Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik ben op dit moment aan het kijken voor een beter geluidskwaliteit voor mijn games en movies op mijn PC. Ik zelf was aan het denken om mijn Creative Inspire 5800 te vervangen met Logitech Z-5500.

Nu heb ik van alles opgezocht en nu wil ik toch eens kijken wat de mannen en vrouwen van GOT zeggen.

Ik heb begrepen om goede 5.1/DTS (kwaliteit) ondersteuning te krijgen kan ik gebruik maken van SPDIF coax/optisch. Zelf was ik aan het denken om dus een [Philips Audio Kabel Optical Toslink] te pakken qua bekabeling. Of is het beter om coax te pakken (heb zelf gelezen dat coax aangeraden wordt bij >5 meter)? Heb geen idee of mijn bekabeling van de PC de optische kabel gaat verstoren. Dus ik zelf ben nog niet zo zeker over de bekabeling. Als laatste vraag over de bekabeling, is een audioadapter nodig?

Hoe gaat dit nu werken qua games? zou ik voor games toch de oude bekabeling moeten gebruiken en voor movies de SPDIF (dit wel aangeven bij de software van creative)? of kan dit toch blijven werken voor games de SPDIF uitgang te gebruiken?

Als laatste, denken jullie dat deze setup gaat werken? Ik zelf ben geen Audiophile, maar wat hou wel wat van surround sound.

Mijn gegevens:
Doeleinde: Games en movies (met wat muziek natuurlijk)
Geluidskaart: Creative X-FI Titanium Pro (PCI-E)
Programma voor movies: Media Player Classic cinema & Arcsoft TotalMedia 3
Afstand receiver tussen PC: 1-2 meter

De vragen in het kort:
- Bekabeling SPDIF; welke? is er veel kans op storing bij optisch? Audio-adapter nodig?
- Games en SPDIF; hoe gaat dit werken?
- Movies en SPDIF; krijg ik daadwerkelijk 5.1/DTS met deze setup?
- Setup; gaat dit werken?

Alvast bedankt voor jouw reply!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05:25
Verwijderd schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 17:25:
De vragen in het kort:
- Bekabeling SPDIF; welke? is er veel kans op storing bij optisch? Audio-adapter nodig?
Gewoon een optische kabel nemen, want die kan je rechtstreeks in de Creative X-FI Titanium Pro prikken en voor coax moet je de boel weer gaan converteren. Dus voor optisch heb je geen adapter nodig, want de kaart heeft al een optische uitgang. Converteren naar coax vanaf optisch: je begint altijd met een optische kabel en daarom geen reden om voor coax te gaan.

Verder zijn zowel optisch als coaxiaal digitaal beide digitale signalen en (bijna) niet gevoelig voor ruis. De kabel die je hebt uitgezocht vind ik ook erg aan de prijs voor 1,5 meter. Pak gewoon een goedkopere kabel, want met een dergelijke set ga je dat verschil toch niet horen, plus dat digitaal digitaal is. Je kan wel een iets duurdere kabel nemen, want dan is de mantel wat dikker en heb je minder kans dat de interne glasvezel breekt bij een te scherpe buiging. Ikzelf heb deze en ben er zeer over te spreken. En voor ongeveer één-derde van de prijs van de Philips kabel kan het niet fout gaan.
- Games en SPDIF; hoe gaat dit werken?
Volgens de specificaties van de fabrikant heeft deze kaart Dolby Digital Live! realtime codering. Dit betekent dat de kaart on the fly Dolby Digital 5.1 kan coderen en dat doorsturen naar de Z-5500. Je zal in spellen dus gewoon 5.1 geluid hebben.

Eigenlijk in alle software zal je 5.1 geluid hebben, want Dolby Digital Live! zorgt dus voor 5.1 geluid. Dus ook als je naar muziek luistert, zou het dan alleen wel even uitzetten want muziek hoor je natuurlijk gewoon in (meerkanaals)stereo te luisteren O-)

Om gebruik te maken van Dolby Digital Live! moet je dus wel een speakerset hebben met een optische ingang. Want Dolby Digital Live! is een digitale codec. Als je de oude speakerset houdt dan moet je gebruik maken van de drie maal 3,5mm jack stekkers om zo 5.1 geluid te krijgen. Dit werkt ook gewoon...
- Movies en SPDIF; krijg ik daadwerkelijk 5.1/DTS met deze setup?
Ook weer aannemende dat je de Z-5500 koopt:
Zelfs onboard geluid kan (via de digitale uitgangen) Dolby Digital en DTS vanaf een DVD doorsturen. Daarvoor zou je niet eens een aparte geluidskaart nodig hebben, want zoals gezegd hebben veel moederborden dit al. Maar bovenstaande voor 5.1 in games is een dergelijke kaart wel handig, want moederborden met Dolby Digital Live en/of DTS Connect realtime codering zijn schaars :)

