[XP] blijft continu re-booten incl. BSOD na Windows Updates

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:27

ricardo246

Life's what you make it!

Topicstarter
Het spul:
XFX 680i LT SLI (met P31 bios , die van zijn grotere broer)
Intel Core 2 Quad, Q6600 (G0) @ stock 2,4GHz
Samsung Spinpoint 500 GB + 160Gb,
2x XFX GeForce 8600 GTS, 256 MB, DDR3, in SLI
TEAC 3,5 diskettestation + 7-in-1 Cardreader
Windows XP Home Edition + SP3,
Kingston KVR800D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC6400 (maal 2, dus 4Gb @ 800 MHz)
Xilence 600W,600Watt, Retail
Creative X-Fi Xtreme Audio
Lite On LH-20A1S, Serial ATA150

Het probleem:
Eergisteren windows update laten installeren tijdens het afsluiten van de PC.
Vanochtend opgestart, Start op tot XP openingsscherm --> BSOD & reboot (never ending loop).
De BSOD krijg ik niet te zien (gaat te snel) en ook Pause / break werkt niet.

Wat heb ik al geprobeerd?
- Mem test: 4 passes all ok, geen errors.
- Samsung HD tooltje gedownload en beide HD's volledig getest --> Beiden OK
- Alle geheugen banken eruit en 1 voor 1 getest in alle 4 de banken (16 maal dus)
- Alles eruit behalve: 1 HD (OS), 1GB geheugen, 1 GRAKA
- Alles eruit behalve: 1 HD (OS), 1GB geheugen, 1 GRAKA (de andere)
- Windows recovery geprobeerd.
- XP veilige modus
- Laatst bekende werkende config
- Noname 300 watt voeding erin ipv de Xilence
- Temps (bios): OK
- Temps Eergisteren (CPU: 43,42, 38, 39, GPU 53, 52, )
- HD's met andere SATA kabels aan andere poorten gesloten

Niets heeft tot op heden gewerkt.

Ik denk 2 opties:
MOBO naar zijn / haar graatje....
Windows corrupt.....

Graag kijk ik uit naar jullie suggesties voordat ik een nieuwe install doe (ja ik heb back-ups)

@ Swordlord:
Nee, de PC blijft continu re-booten, ik kom nergens meer in , ook niet veilige modus (met / zonder netwerk etc)

[ Voor 4% gewijzigd door ricardo246 op 17-10-2009 18:29 ]

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 21:40

Swordlord

Act first, think never

Werkt veilige modus?

Als deze werkt, recover je systeem naar het punt voor deze updates.
Zodra je je veilige modus opstart vraagt hij je hiervoor.

Zou goed kunnen dat er iets corrupt is geraakt tijdens updaten

Edit:

Heb je misschien een losse HDD over, om daar een test windows installatie op te doen. Want als al je hardware checks goed gaan, lijkt windows een boosdoener. Voordat je dadelijk je drive formateerd voordat je bepaalde data eraf hebt gehaald.

Op deze manier kun je even kijken of het toch windows uiteindelijk is of toch een verborgen hardware gebrek.

[ Voor 181% gewijzigd door Swordlord op 17-10-2009 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mooie topicstart met alles wat je al geprobeerd hebt :)

Hardware lijkt redelijk uitgesloten, probeer eens een liveCD (maakt weinig uit wat, gaat erom dat het iets anders is dan de Windows install op je HDD) te draaien. Als dat foutloos gaat is herinstalleren hoogstwaarschijnlijk beste optie. Gaat het fout, dan wijst het richting mobo idd.

Overigens tip voor volgende keer: gelijk na install *uitvinken* dat Windows gelijk bij BSOD reboot. Dan kun je namelijk wel lezen wat er mis gaat mocht een keer iets mis gaan ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

Topicstarter
dion_b schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 18:33:
Mooie topicstart met alles wat je al geprobeerd hebt :)

Hardware lijkt redelijk uitgesloten, probeer eens een liveCD (maakt weinig uit wat, gaat erom dat het iets anders is dan de Windows install op je HDD) te draaien. Als dat foutloos gaat is herinstalleren hoogstwaarschijnlijk beste optie. Gaat het fout, dan wijst het richting mobo idd.

Overigens tip voor volgende keer: gelijk na install *uitvinken* dat Windows gelijk bij BSOD reboot. Dan kun je namelijk wel lezen wat er mis gaat mocht een keer iets mis gaan ;)
Bij mijn weten heb ik de reboot na een BSOD uitgevinkt (heb in het verleden wel eens wat meegemaakt, en toen bleef de BSOD netjes staan (oorzaak was toen een verkeerde driver voor mijn X-fi kaartje).
Die tip van een live CD is goud waard, waarvoor dank, maakt het enigzins uit welke Live CD? Or just any one will do?

@MPeek:
Ik DL nu Hirens boot cd 10.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 12:45
Any one will do, zolang je maar in een ander OS kan komen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 21:40

Swordlord

Act first, think never

Geen hirens gebruiken, want hirens is geen OS cd.. het is een tools cd, met een beetje TE gestripte windows 98 ook nog erbij.

Download lekker een versie van ubuntu, teminste een volwaardig live OS is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

Topicstarter
Swordlord schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 18:45:
Geen hirens gebruiken, want hirens is geen OS cd.. het is een tools cd, met een beetje TE gestripte windows 98 ook nog erbij.

