Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger128
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-05 19:03
Ik ben van plan om de HP Pavilion dv6-1215sd (NZ286EA) http://tweakers.net/price...5sd-(nz286ea).html#tab:va te kopen. Het scherm is groot genoeg, de hd groot genoeg, genoeg ram. De videokaart is slecht maar ik ga er toch niet meer mee doen dan surfen en films kijken. Alleen, hij heeft een 2200 MHz AMD Turion 64 X2 RM-74 processor, en daar ben ik onbekent mee. Kan deze processor VLOEIEND een aantal lichtere dingen tegelijk (email, youtube, tweakers.net, overal surfen enzo) en films aan? En met welke processor is hij te vergelijken? Ik alleen bekend met intel, niet met AMD...(A) Het enige dat ik wél weet is dat het een dual core is.

Meer specs op bol.com: http://www.bol.com/nl/p/n...ml#product_specifications

Groetjes
Roger

PS: ik hoef er dus GEEN games op te spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit een ATi graka in (met hardwarematige HD versnelling), dus een prima keuze. En die poroc is dual core, dus ongetwijfeld ook goed genoeg voor wat jij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou zeggen zoek eens naar wat benchmarks van die cpu zodat je weet waarmee je hem kunt gaan vergelijken.
Tegenwoordig kun je met iedere cpu al de basictaakjes die je noemt uitvoeren, dus daar hoef je je echt geen zorgen om te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Hmm... dualcore... hmm... 2,2GHz... hmm... licht officewerk... hmm... lijkt me duidelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger128
TERW_DAN schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 20:51:
Ik zou zeggen zoek eens naar wat benchmarks van die cpu zodat je weet waarmee je hem kunt gaan vergelijken.
Tegenwoordig kun je met iedere cpu al de basictaakjes die je noemt uitvoeren, dus daar hoef je je echt geen zorgen om te maken.
Kun je mij een goede benchmark site geven? Ben ZO'N leek op dat gebied...:$
Jejking schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 20:51:
Hmm... dualcore... hmm... 2,2GHz... hmm... licht officewerk... hmm... lijkt me duidelijk?
Kun je hardop denken? Ik maak hieruit op dathet lukt, maar ik wil graag leren waarom;)

Groetjes
Roger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger128
Ik heb hem perongelijk in het verkeerde subtopic,
MOD: kan jij hem verplaatsen naar de processoren subtopic?
Thaanx(H)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Begin hier:
http://www.tomshardware.c...charts/benchmarks,19.html

Kijk welke applicatie je (vaak) gaan gebruiken, en kijk dan hoe de AMD Turion 64 X2 RM-74 scoort. Je hebt het over een aantal lichtere dingen. Dat is heel lastig te zeggen. Zijn het 20 preloaded HD filmpjes op Youtube? Of een enkele? Films, BluRay, DVD, DivX, MP4 of iets anders? Hoeveel "tegelijk"? Je stelt zo veel vragen waar we geen exactje ja of nee op kunnen zeggen, omdat het allemaal erg vaag is. Kijk naar benchmarks. Lees je in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

roger128 schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 20:58:
Ik heb hem perongelijk in het verkeerde subtopic,
MOD: kan jij hem verplaatsen naar de processoren subtopic?
Thaanx(H)
Dat kan ik voor je doen.

Maar ik zal je topic dan gelijk voorzien van een slotje.
We verwachten dat je zelf op zoek gaat naar benchmarks en de moeite doet om je probleem op te lossen, en als ik naar dit topic en je reacties kijk dan mist die inzet volledig.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.