Als je je oude set houdt dan zal de kaart de DTS en of DD codec zelf decoderen en als analoog meerkanaals verzenden. Je speelt dan wel DD of DTS af, maar je huidige set kan dat niet als input ontvangen omdat deze geen digitale ingang(en) heeft.
Waarom niet? Als je die Z-5500 koopt en dan de optische kabel daar in prikt kan je gaan :Y)

Of het werkt qua goed geluid ten opzichte van je oude set is een tweede. Dat is altijd lastig zeggen aangezien geluid persoonlijk is. Het is wel zo dat de Z-5500 samen met een Teufel set (kan even niet op het type komen) hoog staan aangeschreven als het gaat om goedkoop 5.1 geluid. Gewoon leuk spul voor een leuk bedrag :)

Lang verhaal kort:
Als je die Z-5500 koopt is een kwestie van een optische kabel van de S/PDIF out van je geluidkaart naar de Z-5500, software installeren om Dolby Digital Live! te kunnen gebruiken en dan ben je klaar.

[ Voor 17% gewijzigd door FeaR op 17-10-2009 19:33 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jouw reply. De x-fi kaartje is al een paar maanden in mijn bezit, dus die hoeft ik dus niet meer te kopen ;-) Als gamer-zijnde heb ik nooit echt genoten van on-board geluid (maar de kwaliteit enzo komt wel steeds korter bij).

De kabels en 5.1 set wil ik kopen bij 4launch, even verder gezocht en vond ik deze kabel, http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-052277. Wat goedkoper gezien dat ik geen adapters nodig heb.

Ik ben alleen van plan de Z-5500 te kopen en een kabeltje, er komt verder geen decoder of dergelijke erbij. Aangezien ik daar geen geld meer voor over heb. Natuurlijk zal dit niet echt al te goed movie-effecten geven zoals een echte home-cinema set, maar goed, geluids kwaliteit zal omhoog gaan tegenover mijn huidige set.

Op dit moment geeft de huidige 5.1 set wel 5.1 geluid (via 3x3,5), maar dit is niet optimaal qua geluid via de achterste boxen.

Als ik jou goed begrijp zal ik voor zowel games en movies alleen de optische kabel te gebruiken (en geen normale meer)?

Nogmaals bedankt voor jouw reply (andere replies zijn ook nog steeds welkom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Had maar half-half begrepen dat je de Z-5500 nog wilde gaan kopen, maar dat de Creative X-FI Titanium Pro al in het bezig was :)

Maar met zo'n geluidskaart zou de Z-5500 dus een mooie aanvulling zijn. Dit omdat je dan juist in games echt 5.1 geluid hebt omdat de Dolby Digital Live! decoder op de Creative X-FI Titanium Pro dat kan maken. De reden dat je daar nu nog niet veel aan hebt is omdat je huidige set alleen analoog aan kan sluiten en voor Dolby Digital Live hebt je digitaal nodig. Dus de Z-5500 bijvoorbeeld.

Kwaliteit van onboard geluid of via een geluidskaart maakt niets uit als je het digitaal aan sluit. Verder is het maar de vraag of er echt veel verschil tussen onboard en de Creative X-FI Titanium Pro zit als je deze op een Creative set aan sluit. Maar goed, het kan wel. Maar nogmaals: combinatie van je huidige geluidskaart met een set als de Z-5500 is gewoon mooi.

Decoder zit al in de Z-5500 dus die hoef je niet te komen. Dit wil zeggen dat je geluidskaart Dolby Digital en DTS rechtstreeks door kan sturen naar de Z-5500 en dan zal de Z-5500 het geluid decoderen en weer geven over de speakers. Je Z-5500 zal ook als inkomend signaal DD of DTS herkennen.

Het "probleem" dat je rear speakers het nu niet goed doen kan ook aan de instellingen van je pc liggen. Want analoog moeten spellen toch wel 5.1 ondersteunen. Maar nogmaals: met een Dolby Digital Live kaart aangesloten op een speakerset met digitale ingang is gewoon altijd 5.1 geluid. En nog minder kabels ook.

