Ineens geen contact meer met de Homeserver

Pagina: 1
Acties:

• stippel
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-03 20:15
Hallo,

Na maanden zonder enig probleem gedraaid te hebben kan ik na een verse installatie ineens mijn homeserver niet meer benaderen.
De router, een sitecom WL-308 Wireless 300N XR Gigabit Gaming Router geeft hem gewoon weer. De andere pc trouwens ook. ze krijgen respectievelijk de volgende ip nummers, 192.168.0.198 (server) en 192.168.0.199 (hoofdpc) .

Na de installatie wil ik hem via de hoofdpc benaderen. Zowel met de connector software als gewoon in het netwerk word hij niet gevonden. pingen lukt ook niet. Alsof hij niet bestaat.
het vreemde is dat hij het voorheen altijd gedaan heeft zonder enig tweaken oid en nu ineens niets meer. ik snap er helemaal niets meer van. ik heb hem meerdere malen opnieuw geïnstalleerd maar ook dat helpt niet.
Ik draai de laatste firmware op de sitecom en heb hem enkel ingesteld met fabrieksinstellingen. Tevens draai ik ook draadloos voor mijn iphone die trouwens zonder enig probleem herkend word en werkt.

ik heb tevens de lan-kabels in verschillende poorten van de router geprobeert maar niets helpt. Ze werken wel want als ik hem aansluit op het punt waar de hoofdpc staat kan ik gewoon internetten en kan ik de server vanaf het internet benaderen etc. Zodra hij weer op zijn eigen plek staat is het over. Dit maakt dat ik ook van mening ben dat de router is niet stuk is.

Ik heb zeer weinig kaas gegeten van netwerk/router instellingen en hoop dan ook dat jullie mij kunnen helpen.
Ik doe natuurlijk iets niet goed maar wat is mij een raadsel.

groet, stippel

B.t.w. Als ik op beide pc`s de firewall helemaal uitschakel gebeurd er ook niet. ook uischakelen virusscanner leverde niets op.

[ Voor 4% gewijzigd door stippel op 18-10-2009 10:17 ]