wel Photoshop ''smooth'' kunnen runnen.

Alvast bedankt!

~TC

PS: als dit binnen mijn budget simpelweg niet mogelijk is, zeg het dan gelijk. Bespaart iedereen weer een hoop tijd. :)

[ Voor 9% gewijzigd door ThinkCreative op 18-10-2009 10:41 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Met zo'n beperkt budget kun je er niet vanuit gaan dat je een notebook hebt die met gemak 3 jaar mee kan.
Ten eerste op het gebied van specs, wat je nu kunt kopen voor 300 euro is een simpel atompje of singlecore dingetje. Daar wil je niet op gaan photoshoppen (het kan wel, maar echt vrolijk wordt je er niet van).
Daarnaast is het zo dat notebooks onder de 300 euro vaak bagger kwaliteit zijn. Als je bijv een Acertje neemt van dat bedrag, dan is het knap als het ding na anderhalf jaar uberhaupt nog fatsoenlijk werkt.

Ik zou zeggen, verdubbel je budget en kun je wat realistischer gaan kijken. Of gooi er 100 euro bovenop en ben bereid te werken met iets dat voor zaken als photoshop niet vooruit te branden is.

Maar kijk sowieso eens in de PW: http://tweakers.net/pricewatch/cat/496/laptops.html en ga zelf op zoek naar notebooks die aan je eisen voldoen, er is meer dan zat te vinden.

• ThinkCreative
Dankje TERW_DAN.
Ik zal gelijk even kijken in de PW.

Nog één vraagje: In welke richting wil ik eigenlijk zoeken, qua specs, voor de eisen die ik stel.

[ Voor 48% gewijzigd door ThinkCreative op 18-10-2009 10:52 ]

• BradKing
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-10 16:20
Tja, 300 euro is het netbook en onderste onderste van de laptop markt. Dat betekent realistisch gezien dat het niet kan, het 'smooth' draaien van Photoshop kost redelijk wat kracht, voornamelijk cpu & geheugen maar natuurlijk ook wel grafisch. Dat kan je gewoon niet vinden voor die prijs (nieuw). Wellicht dat je een tweedehands laptop kan vinden met redelijke stats, maar dan nog zal 3 jaar minimaal echt niet lukken om mee te blijven draaien.

De rest is wel te doen gok ik, er zijn mensen die de normale dingen (windows 7, office, mails/inet etc) gewoon doen met een netbookje wat goed werkt en mobiel is voor 300 euro, maar denk er dan wel aan dat je met een klein scherm en beperkte resolutie zit, en dat photoshop misschien net draait (maar niet smooth).

Uberhaupt is een beetje resolutie wel fijn als je ook nog wil photoshoppen. Misschien met een dubbel budget dat er iets te vinden is, maar 3 jaar is toch wel een beetje de levensduur van een laptop, zelfs als ie alles nog kan draaien beginnen er dan gewoon dingen kapot te gaan bij regelmatig/dagelijks gebruik, die relatief (te) duur zijn om te fixen.

ah wat hij zei ja :)

• ThinkCreative
Hmm, ja inderdaad. In de pricewatch had ik eerder moeten kijken. (Sorry).
Het is jammer dat laptops niet zolang meegaan.
Maar in ieder geval bedankt!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:31
Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat het Complete Systemen & Laptops (CSL) forumdeel dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat laptops uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van CSL Notebook Buy Guide. Ook de NBBG ([NBBG] Notebook Best Buy Guide topicoverzicht) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua notebooks.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goede laptop. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.