Een optische kabel kan Dolby Digital en DTS gewoon doorsturen en dat is de max van wat de Z-5500 kan hebben (daarna komen Dolby TrueHD en dergelijke en dat gaat over HDMI). Dus gewoon die optische kabel kopen en gaan. De kabel die je nu hebt uitgezocht is een stuk beter geprijsd en zal qua performance niets onder doen voor de duurdere variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Set is besteld + kabel. Hopelijk zal ik er van genieten van de set :-)
Nogmaals bedankt voor de replies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik ben ook bezig om een systeem samen te stellen maar maakt het uit of je daar een Titanium Fatality Prof. instopt of een 'gewone' Titanium ?

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Naar mijn weten is de kaart zelf niet verschillend van de "gewone" versie en de Fatality-versie. De kaart van de Fatality ziet er wel wat anders uit met een cover en dergelijke, maar qua specificaties zie ik niet veel verschillen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

FeaR1986 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 20:50:
Naar mijn weten is de kaart zelf niet verschillend van de "gewone" versie en de Fatality-versie. De kaart van de Fatality ziet er wel wat anders uit met een cover en dergelijke, maar qua specificaties zie ik niet veel verschillen...
Ondertussen had ik al gelezen dat de ene 16 X-RAm heeft en de andere 64 X-Ram en verder dat er een cover op zit :D
Op zich vind ik dat zwarte wel mooi en heb ik daar best wel een paar tientjes voor over maar ja.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bumpy_NL
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 18:06
Volgens mij is het trouwens niet dat DD live je signaal naar 5.1 upsampled zoals FeaR1986 wellicht suggereerde. Een stereo signaal zou 2.0 worden uitgezonden alleen omgezet naar het DD formaat. Op de Z5500 ga je dit verschil niet horen (misschien alleen in volume). Let er wel even op dat als je films afspelen met DD of DTS content dat je DD live ondersteuning uit zet. Bij mij geeft dit namelijk problemen. Als dit bij jou ook zo is moet je natuurlijk zelf bekijken, maar een mogelijke oplossing heb je;).

veel plezier met je set!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Sc0rPi0N schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 20:58:
[...]
Ondertussen had ik al gelezen dat de ene 16 X-RAm heeft en de andere 64 X-Ram en verder dat er een cover op zit :D
Op zich vind ik dat zwarte wel mooi en heb ik daar best wel een paar tientjes voor over maar ja.
Toch nog iets meer verschil dan alleen het naampje en de cover. Maar goed, ben ook niet heel erg thuis in de geluidskaarten O-)
Bumpy_NL schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 22:05:
Volgens mij is het trouwens niet dat DD live je signaal naar 5.1 upsampled zoals FeaR1986 wellicht suggereerde.
Dolby Digital Live! en DTS Connect maken on the fly 5.1 geluid. Dus als jij een spel speelt en je hebt een dergelijke functie aan staan zal je toch wel 5.1 geluid hebben:
The real-time interactive capabilities of Dolby® Digital Live technology are ideally suited to PCs and video game consoles because it reproduces audio cues and effects that follow the on-screen action, transforming gameplay into an exciting and realistic entertainment experience.

Systems using Dolby Digital Live technology can provide Dolby Digital (5.1-channel surround sound) during gameplay, immersing players in high-quality surround sound that puts them at the center of the action. Gamers hear every window shatter, feel every explosion, and experience every wipeout.

[ Voor 19% gewijzigd door FeaR op 19-10-2009 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:48
Slightly offtopic; maar ik heb destijds toen ik voor dezelfde keuze stond gekozen voor de Creative Gigaworks S750 Speakerset.

Deze zit bij mij analoog aangesloten op een PCI X-Fi Platinum. De X-Fi heeft zelf ook al prima hardware DD / DTS decoding aan boord, dus het nut van de decoder in de Z-5500 zie ik niet. Daarnaast kun je tegenwoordig ook prima zonder lag in software decoden (TrueHD decoden lukt sowieso niet met die PC-setjes).

De S750 heeft natuurlijk ook als voordeel dat het een 7.1 set is, wat natuurlijk prima aansluit bij de 7.1 X-Fi. Dat is voor de gemiddelde 5.1 DD/DTS films niet zo spannend, maar TrueHD ondersteunt het weer wel, en ook spellen maken er prima gebruik van.
Ik heb beide setjes destijds naast elkaar gehoord en vond de S750 een veel voller geluid hebben met een diepere en minder 'plopperige' basweergave.

Beide sets zijn natuurlijk high-end PC speaker-sets. Ik lees dat je de Z-5500 al besteld hebt, maar toch even ter referentie. De S750 is wel een stuk duurder, maar ik heb hem zelf van een tweaker overgenomen voor ca. 300 euro, de prijs die de Z-5500 ook ongeveer kost in de winkel.