Download lekker een versie van ubuntu, teminste een volwaardig live OS is dat.
_/-\o_
Cancelled HIrens
Start DL Ubuntu LiveCD

Update:
Ik type dit vanaf de probleem PC na opstarten via een Ubuntu Live CD.
Kan ik er nu vanuit gaan dat dit gerelateerd is aan MS WinXP? Of moet ik nog een test draaien in Ubuntu?

[ Voor 20% gewijzigd door ricardo246 op 17-10-2009 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel apart. Een vriend van me belde me vandaag op met precies hetzelfde probleem, ook ontstaan na een Windows Update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 20:07
Ik heb een keer bij een PC die in zo'n zelfde situatie zat (BSOD ging te snel zodat je de foutmelding net niet kon zien) een video camera gepakt en het proces opgenomen. Hierna frame voor frame afspelen en toen de foutmelding kunnen achterhalen.. Wellicht iets te ver gezocht, maar als je een video camera in de buurt hebt een mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 20:03:
Heel apart. Een vriend van me belde me vandaag op met precies hetzelfde probleem, ook ontstaan na een Windows Update.
Voor mij was het de eerste keer dat ik update via het afsluit menu van XP (en de laatste......). Normaal screen ik alle updates, nu niet gedaan (ik heb alleen kritieke updates voor MS XP aanstaan (IE8, XP) dus geen drivers..........)
Ik heb een keer bij een PC die in zo'n zelfde situatie zat (BSOD ging te snel zodat je de foutmelding net niet kon zien) een video camera gepakt en het proces opgenomen. Hierna frame voor frame afspelen en toen de foutmelding kunnen achterhalen.. Wellicht iets te ver gezocht, maar als je een video camera in de buurt hebt een mogelijkheid.
Helaas geen video camera

Anyhow, nu via Ubuntu, de laatste back-up'jes aan het maken (ik zet alles over naar een externe en interne HD iedere week, dus ik mis nog een paar bestandjes) zodat ik morgen een fresh install kan gaan doen. Moet zeggen dat ik erg gecharmeerd ben van Ubuntu, ik denk allen dat miss Ricardo hier nog niet aan toe is ;)

@ Swordlord:
Late reactie: De extra HD die ik heb , gebruik ik voor mijn back-ups en laat ik liever met rust (ook al heb ik alles op externe HD). Tijd voor een nieuwe install (is ook al even geleden....)

[ Voor 8% gewijzigd door ricardo246 op 17-10-2009 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He dat is toevallig!!mijn schoonvader heeft exact hetzelfde.Op een p45 bord.Iedere x moet ik komen om met erd commander alles weer terug te zetten.lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lone Gunman
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik ben hetzelfde probleem vandaag ook tegengekomen. Probleem was dat de computer in een loop zat tijdens de boot door een bsod. Net ervoor waren een aantal windows updates geinstalleerd.

Je kunt trouwens vrij eenvoudig het bsod scherm oproepen. Druk hiervoor bij het opstarten (na de bios post) op F8, en kies vervolgens de optie "automatisch opnieuw opstarten bij systeemcrash uitschakelen".
Daarna probeert windows door te starten, en als het goed is krijg je dan de bsod en blijft deze ook staan.

In mijn geval kreeg ik foutcode 0x000000E3 en na wat zoeken kwam ik de volgende pagina tegen:
http://www.stateofthetech.com/?p=117.
Het gaat dus om update KB971486 die windows om zeep helpt. Met behulp van een bootable windows cd kun je de recovery console starten en vervolgens de update deinstalleren (staan 2 methodes uitgelegd op bovenstaande website).

Heb het zelf nog niet uit kunnen proberen, maar ik ben er bijna zeker van dat dit het probleem is aangezien er dus meerdere mensen zijn die exact hetzelfde probleem vandaag gekregen hebben na het installeren van windows updates.

Experience has taught me that interest begets expectation, and expectation begets disappointment, so the key to avoiding disappointment is to avoid interest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

Topicstarter
@ Lone Gunman

Ik heb zojuist KB971486 gdeinstalleerd via de methode in je link. Problem solved. Dat scheelt me weer een install. Thanks!

De methode:
1. Boot from your Windows XP CD or DVD and start the recovery console (see this Microsoft article for help with this step)
2. Type this command: CHDIR $NtUninstallKB971486$\spuninst
3. Type this command: BATCH spuninst.txt
4. Type this command: exit

@dion_b
Ik ben me er van bewust dat ik nu een risico loop.
Maar ik wacht nog heel even, misschien dat MS een fix uitbrengt voor de "kapotte" update?
En waarom zou een complete nieuwe install + updates wel werken?

[ Voor 21% gewijzigd door ricardo246 op 18-10-2009 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Let wel, je hebt nu een security update gedinstalleerd.

1) als je niets doet gaat het bij de volgende updateronde weer voorbij komen.
2) je bent nu weer kwetsbaar voor een known vulnerability, waar geheid de komende tijd scriptkiddies mee aan de slag gaan (want openbaar bekend, dus binnen de kortste keren kant-en-klare kits voor de kiddies beschikbaar).

Lijkt me dat je nu je systeem weer draaiend hebt, maar dat je een structurele oplossing zou moeten nastreven (herinstalleren is mij enige bekende op dit moment).

Overigens, dit heeft ondertussen duidelijk niets met hardware te maken, dus ik verplaats even naar Windows Clients

Move PMG -> WC

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1