Hoeveel kosten deze specs?

Pagina: 1
Acties:
  • 552 views

• roger128
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-05-2025
-minimaal 15" scherm
-Moet gta IV (dit is me richtlijn) op de (e.v.t. op 1 na) hoogste resolutie kunnen, met (e.v.t. op 1 na) hoogste texture kwaliteit
-Het moet - DUHHHH 8)7 - een laptop zijn

Hoeveel gaat mij dit ongeveer kosten?
Roger

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Gebruik de Pricewatch en kijk naar de benodigde specificaties. Het moet je na die twee eerdere topics nu toch wel duidelijk zijn dat men hier geen laptop voor je gaat uitzoeken? Je zult toch een keer eigen inzet moeten tonen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Al eerder verteld:
GENETX schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 20:06:
Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat het Complete Systemen & Laptops (CSL) forumdeel dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat laptops uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van CSL Notebook Buy Guide. Ook de NBBG ([NBBG] Notebook Best Buy Guide topicoverzicht) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua notebooks.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goede laptop. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.
Doe hier eens iets mee!

• roger128
ik weet tog niet welke specs ik nodig heb?
er is al zovaak tegen mij gezegt: de ene processor is de andere niet, je moet ook naar merken kijken enzo. kan niemand ongeveer eeen richtprijs geven? en in dat bericht staat zo van ja je kan advies vragen in de topics van *LET OP* - Wat moet ik kopen WAAR ZIJN DIE?:S

• Matthew
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-08-2025

Matthew

Jeroen is _niet_ de baas

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
roger128 schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 14:16:
er is al zovaak tegen mij gezegt: de ene processor is de andere niet, je moet ook naar merken kijken enzo. kan niemand ongeveer eeen richtprijs geven? en in dat bericht staat zo van ja je kan advies vragen in de topics van *LET OP* - Wat moet ik kopen WAAR ZIJN DIE?:S
je kan toch de minimale systeemeisen voor gta 4 opzoeken en dan heb je de benodigde specificaties voor je laptop.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

roger128 schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 14:16:
Dan moet je bij GTA-IV gaan kijken wat de aanbevolen specs zijn, dan zoek je daarne benchmarks van andere (laptop)videokaarten om er eentje te vinden die gelijkwaardig of beter scoort, en gaat dan op zoek naar een laptop met die specs.
Klik op die link(s) en lees die topics door. Waar het op neer komt is dat je er zelf iets voor moet doen, dit is geen adviesafhaalchinees :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Lees zelf even hierdoorheen:
CSL Notebook Buy Guide

Daar leer je zelf weke specs het beste bij je passen. Dan is het even onderzoeken welke binnen je budget past.

• roger128
Okee, ik heb deze gevonden: http://h10010.www1.hp.com...tml?jumpid=reg_R1002_NLNL

Dit is wel redelijk tog?

• keldererik
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-02 12:02
Daar ga je gta4 niet mee draaien hoor, wil je dergelijke game op bijna hoogste instellingen draaien zit je al gauw aan een laptop met een core i7 processor en een dikke videokaart. Snap niet waarom je met een laptop wil gamen, gaat een beetje zijn doel voorbij.

Een HD 4530 is een budget kaart, maar 80 pipelines, in vergelijking, de 4870 heeft er 800. Rara wat voor prestaties kan je verwachten? Dat er 512MB geheugen opzit is leuk, maar in dat geval heb je er niks aan. Bovendien heeft GTA4 heel veel video geheugen nodig, zelfs met 1GB DDR3 op een kaart speel je niet met de textures op zijn hoogst volgens mij :)

Edit: aan zoiets moet je denken, http://laptops.toshiba.com/laptops/Qosmio/X500

Lees eerst eens wat topic regels door, dit is een waardeloze topicstart. Vervolgens post je berichten onder elkaar zonder de edit knop te gebruiken. Een beetje moeite mag wel hoor. ;)

[ Voor 131% gewijzigd door keldererik op 17-10-2009 14:51 ]

• roger128
ATI Mobility Radeon HD 4530 512 ddr3 mb geheugen...

• roger128
uuuuhhh ik ken iemand die heeft ook 512 mb kaart, gta IV berekend zelf hoeveel mb videogeheugen nodig heeft, en dat ligt onder de 450...

• Matthew
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-08-2025

Matthew

Jeroen is _niet_ de baas

Ow, ben jij er zo eentje..

Waarom zijn er dan grafische kaarten met 512mb die 30 euro kosten terwijl er ook kaarten zijn die 200 kosten?

[ Voor 68% gewijzigd door Matthew op 17-10-2009 14:50 ]

Verwijderd

roger128 schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 14:48:
uuuuhhh ik ken iemand die heeft ook 512 mb kaart, gta IV berekend zelf hoeveel mb videogeheugen nodig heeft, en dat ligt onder de 450...
ja dus? je punt is dan :S

je kan met die laptop bij lange na niet op het hoogst spelen, laat staan medium

Verwijderd

LOL een laptop richting 2000 euro.en gta 4 heeft bijna 2000 mb ram nodig vriend(Om op hoogste instellingen te spelen!!!!)Owj a en een dik overgeklokte quadcore....En als je een laptop van 5000 euro kan vinden zou ik die kopen.....

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2009 14:52 ]

• roger128
(je draait het om, het moet zijn: lange na niet op medium, laat stan op het hoogst)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:00

Thandor

SilverStreak

Zie GENETX in "Laptop kiezen" :).

Ik wil je overigens meegeven dat getallen niets zeggen. 512MB is leuk, 1024MB ook maar het zegt helemaal niets over de prestaties. Hetzelfde geldt voor MHz'en. Het éne heeft wel 1000MHz maar is trager dan een ander met 800MHz (om maar wat te noemen). Een auto met een 6 cylinder is ook niet per definitie sneller dan een 4 cylinder. Het ligt er helemaal aan hoe een apparaat opgebouwd is, wat de achterliggende techniek is en hoe het apparaat dit gebruikt.

Hoe kom je er dan achter hoe snel iets is? Benchmarks :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.