nvidia tv out geen vloeiend beeld met films en tearing

Pagina: 1
Acties:

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Topicstarter
Ik heb mijn tv (CRT, sony breedbeeld trinitron) aangesloten op mijn computer (nvidia gtx 260, phenom 9500, 4 gb, windows vista) via s-video. Het beeld is in kleur en alles lijkt goed te werken. De driverinstelling heb ik gezet op 25 beelden per seconde B/pal.

Probleem:

als ik met Videolan (VLC) een film afspeel in DV-formaat (dus afkomstig van een mini-dv camcorder) dan loopt het beeld niet vloeiend. Waarschijnlijk hebben alle films hier last van, dus niet alleen DV. Ook de windows media player heeft hier last van.

Misschien komt het doordat het beeld 25p is in plaats van 50i.

Het beeld ziet er als volgt uit:
1. er is een tearing effect in beeld (zie rond de ogen van de vrouw hier http://www.xbmc.org/forum...73de&p=352816&postcount=5). Het instellen van de driver (namelijk v sync aanpassen werkt niet). Ook de voorkeuren in VLC veranderen werkt niet.
2. het beeld loopt niet vloeiend, alsof er 25 fps zijn in plaats van 50 fps.

Hoe krijg je het beeld vloeiend?

In an age that prizes truth our greatest obstacle may be the very mind that seeks it.

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Topicstarter
Is er echt niemand die vanaf zijn PC films kijkt op een CRT, en bovenstaand probleem herkend? Ik heb weinig trek om een nieuw beeldscherm van bijna 300 euro te moeten kopen, puur omdat de TV-OUT niet functioneert.

In an age that prizes truth our greatest obstacle may be the very mind that seeks it.

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02-2025

neliz

GIGABYTE Man

Spruit 11 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 01:54:
Is er echt niemand die vanaf zijn PC films kijkt op een CRT, en bovenstaand probleem herkend?]
Over twee maanden is het 2010! *O*
Ik heb weinig trek om een nieuw beeldscherm van bijna 300 euro te moeten kopen, puur omdat de TV-OUT niet functioneert.
Maargoed,
Waarom forceren?
Op welke resolutie draait je scherm volgens windows? (PAL-B is 625)
Wat doet een andere player? (VLC is bij lange na niet onfeilbaar)
Forceren van V-Sync in de nv control panel ipv het pauperpakket VLC?
Zit er bij de geforces nog een PAL/NTSC switch op de kaart/CP?
Ondersteund je scherm niet gewoon 50Hz (het is s-video tenslotte)?
Andere videokaart voor minder wel een optie dan?

[ Voor 8% gewijzigd door neliz op 19-10-2009 02:24 ]

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Verwijderd

Ik zou idd zeker even een ander player gebruiken, ik heb met VLC vaak veel gekloot gehad. En media player, ja dat is media player. Probeer eens XBMC (freeware) en kijk hoe het daarmee gaat, anders zou ik ook even PowerDVD proberen. Als dit blijft zou ik het via een andere kabel proberen als je die mogelijkheid hebt tenminste