Ik wil een programma maken dat lijkt op een voorbeeld dat ik heb uit een boek. Dit voorbeeld tekent een balletje zodra je op de startknop drukt. Nu wil ik die startknop eruit hebben en gewoon gelijk dat balletje zien.
Echter wanneer ik de class startknophandler verwijder en er een andere class van maak om die vervolgens in de constructor aan te roepen, geeft hij aan dat getGraphics () een nullpointer is. Hier de code:
Wie kan mij hiermee helpen?
Echter wanneer ik de class startknophandler verwijder en er een andere class van maak om die vervolgens in de constructor aan te roepen, geeft hij aan dat getGraphics () een nullpointer is. Hier de code:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
| public class lift extends JFrame { public static void main( String args[] ) { JFrame frame = new lift(); frame.setSize( 1440, 900 ); frame.setDefaultCloseOperation( JFrame.EXIT_ON_CLOSE ); frame.setTitle( "Voorbeeld 1308 Thread met pauzemogelijkheid" ); frame.setContentPane( new Liftpaneel() ); frame.setVisible( true ); } } class Liftpaneel extends JPanel { private Bal bal; private JButton startknop, pauzeknop, eindePauzeknop; public Liftpaneel() { startknop = new JButton( "Start" ); pauzeknop = new JButton( "Pauze" ); eindePauzeknop = new JButton( "Einde pauze" ); startknop.addActionListener( new StartknopHandler() ); pauzeknop.addActionListener( new PauzeknopHandler() ); eindePauzeknop.addActionListener( new EindePauzeknopHandler() ); add( startknop ); add( pauzeknop ); add( eindePauzeknop ); } class StartknopHandler implements ActionListener { public void actionPerformed( ActionEvent e ) { if( bal == null ) { bal = new Bal( getGraphics(), 10, getBackground()); bal.start(); } } } |
Wie kan mij hiermee helpen?