ssd write problemen?

Pagina: 1
Acties:

• sir serial
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-12-2025

sir serial

Eeuwige Noob

Topicstarter
Ik had de volgende vraag in het grote ssd topic gesteld( sir serial in "Het grote SSD topic ~ Deel 5" ) maar door een discussie zit ik nu op de 2e bladzijde zonder antwoord,niet dat ik ongeduldig ben maar of ik geen idee heb of mijn ssd's beschadigd zijn oid open ik deze topic (hopelijk goed gekeurd door de admins)

hoi ik heb een vraagje tussendoor :

Ik heb 2 Intel X25-M Postville SSDSA2MH080G2C1 80GB in raid -0 lopen..
maar nu blijkt mijn write erg laag te zijn zie ook : http://i34.tinypic.com/24e2kvl.jpg

verder heb ik deze instellingen aangehouden :
Disable indexing
Disable Defragmenting
Disable the Page File en
Disable System Restore

pc loopt op windos 7 64 bit

pc specs : i7 965
3x2 gig 12800 dominator gt
asus rampage 2 gene
asus gtx295

geen idee of laatste van belang is,maar dan staat het er al iig
moet ik actie ondernemen of niet? is even de vraag
zo ja wat kan ik dan beste doen?

alvast bedankt : Serial

EDIT : en deze instelling ook: Disable Write Caching

[ Voor 3% gewijzigd door sir serial op 17-10-2009 22:36 ]

Verwijderd

disable write caching AAN? en je verbaast je erover dat je writes langzaam zijn. Juist
Zet dat write-caching weer eens aan en draai een vers benchmarkje. oh enne... wat voor controller moeten we zoeken onder je RAId array? Windows 7 softraid of een chippie op je mobo?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2009 23:28 ]

• sir serial

sir serial

Eeuwige Noob

Topicstarter
is idd de raid van mn mobo.

de instellingen waren voor betere prestaties van de ssd's

quote : Disable Write Caching
Description: There is no cache on the SSD, so there are no benefits to write caching. There are conflicting reports on whether this gains speed or not.
Instructions: Start Menu -> Right-Click Computer -> Manage -> Device Manager -> Disk drives -> Right-Click STEC PATA -> Properties -> Policies Tab -> Uncheck Enable write caching -> OK
end quote

EDIT : ik zal het eens inschakelen en nog een bench proberen, iig bedankt voor je reactie.

[ Voor 8% gewijzigd door sir serial op 17-10-2009 23:35 ]

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:08

Termy

valt er nog wat te fragge?

Heb zojuist al gereageerd in het SSD topic, maar heb nog wel een reactie op het write caching verhaal wat je post. Waar komt dat vandaan? Ik heb nog geen benchmark gezien waar de writes niet instorten als je het uit zet en dat is incluis review sites als Anandtech. SSD's hebben trouwens wel degelijk cache, werkt alleen anders dan bij een HDD.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• sir serial

sir serial

Eeuwige Noob

Topicstarter
site waar ik de instellingen weg heb weet ik zo niet meer, ik heb de punten over genomen en op een kladblok gezet en bewaard.

ik heb zojuist een bench gedaan met cache aan en die was gewoon goed gelukkig :)

zie ook : http://i33.tinypic.com/24zerzc.jpg

ik liet de screen aan een vriend zien en die zei dat het wel heel laag was,ik heb ze zelf van en me er niet goed genoeg in verdiept nog (shame on me) vandaar dat ik het hier vroeg.

bedankt voor jullie reacties..deze zou op slot mogen

Gr : Serial