Flashdrive terugzetten op fat32

Pagina: 1
Acties:

• Joppiesaus2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-02 19:55
Hallo,

Ik had een perfect werkende flashdrive van 500GB+. Ik ondervond alleen één nadeel, ik kon geen grote bestanden (+2GB ofzo) op deze schijf kwijt. Dit was op te lossen door de schijf te converten naar ntsf. Dit heb ik gedaan en nu paste deze bestanden inderdaad wel. Groot nadeel, de schijf wordt nu niet meer gezien door de Xbox 360 waar ik deze schijf veel op gebruik. Ik wilde de schijf vervolgens terugzetten op fat32, maar dat lukt niet meer.

Ik heb hem geformateerd in de verkenner van vista, maar dit kon alleen naar exfat. Fat32 wordt nergens aangeboden. Ook op exfat werkt de schijf niet meer op de xbox, en met partition magic 8 krijg ik het ook niet meernaar fat32 wat volgens mij het orginele standaard was van deze 500+ GB flashdrive van Western Digital.

Wie weet wat ik moet doen?

GR.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

In schijfbeheer de hele meuk weggooien (ook de partitie), en opnieuw aanmaken, en dan als FAT32 formatten..

* RaZ word oud.....

[ Voor 15% gewijzigd door RaZ op 18-10-2009 00:01 ]

Ey!! Macarena \o/

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat gaat dus niet RaZ als je het vanuit Windows doet, deze kan namelijk maar tot 32GB FAT32 formatteren.
Je kunt het met de HPformattool proberen, die kon het geloof ik wel.

• Joppiesaus2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-02 19:55
Ik heb die tool geproberd, maar die blijft zeuren om administrator righs, terwijl ik een administrator account ben in vista (uiteraard). Volgens de beschrijving zou partition magic 8.0 het ook moeten kunnen, maar daarmee kan ik het niet uitvoeren.

dank.

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-02 11:32
Het is niet omdat je een admin account hebt dan je daadwerkelijk admin rechten hebt.

Om de tool te starten, klik met de rechtermuisknop op setup.exe (of wat het ook is) en klik op "uitvoeren als administrator" en dan zou het moeten werken :)

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-02 19:59
en anders even met een linux live cdtje fornatteren, die moet het ook wel kunnen

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Probeer ook eens WinSetupFromUSB versie 0.2.3.

Hiermee kan je onder andere mee formatteren en voor mij deed dit het beter dan andere programma's zoals de HP format tool.

In het programma kies je RMPrep USB en dan heb je meerdere formatteer mogelijkheden.

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Pagina: 1