Probleem met het afspelen van een MP4 file en subtitle file

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artie16
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03:33
Hallo iedereen!

Ik heb een probleem met het afspelen van een mp4 film in combinatie met een subtitle bestand (.srt).
Ik Windows 7 x64 en daar heb ik Win7codecs (van Shark007) geïnstalleerd voor alle codecs e.d. ook wordt hiermee vobsub geïnstalleerd voor automatische ondertiteling. Nu werkt dit allemaal perfect behalve met een mp4 bestand. Als ik deze open dan wordt vobsub niet automatisch geopend en dus ook niet de ondertiteling.
Nu heb ik VLC player geïnstalleerd maar deze geeft bij een mp4 bestand op vol scherm geen goed beeld (erg blokkerig).
Weet iemand hier een oplossing voor?

Mvg, Arthur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:27

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Voor VLC een andere uitvoer proberen, misschien staat het nog op software ipv DirectX.

Voor de .srt, heb je Media Player Classic ook geprobeerd? En FFDShow kan ook subtitles weergeven en werkt ook prima op W7. Vervang die Win7Codecs voor FFDShow en probeer het daar mee.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 322595

DivX player installeren kan ook geen kwaad. Bevat codecs eh;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoroHoro
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-09-2024
Ik heb precies hetzelfde probleem op Windows 7. Alleen wil ik de subtitles in Windows Media Player (in Media Center) afspelen.

Ik heb FFDShow, DirectVobSub en Haali Matroska (voor MKV bestanden) geinstalleerd.
Alles werkt, alle soorten filmpjes spelen mét subtitles behalve MP4 filmpjes. Deze spelen welliswaar perfect maar tonen geen dus subtitiles.

Ik heb overigens ook de FFDShow optie voor subtitles geprobeerd maar die werkt sowieso niet (vandaar DirectVobSub). Misschien is dit een Windows 7 issue want onder Vista werkte dat perfect, overigens ook voor MP4 bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsirk
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-04-2010
Zelfde probleem hier.. maakt niet uit of het WMC of WMP is.. mp4 bestanden worden niet afgespeeld met subtitels. Avi bestanden geen probleem! Zal wel kom door Windows 7, bij Vista had ik nooit problemen met het afspelen van mp4 + subs.

Maar is er al iemand met een oplossing?