• TweakerDwayne
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-03-2021
Geachte Tweakers,

Net heb ik voor familie van mij een computer geassembleerd. Het gaat hier om een systeem dat vrijwel identiek is aan die uit de best buy guide. De onderdelen;

Asus T3 M8200 Barebone
AMD Phenom X2 245
Samsung Spinpoint 500GB HD502LJ
Samsung SH-S223B Optische Drive
OCZ Value Series PC2-6400 800MHz 5-6-6 2x 1GB DDR2

De pc start normaal op maar wanneer ik windows wil installeren stopt hij. De installatiebestanden kopieert hij wel maar bij het echte installatiescherm krijg ik een blauw beeld. Dit is geen blauw scherm, maar enkel een blauw of zwart beeld :| De nieuwste bios staat er al op dus dat zou geen probleem mogen zijn. Ik heb al getest met ander geheugen.. Qua OS'en heb ik Windows Xp, Vista, 7 en Ubuntu geprobeerd maar bij allen hetzelfde verhaal.

Iemand suggesties wat te doen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je meerdere OSen hebt geprobeerd en ze blijven allemaal problemen geven dan lijkt het op een hardware probleem. Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens goed door om het op die manier te kunnen achterhalen welk onderdeel defect is.

• TweakerDwayne
Op dit moment valt er weinig uit te sluiten. Wat het in ieder geval niet is;

- Monitor
- Geheugen
- DVD-ROM

Harde schijf heb ik hier helaas niet meer liggen. Zou het kunnen dat de voeding te licht is? In de BBG staat dat het moet lukken daarmee.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hoe weet je dat het niet aan het geheugen ligt? Staat het gebruikte geheugen op de QVL?

Voeding kan altijd, ding hoeft niet per se te licht te zijn, hij kan ook gewoon stuk zijn natuurlijk.

• TweakerDwayne
Ik zie nu dat de CPU niet op de lijst staat bij deze barebone, we hebben op het laatst voor een andere gekozen namelijk, niet die uit de BBG. Houdt dit in dat er echt geen ondersteuning voor is? Want hij start namelijk wel gewoon op.

*De CPU staat ook niet bij de lijst van de barebone uit de BBG

Het geheugen staat trouwens niet in de QVL.

Wat ik nu kan doen is maandag naar Informatique gaan en het geheugen omruilen voor modules die wel in de QVL staan? Ik ga zometeen even proberen om Windows te installen op een oude IDE schijf.

[ Voor 41% gewijzigd door TweakerDwayne op 17-10-2009 17:33 ]