Ik ben al een tijdje aan het rondkijken voor een geschikte externe harddisk. Hiervoor heb ik de volgende eisen:
1. Na wat rond te kijken lijkt mij de Western Digital My Book Studio Edition 1TB of de My Book Home 1TB Zwart een goede keuze. Het verschil in specs tussen deze 2 weet ik echter (nog) niet.
2. Een losse harddisk zoals de Western Digital Caviar 1.5TB gecombineerd met een losse case. Als case is de Raidsonic Icy Box IB-390StUS-B een optie maar hier ben ik nog niet aan uit.
Ik zou graag wat advies willen omdat ik niet weet wat de beste keuze is.
Mijn vooroordelen:
- De losse harde schijf is van veel betere kwaliteit dan die van de My Book
- Op de Western Digital hd staat een hoop zooi (dat zou natuurlijk altijd geformatteerd kunnen worden)
- De losse case kan misschien een bottleneck vormen indien de kwaliteit slecht is
- Garantie via Western Digital is een stuk beter
- Western Digitaal case ziet er veel beter uit dan alle (betaalbare) losse cases
- De losse case + hd zal waarschijnlijk snellere overdrachten kunnen halen
Ik ben benieuwd wat jullie ervan denken
- De schrijf- en leessnelheid is erg belangrijk. (I.v.m. verplaatsen grote bestanden zoals meerdere Full HD films)
- Aansluiting: minimaal eSATA & USB. FireWire is ook leuk maar niet noodzakelijk
- Opslagcapaciteit: minimaal 1 TB, maar liever 1.5 TB
- Het oog wilt ook wat, maar dit heeft geen prioriteit. (Dit is mijn ogen lelijk, en deze / 2 vindt ik mooi genoeg)
- Budget: 140,-
- (Backups maken doe ik met eigen software; syncbackpro)
1. Na wat rond te kijken lijkt mij de Western Digital My Book Studio Edition 1TB of de My Book Home 1TB Zwart een goede keuze. Het verschil in specs tussen deze 2 weet ik echter (nog) niet.
2. Een losse harddisk zoals de Western Digital Caviar 1.5TB gecombineerd met een losse case. Als case is de Raidsonic Icy Box IB-390StUS-B een optie maar hier ben ik nog niet aan uit.
Ik zou graag wat advies willen omdat ik niet weet wat de beste keuze is.
Mijn vooroordelen:
- De losse harde schijf is van veel betere kwaliteit dan die van de My Book
- Op de Western Digital hd staat een hoop zooi (dat zou natuurlijk altijd geformatteerd kunnen worden)
- De losse case kan misschien een bottleneck vormen indien de kwaliteit slecht is
- Garantie via Western Digital is een stuk beter
- Western Digitaal case ziet er veel beter uit dan alle (betaalbare) losse cases
- De losse case + hd zal waarschijnlijk snellere overdrachten kunnen halen
Ik ben benieuwd wat jullie ervan denken