Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2009 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 16:59

CoolGamer

What is it? Dragons?

[google=oracle export to text]?

[ Voor 3% gewijzigd door CoolGamer op 17-10-2009 17:15 . Reden: fixed aanhalingstekens in url ]

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
badankt voor je reactie,

Maar het is niet helemaal wat ik zoek. Meer in de vorm van een dump maken naar ASCII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Laat dat nou een prima query zijn voor een zoekopdracht in de handleidingen van Oracle?

We verwachten hier op GoT wel wat meer inzet dan de gemiddelde website.
Een database dump naar text als backup is altijd wel mogelijk, vraag anders je DBA om assistentie.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Gewoon een boel (dynamisch gegeneerde) sql maken die via sqlplus de data in spool files zet? (heb je niks aan, maar het beantwoord je vraag)

Maar er is daar vast wel iemand die je hiermee meer op weg kan helpen.

[ Voor 12% gewijzigd door leuk_he op 17-10-2009 16:43 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 22:56
Verwijderd schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 16:28:
Voor het bedrijf waar ik werken, moet ik Oracle database omzetten naar ASCII-tekst. Knows anybody hoe dit moet ? ? ?
Allereerst vraag ik mij af waarom je dit eigenlijk zou moeten willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
om zeker te weten dat data over 10 of 20 jaar ook nog uit te lezen valt, mocht oracle tegen die tijd niet meer bestaan, wat ik overigens niet verwacht. maar is "veiliger" voor het bedrijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Dan draai je toch gewoon een export-to-text (zoals TheCoolGamer al suggereerde) script ... ?
Middels google vind je zo kant & klare (gratis) oplossingingen.

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ascii of toch wat anders ?

http://vlaurie.com/computers2/Articles/characters.htm
Wikipedia: Character encoding

ascii is van origine namelijk nogal beperkt.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 22:56
Verwijderd schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 16:54:
om zeker te weten dat data over 10 of 20 jaar ook nog uit te lezen valt, mocht oracle tegen die tijd niet meer bestaan, wat ik overigens niet verwacht. maar is "veiliger" voor het bedrijf
Ik vraag mij dan af hoe het zit met de samenhang tussen de tabellen. Je kan ook wel voor alle tabellen waarvan je de data exporteert DDL en DML scripts generen maar als je zoals jij aangeeft de data moet kunnen inlezen in een ander systeem dan een Oracle database heb je daar lijkt mij niet zoveel aan of je moet dan alle scripts aanpassen aan het systeem waarop je de data wilt gaan inlezen. Aan enkel een hoop losse ASCII files met data lijkt mij dat je verder niet zo heel veel hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmmm oké, maar als ik het goed begrijp is een dump: 1 bestand. hoe zit het dan als ik van de database één dump maak?
Pagina: 1