[ Voor 12% gewijzigd door d3vlin op 19-10-2009 22:26 ]

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
d3vlin schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 22:20:
Deze zit bij mij analoog aangesloten op een PCI X-Fi Platinum. De X-Fi heeft zelf ook al prima hardware DD / DTS decoding aan boord, dus het nut van de decoder in de Z-5500 zie ik niet. Daarnaast kun je tegenwoordig ook prima zonder lag in software decoden (TrueHD decoden lukt sowieso niet met die PC-setjes).

De S750 heeft natuurlijk ook als voordeel dat het een 7.1 set is, wat natuurlijk prima aansluit bij de 7.1 X-Fi. Dat is voor de gemiddelde 5.1 DD/DTS films niet zo spannend, maar TrueHD ondersteunt het weer wel, en ook spellen maken er prima gebruik van
Om het decodeerwerk door je pc of door je receiver te laten doen heeft beide voor en nadelen. Zo kan je bijvoorbeeld pleiten dat het digitaal doorgeven van het signaal handiger is omdat er maar één kabel naar de set hoeft en geen vier wat met 7.1 zou moeten. Plus dat je dan ook weer aan kan kaarten dat digitaal beter is in vergelijking met analoog omdat het minder vatbaar is voor ruis. En zo kan je nog wel even verder doorgaan...

Er was overigens één 7.1 setje van Creative wat geen echt 7.1 was, maar 5.1. Of ja: die moest je volgens 5.1 aansluiten en de set maakte er dan 7.1 van. Dus dan heb je nog steeds geen echte 7.1. Dat is dan wel weer jammer.

Al is het gebruik van 7.1 ten opzichte van 5.1 toch te verwaarlozen. Want je noemt wel als voordeel dat het met Blu-ray goed is omdat daar Dolby TrueHD en/of DTS HD in zit. Maar er zijn maar zeer weinig films die echt een 7.1 track hebben. Veelal is het gewoon 5.1 wat in de studio is gescaled naar 7.1. Maar wellicht gaat dat nog komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bumpy_NL
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 18:06
@FeaR1986: DD live maakt inderdaad on the fly 5.1 DD. Een 5.1 ingame geluid wordt dus als 5.1 DD verzonden. Is het ingame geluid echter 2.0 dan maakt DD live er DD signaal van met alleen op L en R informatie. Good old stereo zeg maar. Voor (nep) 5.1 heb je in dat geval Dolby prologic of iets dergelijks nodig op je versterker.

@d3vlin: Het nut van decoden buiten kaart is:
- Geen fragiel analoog signaal in een storingsrijke omgeving (de pc)
- Aansluiten met 1 kabel
- Mogelijkheid tot het zelf kiezen van externe DAC

Zelf vraag ik me trouwens af wat het nut is van 7.1 ten opzichte van 5.1 en bijvoorbeeld dolby True HD ik denk dat dit meer een goede marketingsstrategie is ipv dat het veel meerwaarde heeft. Ik ben zelf ook niet echt fan van de logitech bas weergave. Van de gehele weergave trouwens niet, maar velen vinden dat het het summum van luistergenot biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:48
Bumpy_NL schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 22:48:
@d3vlin: Het nut van decoden buiten kaart is:
- Geen fragiel analoog signaal in een storingsrijke omgeving (de pc)
- Aansluiten met 1 kabel
- Mogelijkheid tot het zelf kiezen van externe DAC

Zelf vraag ik me trouwens af wat het nut is van 7.1 ten opzichte van 5.1 en bijvoorbeeld dolby True HD ik denk dat dit meer een goede marketingsstrategie is ipv dat het veel meerwaarde heeft.
Zelf kunnen kiezen van een externe decoder is (naast ruisonderdrukking, maargoed de PCI X-Fi Platinum heeft ook nog geen shielded PCB) natuurlijk het argument voor een digitaal signaal doorgeven. Waarschijnlijk wil je dan echter ook andere speakers ipv een PC setje. In de range (high end) pc speaker sets is een externe decoder m.i. gewoon overbodig.

Zoals ik al zei is 7.1 voor films momenteel nauwelijks aan de orde, al heb ik recentelijk eens een Dolby TrueHD bluraytje bekeken/beluisterd met daarop 7.1 tracks en dat klink toch weer ff een stukje verbluffender als wat je nu gewend bent. Toekomstmuziek dus idd.
Los daarvan worden de 7.1 speakers wel goed gebruikt in games (en dat was voor de topicstarter ook een argument), de X-Fi stuurt dat gewoon prima aan. Ik weet nog dat ik van mijn oude SBLive + DTT2500 setje (5.1) naar X-Fi + S750 (7.1) ging en daarna FEAR speelde met EAX Advance HD. Toch net even wat anders.

