Toon posts:

Bedrijfs jaarbackup's vernieuwen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2009 10:30 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Één praktisch voorbeeld waar je al over na kan denken: Wat kun je nu nog met de CD's die er al zijn?
Zijn deze nog leesbaar? Wat voor data staat erop, en is deze data nog uit te lezen met de benodigde programmatuur?
Zo nee, wat zou je daarvoor moeten doen om het wel aan de praat te krijgen?

Zo kun je met de al voorhanden zijnde oude backups al het één en ander aan mogelijke knelpunten in kaart brengen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Uhm, ja de apparatuur om da back-ups uit te lezen is er. Deze is nog wel te gebruiken. Echter is deze apparatuur wel oud en is de levensduur daarvan niet meer zeker. Het is de bedoeling dat de backups op een medium word gezet die over 10 jaar ook makkelijk is uit te lezen en die oude meuk van apparaten niet meer nosig is... denk hierbij aan DVD's. Die zijn over 10 jaar vast nog wel uit te lezen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik heb het niet eens over apparatuur, maar over je programma's en data.
Denk eens wat verder door: wat verwacht je over 5 jaar voor hardware te hebben dat je geen CD's meer zou kunnen lezen bijvoorbeeld?
Waarmee moet je je bestaande backups nu inlezen?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
oh srry, vatte je antwoord verkeerd op. de data bestaat vooral uit databases, mailarchieven en persoonlijke bestanden van gebruikers. Office documenten en afbeeldingen.

DVD's kun je wat makkelijker uitlezen over 10 jaar. DAT, DLT, SDLT tapes minder, omdat dit oude mediums zijn, die nu veilig gesteld moeten worden. de bestaande back-ups worden nu uitgelezen d.m.v. tapedrives op UNIX machines

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2009 17:00 ]