• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-02 23:20
Ik heb zonet een nieuw (tweedehands) systeempje gebouwd.

P5Q-E
Q6600 (G0)
2GB ram
8600GT

Echter toen ik het systeem voor het eerst inspecteerde in de bios schrok ik wel een beetje.

CPU stond uit z'n neus te vreten en toch nog 45 graden :O Is dit normaal voor een Q6600. De koeler die ik gebruik is de stock koeler.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Idle temperaturen zeggen niet zo veel, al liggen ze wel wat hoog naar mijn zin.
Wat gebeurt er als je hem stressed (of wil je daar liever nog niet aan beginnen, zonder zeker te zijn dat de idle temps goed zijn ?)

Natuurlijk is een Q6600 wel een hittebeest, dus met de stock koeler kan het wel kloppen.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• BlackWhizz
Oke, dat is dus al 1 punt.

Vanwege de idle temp durf ik windows eigenlijk niet te installeren. Waar in de bios van dit mobo staat eigenlijk wanneer de pc uitgaat als de temperatuur van de CPU te hoog wordt? Ik kon het niet vinden. Want dan kan ik wel proberen windows te installeren.

Verwijderd

Het is idd wat aan de hoge kant.Maar voor een stockcooler.Denk ik dat het wel klopt mischien even de kast uitzuigen....(voorzichtig)Mijne idlet op 3.7 ghz op 36 graden.Maar dit is wel met een corsair h50 cooler in pushpull config.Met de fans op het laagst...

• BlackWhizz
Koelers zijn voor gebruik allemaal schoongemaakt. Maar ik kan in de bios nog steeds niet die functie vinden dat het systeem uitgaat als de CPU te warm wordt.

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-01 23:27
hier met de stockcooler ook rond de 45.. niks aan het handje dus.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
BlackWhizz schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 15:38:
Koelers zijn voor gebruik allemaal schoongemaakt. Maar ik kan in de bios nog steeds niet die functie vinden dat het systeem uitgaat als de CPU te warm wordt.
Ik denk niet dat je kan instellen op welke temperatuur hij automatisch moet afsluiten. Misschien met een BIOS-update. Maar er moet wel ergens een optie zitten waarbij je kan instellen of hij moet uitvallen of niet.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• BlackWhizz
Gamepie56 schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 15:39:
hier met de stockcooler ook rond de 45.. niks aan het handje dus.
Bedankt voor je reactie. Ik ga het er op wagen.
Petervanakelyen schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 15:40:
[...]

Ik denk niet dat je kan instellen op welke temperatuur hij automatisch moet afsluiten. Misschien met een BIOS-update. Maar er moet wel ergens een optie zitten waarbij je kan instellen of hij moet uitvallen of niet.
Ik zal de bios NOG een keer doorspitten en dan zal ik windows maar eens installeren.
Pagina: 1