HDD uit WD MyBook slopen en uitlezen in WinXP

Pagina: 1
Acties:

• Fubaruba
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04-2025
De WD MyBook World Edition van mijn schoonouders is gestorven.
Nu dachten ze dat de HDD's (2) die erin zaten kapot waren, maar het blijkt dat de casing gewoon kaduuk is. De schijven zijn fine.

Ik heb er eentje aan mijn PC gehangen, maar hij wordt niet herkend.
Ik kan alle data recoveren met R-Studio, maar dit gaat erg langzaam en het gaat om 500 GIG.

Ik heb geprobeerd de schijf te benaderen met een Linux HDD reader, maar die kan de schijf niet openen:

Afbeeldingslocatie: http://bramstege.nl/zooi/2.gif

En in schijfbeheer kan ik geen letter toekennen aan de partitie:

Afbeeldingslocatie: http://bramstege.nl/zooi/1.gif

Is er een andere manier om deze schijf te benaderen?
(Hij is niet MAC geformatteerd, want ik heb MacDrive draaien en die vindt niks)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Stond het ding niet toevallig in een of andere RAIDlevel?
Ik zou gewoon met R-Studio aan de slag gaan en eerst zorgen dat je je data terug hebt. Daarna kun je altijd nog wel partities weg gaan mikken en nieuwe aanmaken.

Verwijderd

Is dat toevallig geen raid-0 set intern?

• Nielson
  • Laatst online: 09:47
De schijven stonden dus in raid 1 0? Volgens de 1e afbeelding is Linux raid volume 3 bijna een 1TB en de schijf zelf is 500GB volgens afbeelding 2 dus moet haast wel in raid 0 hebben gestaan.

[ Voor 57% gewijzigd door Nielson op 17-10-2009 19:24 ]

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:08

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Weet je zeker dat het gaat om de World Edition en niet om de Mirror edition? Want voor zo ver ik kan zien heeft de World Edition maar 1 schijf van 1TB of 2TB en van de World Edition II is de kleinste 2TB.

De mirror edition van 1TB heeft 2 schijven van 500GB waarbij je kan kiezen tussen wel mirror of niet mirror (RAID1) :)

www.maartendeboer.net

• Fubaruba
excuus.
het is er zoeentje:

Afbeeldingslocatie: http://pcgenie.co.nz/images/products/MyBook_World_2N.jpg

ze stonden in RAID 1, dus zijn ze allebei hetzelfde en die eerste partitie is 1gig, niet 1tb. de schijf heeft een aantal partities, waarschijnlijk voor aansturingscrap voor de mybook. deze info moet natuurlijk ook op allebei de schijven staan.

• Nielson
  • Laatst online: 09:47
Ah, had idd niet goed gekeken. Welke Linux HDD Reader had je geprobeerd, Ext2FIS, Ext2FSD, Explore2fs, TestDisk? Hoewel ze denk ik allemaal hetzelfde probleem hebben, namelijk dat het fs óp een linux softraid array ligt, en indien de software hier geen ingebouwde ondersteuning voor heeft je niet veel verder komt. Heb je al geprobeerd met een linux live-cd'tje?

• Fubaruba
\o/

explore 2fs kan de schijf eenvoudig lezen!!!

Thanks guys.

[ Voor 7% gewijzigd door Fubaruba op 18-10-2009 11:23 ]

Pagina: 1