[Exchange 2003]Emails van niet Exchange gebruikers blokkeren

Pagina: 1
Acties:

• Dhr_Soulslayer
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 25-01 09:22
Beste Mede Tweakers,

Ik heb zelf een SBS 2003 machine staan met Exchange. Dit werkt allemaal prima maar ik heb veel last van mensen die mail versturen onder accounts die niet inde exchange staan. Een voorbeeld is:
Akosua Arthur [akosuaarthur@*******.nl]

Deze user heb ik zelf niet aangemaakt. Hierdoor ben ik al een paar keer op een block list gezet wat erg vervelend is. Op mijn 2003 machine draaien verschillen domeinen voor mail en webhosting. Hoe kan ik er voor zorgen dat alleen de mensen die een account op mijn Exchange server maar mogen versturen en niemand anders?

Grtz,
Dhr_Soulslayer

• DoleBole
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-01 13:51
op de smtp server alleen authenticated users accepteren :-)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dhr_Soulslayer schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 17:03:
Hoe kan ik er voor zorgen dat alleen de mensen die een account op mijn Exchange server maar mogen versturen en niemand anders?
Dat is toch een redelijk standaard instelling die bij minimale beveiliging hoort. Authenticatie door de gebruikers zich te laten identificeren, zie ook de standaard tutotials en manual van Exchange :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Dhr_Soulslayer
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 25-01 09:22
DoleBole schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 01:08:
op de smtp server alleen authenticated users accepteren :-)
Jawel maar ik laat mijn email door sturen naar de smtp van mijn provider. Of gaat het in dit geval om de smtp server van exchange zelf?

• DoleBole
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-01 13:51
Uiteraard stel je dit op exchange in

zie ook http://support.microsoft.com/default.aspx/kb/895853

en ga naar het kopje "If your Exchange computer is configured as an open mail relay that sends unsolicited commercial e-mail"

Google is your friend http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-a

Derde van boven....

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dhr_Soulslayer schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 17:03:
Beste Mede Tweakers,

Ik heb zelf een SBS 2003 machine staan met Exchange. Dit werkt allemaal prima maar ik heb veel last van mensen die mail versturen onder accounts die niet inde exchange staan. Een voorbeeld is:
Akosua Arthur [akosuaarthur@*******.nl]
Is die mail ook echt via jouw server verstuurd of denk je dat vanwege de domain naam?
(oftewel: heb je dit gecontroleerd in je logging).

Authenticated users is normaal gesproken de default setting met 2003 dus eigenlijk zou je dat niet meer alsnog hoeven in te stellen tenzij je dat eerder losser hebt gezet.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1