Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O085105116N
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:21
ik heb een gigabyte MA790X-UD4P mobo met daaraan 2x 640GB HD's in RAID0 aan de AMD raid controller. Ik probeer nu Vista x64 te installeren, maar deze kan de meegeleverde 64bit drivers van gigabyte niet vinden. De 32bit drivers worden zonder probleem gededecteerd en ik kan ook verder met de installatie.

Ik heb de drivers van de meegeleverde cd, van de gigabyte site geprobeerd en tevens die van game.amd.com allen met hetzelfde resultaat.

Google levert me wel enkele treffers maar geen oplossing (gaan niet over hetzelfde mobo). op tweakers vind ik slecht een treffer. (gezocht op AMD raid 64bit). Ik heb enige tijd geleden op het AMD forum een bericht achtergelaten, maar ook dat leverde geen resultaat.

Windows 7 RC werkt overigens wel, maar ook deze drivers (die zijn volgens mij hetzelfde) worden niet gevonden.

iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Zit er een SB600 southbridge op je moederbord? << zoek dat even uit. Misschien dat ik toevallig wat heb liggen dan.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nee, dit is een SB750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:24
Met die van game.amd.com bedoel je neem ik aan de raid drivers van deze pagina? En je weet heel zeker dat de schijven aan de amd controller hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O085105116N
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:21
Ik heb zojuist een bios update gedaan en het opnieuw geprobeerd. Nu werkt wel alles zoals het moet. Geen idee wat er anders is. Ik moest wel na het flashen de raid controller aanzetten. Dat stond ie 100% zeker al van te voren. Win7 installeerde wel correct.

Naja.. het werkt. thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drucchi
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:04
Hmmm, is al een tijdje geleden, maar ik had precies hetzelfde probleem, dus ben ik toen zo snel mogelijk overgegaan op de win7 x64 RC, die wel gewoon werkte met de aangegeven drivers (ik heb overigens een UD5P...). Vervolgens wilde ik vandaag een RTM versie installeren, en raad eens.... het zelfde rotprobleem als met vista x64. Conclusie: voor non-retail versies van windows (vista of 7) x64 worden de x64 RAID drivers van AMD niet ondertekend (signed) door WHQL, wanneer dat wel zo is, mogen die lui van ms me wel even bellen....
maar ik zal eens een biosflash proberen, kan je aangeven naar welke bios je hebt geflashed?

[ Voor 8% gewijzigd door Drucchi op 04-12-2009 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drucchi
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:04
heb nu met nieuwe (beta) BIOS (F8c) geprobeerd de RTM x64 versie te installeren op mn raid5, maar hij zeurt nog steeds om WHQL signed drivers, iets waar ik in de RC versie geen last van had...:(
Pagina: 1