Instalatie win 7 mislukt telkens

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een groot probleem. Zoals vele mensen wil ik ook graag windows 7 uit testen, maar helaas, ik krijg deze met geen enkele mogelijkheid geinstaleerd.
Nadat ik al diverse dvd's heb gebrand werkt het nog steeds niet. Er doen zich 2 problemen voor. Of de setup gaat niet verder, de pc slaat vast en reageerd nergens meer op, of in he ander geval stopt de instalatie bij 27 %.

Wie o wie heef hier een passend antwoord op.

Mijn huidige besturingssysteem is win XP

Pc gegevens : QuadCore Intel Core 2 Quad Q6600, 2400 MHz
ATI Radeon HD 2600 XT (256 MB)
2 gb intern geheugen
de partitie waar de os op moet komen is 30 gb groot

Alvast bedankt voor jullie hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Krijg je geen foutmelding oid?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Formatteer de partitie eens voordat je w7 erop installeert (kan tijdens de installatie opties), en wat heb je allemaal zelf geprobeerd om het te doen installeren?

Bios gereset enz.

(Want ik krijg hier een gevoel bij deze post van dit zijn mijn specs en zoek het uit.)

(Specs zijn overigens in orde :P )

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2009 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stop je xp cd in je cd drive.
start de installatie
formatteer je harddisk ntfs (volledig, niet snel formatteren)
stop je win7 cd in in je cd drive
start de installatie

na de installatie zal je op de c schijf of waar de win7 geinstalleerd is een map genaamd windows.old.verwijder die en voila

ik heb het zo gedaan en in een keer gelukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In iedergeval bedankt voor jullie reactie.

Ik ga idd eens proberen om mijn hd te formateren met xp en daarna de win 7 schijf er in te stoppen,

ik laat het nog weten of het gelukt is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, ik heb via de xp cd de c schijf geformateerd, en toen de dvd van Win 7 er in gestopt. Precies waar je de keuze moet maken van land instellingen ed, slaat de machine vast en klaar. Heb daarna nog andere schijven geprobeerd, allemaal het zelfde resultaat.

Zelf zit ik er aan te denken of mijn hd nog wel goeds is, het is nog een ide, om deze eventueel te vervangen dor sata. ANders zou ik het niet meer weten. Een bios probleem lijkt me onwaarschijnlijk, maar sluit niets meer uit.

Het gekke is dat ik geen foutmelding krijg, alles slaat gewoon vast, zonder dat er aanleiding voor is.
Pagina: 1