Fout in beeld tijdens afspelen video

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-03 20:52
Tijdens het afspelen van bijvoorbeeld de dvd "Band of Brothers" met VLC player of WMP krijg ik tijdens snelle beelden een rare streep midden door het beeld heen. Het valt vooral op bij flitsen in de film, de lijn is dan echt zwart en opvallend. Ik denk dat op deze lijn het beeld word ververst of zo iets.
Dit ligt in ieder geval niet aan de dvd, bij sommige andere films gebeurt dit ook.
Waardoor kan dit voorkomen ?

Mijn opstelling:
Intel Core2Duo P7350
Radeon HD 3470
Asus 24" als 2e scherm aan mn laptop

De streep,
____
.......\_____ ( zonder de puntjes )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:12
Ik denk dat je hardware acceleratie niet goed staat waardoor je cpu het afspelen afhandeld.

EDIT: Probeer eens CCCP (http://www.cccp-project.net/). Het is een goede codec pack met goede players

[ Voor 36% gewijzigd door THE_FIREFOX op 17-10-2009 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Tearing. Normaal is dit op te lossen door vsync aan te zetten met games. Probeer het eens en kijk wat het voor video doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenflush
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-05 23:25
Warmte videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santo
Wanneer ik V-Sync op "Altijd Aan" zet, verschuift de lijn omhoog en verergert het zich alleen.

Met CCCP ( Media Player Classes Homecinema ) zie ik het niet meer, maar waar kan het dan aan liggen? Iets met de codecs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-05 16:53
als je k-lite codec pack eens instaleert? en dan afspeelt met windows media player?
heb je dan ook strepen? zo nee dan zijn het de codecs.

als je dan nog strepen hebt dan kan het een driver zijn miss? of idd hardware accerelatie

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santo
Ik zal even kijken naar K-lite, maar de hardware acceleratie staat in ieder geval op max.
Pagina: 1