Toon posts:

Vertraging in home cinema set? (Pioneer DCS-580

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een half jaartje een pioneer home cinema setje. Een DCS-580.

Deze heb ik sinds gisteren aangesloten op de digitale media box van UPC met een tulp/jag. Voorheen gebruikte ik mn home cinema set eigenlijk alleen in combinatie met mn XBOX360 (optic-fiber). Nu bleek gisteren, toen ik geluid van mn TV via de set liet lopen, dat er een grote vertraging zat in het geluid.

Als ik de TV aan heb en ook de set dan is de set later met het geluid. Eigenlijk een soort van 'lag' dus. Dit valt op omdat het geluid niet gelijk met het beeld loopt.

Gelijk ook gekeken of dit het geval was met de Xbox, en dat bleek ook zo te zijn. Omdat ik het geluid van de TV altijd uitzet als ik game was het me niet opgevallen.

Heeft iemand enig idee waar dit door komt, heeft iemand anders zoiets wel eens gehad en wat kan ik eraan doen?

De home cinema set is verder aangesloten op mijn Samung 6 serie 37" via HDMI.

Er zit trouwens wel Engelse stekker aan de versterker, heb de set via iBood gekocht.

Edit: voor de volledigheid op GoT kon ik geen meldingen van de DCS-580 vinden en via google kom je alleen uit op review sites die hier geen opmerkingen over plaatsen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2009 14:37 ]

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 14:33:
Gelijk ook gekeken of dit het geval was met de Xbox, en dat bleek ook zo te zijn. Omdat ik het geluid van de TV altijd uitzet als ik game was het me niet opgevallen.
Als ik het goed begrijp dan is die lag er als het geluid van de xbox via de tv laat lopen (dus xbox -> tv -> home cinema) en niet wanneer je het geluid van de xbox direct (dus via de optische aansluiting) op de home cinema aansluit?

In dat geval zou ik zeggen dat de geluidsoutput van je tv vertraging heeft. Misschien eens zoeken in de instellingen van je tv? Of een andere verbinding tussen tv - home cinema kiezen, als ik het goed lees gebruik je nu de HDMI-out op je tv? Dan zou je het eens via een andere (analoge) output van je tv kunnen proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb:

xbox --> hdmi --> tv
xbox --> optic --> cinema
digitale decoder --> tv
digitale decoder --> cinema

Doordat ik alles met HDMI aan mn tv heb aangesloten kan ik daar dus ook geluid luisteren.
Het geluid wat via optic naar de set gaat heeft vertraging tov het beeld en geluid op de tv.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:49

BCC

Weet je zeker dat je geluid en niet je beeld vertraging heeft? Veel TV's hebben voor de stapel filters die ze uitvoeren in een beeld buffertje, waardoor je beeld dus een delay oploopt.

Dit kun je vaak op je cinema te compenseren (die hebben hier vaak een setting voor) of je kan het geluid via de TV laten lopen (die lost dit normaal ook op)

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dat heet 'lip sync' en kun je meestal wel instellen in je home cinema set en/of in je cable box.

Verwijderd

Topicstarter
Dan heb ik blijkbaar het geluk dat ik het nergens kan vinden :(

Noch in de xbox, noch in de digitale decoder nog in de home cinema set..

Verwijderd

Topicstarter
Palomar schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 23:58:
Dat heet 'lip sync' en kun je meestal wel instellen in je home cinema set en/of in je cable box.
Heb nog even heel goed geluisterd en het blijkt inderdaad mn TV te zijn die achter loopt. Maar volgensmij kan ik geen delay instellen in mn home cinema set... :(

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ook niet in je cable box? Bij mijn ziggo humax ding kan dat wel. Heet dan audio delay oid.

Verwijderd

Topicstarter
Nee zit er ook niet op :/

En kan het ook niet in mn xbox vinden.

Heb even contact gezocht met pioneer, ze geven aan dat de functionaliteit niet in de home cinema set zit. Heb dus iets waar ik totaal niets meer mee kan...
Pagina: 1