Toon posts:

Versterkers gaan niet aan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Had mijn versterkers een tijdje geleden uit mijn auto gehaalt omdat er aan de carrosserie moest gelast worden.
Ik heb ze dan terug aangesloten maar nu gaan ze niet meer aan :s

Ik ben dan alles beginnen nameten met een multimeter. Eerst de kabels gewoon op zich nagemeten om er zeker van te zijn dat het daar niet aan lag. Gaf allemaal 12v dus dat was inorde. Dan heb ik de zekeringen van de versterkers nagekeken en ineens vervangen om 100% zeker te zijn.

Dan maar alles aansluiten.
Als ik over de Remote meet krijg ik 12v, maar als ik over de gewone + en - meet van de versterker is er geen tot bijna geen spanning, hetzelfde verhaaltje bij mijn andere versterker.

Iemand een idee wat dit kan zijn of waar het aan kan liggen ?

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:26

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Hoe is je massa kabel? Hoe is/zijn je massa punten?
Kijk eens kritisch naar de hoofdzekering van je + kabel bij je accu, die kan er goed uitzien, maar slecht zijn.

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Topicstarter
Het massapunt is achteraan in de carrosserie.
De zekering is een glaszekering van 40A, kan je zoiets in de auto5 halen ?

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

leg eens een massa kabel direct vanaf de accu dan is het probleem waarschijnlijk verholpen

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:26

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Verwijderd schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 17:44:
Het massapunt is achteraan in de carrosserie.
De zekering is een glaszekering van 40A, kan je zoiets in de auto5 halen ?
Wat ik bedoelde is:

Controleer de massa kabels en massa punten nog eens. Is daar sprake van corrosie? Alles nog goed vast?
En die zekering; haal hem er eens uit; corrosie? En je zekeringhouder? Auto5 ken ik niet maar je kan aannemen dat je een zekering in elke car audiozaak kan halen.

Wise enough to play the fool