Toon posts:

Asus A7v raid vragen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, heb twee kleine vragen over Asus A7v raid mobo ik heb een 20 gig WD ata 66 hd maar krijg hem niet draaiende op de ata 100 controler ondanks dat ik weet dat hij backwards compatible moet zijn ???

vraagje 2 ik heb pas een reepje van 256 pc 133 kingston geheugen gekocht hoe moet ik mijn bios nu instellen zodat ik het meest optimale eruit kan halen heb dus de asus atv raid

mijn compie : Asus A7v, 1 ghz thb amd, 256 pc133 kingston , 20 gig wd ata 66, Creative G-force 2 gts, plextor 12/10/32, dvd a-open, asus 50x cdrom, Sb live, bigtower

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Jij hebt een a7v raid. Bedoel je dan een a7v133 met officiele raid, of een a7v met omgebouwde raid.
Voor raid heb je 2 precies dezelfde hd nodig, dus in jouw geval 2 van 20 gb (of heb je er 2 van 10?).

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij de officiele a7v 133 maar ik heb maar 1 hd van 20gig een Western digital ata 66 maar die kan ik niet in de ata 100 stoppen want dan herkend hij mijn c partitie niet meer de andere d/e/f wel ik heb de raid uitgeschakeld ??

• dr snuggles
  • Niet online
En je hebt die kabel in de rechtse aansluiting gestopt (degene die het dichtst in de buurt van je geheugen dimm zit)?

• dr snuggles
  • Niet online
Je moet die ata66 schijf gewoon met een 80 aderige kabel in die rechtse controller stoppen (dma in windows aanzetten).

Verwijderd

Topicstarter
daar heb ik hem nu inzitten dat is die rechtse blauwe in die andere blauwe zit nu mijn plextor en dan doet hij het wel, doe ik hem in de linkse blauwe dan start hij niet op ???

• dr snuggles
  • Niet online
Die linkse is dus alleen voor raid |:(.

Verwijderd

Topicstarter
Op het mobo zelfs staat bij de twee linkse (de blauwe boven de zwarte daar onder) ata 100 zijn de rechtse dat dan niet ? zijn die dan ata 66 want daar start hij wel mee op.

en misschien dom maar 80 aderig is dat de normale ide kabel of die ata (met die blauwe connector er aan?)

• dr snuggles
  • Niet online
Op zondag 04 maart 2001 10:54 schreef fcasanou het volgende:
Op het mobo zelfs staat bij de twee linkse (de blauwe boven de zwarte daar onder) ata 100 zijn de rechtse dat dan niet ? zijn die dan ata 66 want daar start hij wel mee op.

en misschien dom maar 80 aderig is dat de normale ide kabel of die ata (met die blauwe connector er aan?)
Ik had zelf eerst een 40 aderige kabelgenomen :D.
Die rechtse zijn bij een a7v133 ata100 (links ook), bij een a7v is rechts ata66.
Kan je ook gewoon op www.asus.com.tw kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ook nog ff op hun site gekeken maar ben er niet veel wijzer van geworden. Maar toch Thnx stap binnen kort wel over naar de ibm 45 gig ata 100 (kost nu nog maar 429)!
Vrg Carl 8-)

• dr snuggles
  • Niet online
Wist je dat er nog wel eens problemen zijn met die 45 gb versie van ibm, zoek eens met search naar "harde schijf tikken" of iets dergelijks met ibm, of kijk hier: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/129518.
Greets
Pagina: 1