PC vindt geen ip via LAN switch

Pagina: 1
Acties:

• Bilel
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-11-2025
Ik heb vandaag een LAN Switch in huis gehaald (Gembird NS-5P), zodat ik meerdere apparaten tegelijk op internet kan aansluiten. Nou doet de xbox 360 het wel, maar de PC het niet wanneer ze beiden aangesloten zitten op de LAN switch. Ik heb al een aantal keer geprobeerd alles van modem naar apparaat te resetten, maar de PC geeft steeds aan geen IP te kunnen vinden. Dus hopelijk kan iemand hier helpen.

Het gaat om een moden van ziggo:

Scientific Atlanta - EPC2203-NS Cable Modem/EMTA.

Vandaaruit heb ik een draadje getrokken naar de LAN switch en daaruit lopen 2 kabels naar mijn PC en xbox 360.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Sja, je hebt een router nodig, geen switch.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Hoeveel ip-adressen deelt de modem uit? Als er dat maar 1 is heeft een switch niet veel zin vrees ik, dan moet je eerder kijken richting router.

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-02 16:52

Tags NL

Harmful or Harmless?

Meeste kabel-modems delen inderdaad maar een ip-adres uit, had hem laatst ook even bij mijn broertje getest en toch maar een router gehaald...

https://powershellisfun.com

• Bilel
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-11-2025
Okiedo, das jammer. Maar toch bedankt voor de hulp iig.

EDIT: Is het ook niet mogelijk om beide apparaten via andere poorten te laten lopen op hetzelfde ip?

[ Voor 48% gewijzigd door Bilel op 17-10-2009 21:48 ]

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-02 16:52

Tags NL

Harmful or Harmless?

Bilel schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 21:46:
Okiedo, das jammer. Maar toch bedankt voor de hulp iig.

EDIT: Is het ook niet mogelijk om beide apparaten via andere poorten te laten lopen op hetzelfde ip?
Je kabelmodem deelt maar een ip-adres uit (hij geeft het publieke adres van de provider een op een door zelfs) en dat kun je maar aan mac-adres koppelen. Daarom heb je een router nodig, die verdeeld het met andere ip-adressen aan je interne netwerk...

https://powershellisfun.com

Pagina: 1