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Bumpy_NL schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 22:48:
DD live maakt inderdaad on the fly 5.1 DD. Een 5.1 ingame geluid wordt dus als 5.1 DD verzonden. Is het ingame geluid echter 2.0 dan maakt DD live er DD signaal van met alleen op L en R informatie. Good old stereo zeg maar. Voor (nep) 5.1 heb je in dat geval Dolby prologic of iets dergelijks nodig op je versterker.
Typisch...
Dacht dat dingen als DTS Connect en Dolby Digital Live! gewoon overal 5.1 van maakten. Dus al speel je een game die geen 5.1 ondersteunt, maar je hebt wel DD Live aan staan dat er dan gewoon Dolby Digital 5.1 op je receiver binnen komt. Dus altijd 5.1 geluid, zelfs als je bij wijze van spreken een potje Patience speelt. Zo staat het op Wiki en op de site van Dolby zelf :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 14:10
FeaR1986 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 23:06:
[...]

Typisch...
Dacht dat dingen als DTS Connect en Dolby Digital Live! gewoon overal 5.1 van maakten. Dus al speel je een game die geen 5.1 ondersteunt, maar je hebt wel DD Live aan staan dat er dan gewoon Dolby Digital 5.1 op je receiver binnen komt. Dus altijd 5.1 geluid, zelfs als je bij wijze van spreken een potje Patience speelt. Zo staat het op Wiki en op de site van Dolby zelf :?
Wat bumpy_NL zegt klopt, dat weet ik uit ervaring met mijn z-5500 + asus xonar dx. Als je in windows je speakers op 5.1 hebt staan, en de DD live staat ook aan, maakt hij er gewoon een 5.1 stream, maar hij upmixt niks. Daar heb je Dolby Pro Logic IIx bijvoorbeeld voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:43

KneoK

Not in a million lightyears

Ik meen alleen dat bij DD Live! de EAX effecten in spellen wel wegvallen omdat die niet gecodeerd worden in de stream, althans, zo was het 'vroeger'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
KneoK schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 23:14:
Ik meen alleen dat bij DD Live! de EAX effecten in spellen wel wegvallen omdat die niet gecodeerd worden in de stream, althans, zo was het 'vroeger'.
Hoe wil je anders een 5.1 stream digitaal naar een digitale ontvanger sturen ? Je kan alleen dolby/dts (en hun hd varianten), of je komt meteen in stereo terecht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:43

KneoK

Not in a million lightyears

Ik wil dat niet, ik geef alleen aan dat het niet kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de set nu een paar uur in mijn handen en al geïnstalleerd met SPDIF en normale. De set is echt goede shit, het geluid is gewoon top (voor een non-audiophile).

Movies krijgen goed 5.1 door via SPDIF (krijg het alleen via creative's programma's maar niet de videoprogramma's). Heb zelf al vanalles geprobeerd, maar de programma's op SPDIF zetten met Dolby Digital Live of DTS interactive werkt gewoon.

Games gaan ook goed via SPDIF, en ik vind het zelfs beter dan analoog (je kan het makkelijk testen door de de input te veranderen bij de station). Heb nu een uurtje COD4 gedaan en de explosieven en kreten kwamen de boxen luid en duidelijk door.

Zelf blijf ik het systeem even een paar dagen testen om de ideale instellingen te maken. All in all, goede combinatie met mijn geluidskaart en echt een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
In VLC kun je met de wave32 output passthrough aanzetten. Dan krijg je een optie "a/52 over s/pdif" bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Kan iemand mij trouwens het verschil vertellen tussen 70SB088600000 en 70SB088600001 ?

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Sc0rPi0N schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 10:26:
Kan iemand mij trouwens het verschil vertellen tussen 70SB088600000 en 70SB088600001 ?
Het verschil is "1" :+

Maar die nummers slaan op de Stock Keeping Unit, dus niet iets waar ik me heel veel zorgen om zou maken. Een hoger nummer is veelal een nieuwere partij, maar met dit verschil is dat te verwaarlozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

FeaR1986 schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 11:44:
[...]

Het verschil is "1" :+

Maar die nummers slaan op de Stock Keeping Unit, dus niet iets waar ik me heel veel zorgen om zou maken. Een hoger nummer is veelal een nieuwere partij, maar met dit verschil is dat te verwaarlozen.
Thanx ik had nu al een deel van mijn order geannuleerd en elders besteld en dus ook deze.

de 0 was op voorraad en de 1 moest besteld worden. 8)7

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Weet trouwens iemand al iets van de levertijden van de Z-5500 ?

Misschien hebben er nog meer mensen hem in bestelling staan.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Pagina: 1