Installeren op volledig geformateerde schijf

Pagina: 1
Acties:

• staelens
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-03-2024
Hallo Mensen,

Door een mislukte installatie van windows 7 waardoor niks meer werkte heb ik met ultimate boot disk zowel mijn C als D schijf geformateerd met het programma Active@Killdisk.

Zoals verwacht krijg ik nu de melding no operating system found.
Ik heb een recovery cd van vista gedownload, maar die geeft een foutmelding als ik Vista wil installeren.
Windows 7 cd pakt die in zijn geheel niet als ik hem er in doe.

Iemand een idee welke CD ik moet downloade, deze cd moet die dus kunnen lezen en een OS installeren.

Alvast bedankt.

Verwijderd

Wat is een Vista recovery DVD en waar heb je die vandaan ?

Zowel de orginele Vista als Windows 7 DVDs zouden geen problemen moeten geven, op zijn hoogst moet je de drivers voor je moederbord installeren als hij de harddisk niet kan vinden.

Wat voor foutmelding krijg je ?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2009 01:07 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

staelens schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 00:57:
Iemand een idee welke CD ik moet downloade, deze cd moet die dus kunnen lezen en een OS installeren.
Je zult een Windows CD/licentie moeten kopen, hulp bij illegale software is hier niet toegestaan. Heb je geen Windows gekregen bij de aankoop van de laptop?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:23
Heb je je boot-priority wel goed in je BIOS ingesteld? Het lijkt er op dat je gewoon je HDD als eerste bootdevice hebt ipv je DVD-speler.

• staelens
Ik heb een Acer laptop dus daar krijg je geen Vista cd bij. Er zit wel een geheime partitie op maar die heeft de c schijf ook nodig, maar die is dus leeg. Ik heb ook een recovery cd maar die geeft ook een foutmelding.
De boot priority staat overigens wel goed.

Ik zal opzoek gaan naar een Vista cd, hopen dat die werkt.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:23
Een schone installatie met reguliere DVD is vaak wel zo prettig qua mogelijkheden. Je zit niet vast aan hetgeen dat Acer je dan opdringt.

• staelens
Ik heb nog ergens een legale XP cd gevonden. Deze kan die gelukkig lezen. Het probleem is nu alleen (doordat ik mijn schijven geformateerd heb denk ik) de volgende melding:

Setup kan geen vaste schijfstations in uw computer vinden.

Zorg ervoor dat de schijven zijn ingeschakeld, op de juiste wijze op de computer zijn aangesloten en dat de hardwareconfiguratie voor de schijven correct is. U dient hiervoor mogelijk een door de fabrikant geleverd diagnostisch programma of installatieprogramma uit te voeren.
Setup kan niet doorgaan.

Druk op F3 om Setup af te sluiten.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

staelens schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 12:31:
Ik heb nog ergens een legale XP cd gevonden. Deze kan die gelukkig lezen. Het probleem is nu alleen (doordat ik mijn schijven geformateerd heb denk ik) de volgende melding:

Setup kan geen vaste schijfstations in uw computer vinden.
Gevalletje sATA schijf, is al zo vaak besproken. Je zult drivers moeten integreren via nLite of via F6 de drivers moeten inladen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• staelens
Ja sorry, heb het nu zelf ook gevonden. Aangezien ik geen floppy heb zal ik het met nLite moeten proberen.
In ieder geval bedankt. ga het hiermee proberen: http://www.bouweenpc.nl/artikel/42/2

[ Voor 29% gewijzigd door staelens op 18-10-2009 13:01 ]

• staelens
Welke drivers heb ik precies nodig voor Nlite? is alleen Stuurprogramma voor SATA AHCI al genoeg?

En waar vind ik het .inf bestand om hem in Nlite te laden? kan het niet duidelijk op google vinden

• staelens
Gooi hier maar een slotje op, hij doet het al zonder jullie hulp:D

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

staelens schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 19:58:
Gooi hier maar een slotje op, hij doet het al zonder jullie hulp:D
Tja, het was ook iets relatiefs simpels, en in plaats van eerst te vragen moet je de volgende keer toch echt eerst zelf zoeken en zelf uitproberen. Daar leer je het meeste van.

Pagina: 1